Suwannee River State Park - Reisverslag uit Lake City, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Suwannee River State Park - Reisverslag uit Lake City, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Suwannee River State Park

Blijf op de hoogte en volg Erik

16 November 2013 | Verenigde Staten, Lake City

Hoi,

Vandaag hebben we een fikse rit achter de rug…vanuit Crestview naar Lake City waar we nu zitten was het maar een ritje van iets meer dan drie uren. Met onze pauzes er ff bij genomen waren we toch nog zo’n 4 uren onderweg. Maar het schiet allemaal wel lekker op…de Dodge op de cruise (niet op Kruise!!)..en gaan met die banaan…max. wat we vandaag op de snelweg mochten rijden was 70 mijl ( 120 km)…en daar hebben we ons redelijk aan gehouden….onderweg zie je veel state patrol/sherrifs…en ook regelmatig staat er weer eentje aan de kant voor een controle…ongelukken zie je erg weinig …tot aan vandaan op de tegenovergestelde banen was er een auto over de kop gegaan…dat zag er op het oog niet al te top uit…hulpdiensten waren in grote getale aanwezig…

Ik had geen planning gemaakt voor de dag van vandaag….wel had ik in iets in gedachten…ik wist dat het Suwannee River State Park dicht in de buurt van Lake City ligt…heb Rita gevraagd om in de buurt van Lake City op te letten. Alle bezienswaardigheden zijn op de Highways regelmatig op borden aangekondigd…van die redelijk grote bruine en ze zijn niet te missen. Wat de Amerikanen ook aangeven zijn borden met daarop de hotels (voor een bepaalde afslag),ook borden met welke tankstations er zitten en niet het minst belangrijke , borden waarop staat welke food tenten er zijn…..In Nederland hoop je af en toe nog een bord met de letter M te ontdekken….hier staat het gewoon aangegeven + welke exit beneden waar je heen moet en hoe ver het nog is….strak geregeld dus!!

Vlak voor Lake City zagen we op het grote bruine bord…inderdaad de aankondiging dat we voor het State Park de volgende afslag moesten nemen….de TomTom begon weer te gillen dat we weer verkeerd zaten…en die heb ik de mond maar ff gesnoerd…..het State Park was een mile of 5 rijden…en dus erg dicht in de buurt.

Daar aangekomen mochten we weer een astronomisch bedrag betalen van wel 5 dollar!! Kregen nog een routebeschrijving mee en maar op weg naar de rivier. De rivier is heel lang en heeft heel donker gekleurd zwart water…op wikipedia staat een hele beschrijving over deze rivier..dus voor de liefhebbers!! Het park bestaat verder nog uit een camping gedeelte en er was zelfs een nog een redelijke bezetting zo op het oog…ook verhuren ze nog een huis…..als je van natuur houd , op de rivier wilt varen en wilt vissen of liefhebber bent van wandelen dan ben bij Suwannee aan het juiste adres.

Wij hebben een klein stukje gelopen en genoten van de rust en de rivier…wat stomme foto’s gemaakt…ff een boom beklommen…ff gewoon twee uurtjes rustig aan….
Na het Park maar op weg naar het hotel waar we 1 nacht zullen verblijven….Rita noemt dit hotel een afwerkplek…(ja ze durft!)…tis echt een doorgangsding …dicht bij de snelweg …..maar ondanks dat het er op het oog minder aantrekkelijk uitziet is het toch prima…het ruikt goed, is schoon…er zit een grote koelkast in…het internet en we hebben een bed….voor 1 nacht is het oke!! Morgen zitten we in Palm Harbor, in een ressort…en dat lijkt beter te zijn!..

We hebben verder in de middag/avond nog wat rondgekeken en in de plaatselijke Mall o.a. nog een koffer op de kop getikt….we komen denk ik aan teveel kilo’s….(gek met al die kleding?) verder hebben we ons georiënteerd op het eten…..we kwamen weer bij Applebees uit….goed eten voor een redelijke en mooie prijs…twee biertjes (light) gedronken en beslist niet meer…geen grappen in uithalen in de States!! In het hotel maar een blikje opentrekken…

Nu mijn verslag maar weer maken en de foto’s uppen…..was al bang dat het niet meer zou lukken…de computer vertikte het om op te starten…moest in herstelmodus gezet worden en hij is meer dan een half uur aan het zoeken en repareren gegaan….maar goed , hij doet ut!!
Morgen, weer een leuk ritje van een paar uur (drie minimaal)…willen zo tegen 12 uur in Tarpon Springs zijn….nog een keertje kijken bij de sponzen…we waren er dit jaar al eens eerder geweest…maar wat te kort…nu wat langer (als er maar iets te doen is!).