Oliebollen - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Oliebollen - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Oliebollen

Blijf op de hoogte en volg Erik

31 December 2012 | Aruba, Aruba

Hoi,

De Kerst ligt alweer achter ons en nog een dag en we kunnen 2012 ook gedag zeggen. All es hier op het eiland is daar al druk mee doende. Zo zijn er diverse verkooppunten waar je bij veelal de Chinezen je vuurwerk kan gaan halen. Zeecontainer staat naast het verkooppunt en alles lijkt minder streng geregeld dan in Nederland. Wel heeft men uiteraard een vergunning en ook las ik deze week dat men het vuurwerk ook gecontroleerd heeft en zelfs wat uit de handel heeft genomen. Jongeren vanaf 12 jaar mogen hier vuurwerk kopen (onder begeleiding van een volwassene). Het is over het algemeen vrij zwaar spul en dat horen we al dagen….harde knallen en regelmatig van die duizend klappers die soms wel een minuut of langer duren…en een herrie …..en het moet nog beginnen…zal met de jaarwisseling wat worden…Gerard gaat ook nog vuurwerk halen en doet dat op de laatste dag..vermoedelijk moeten ze dan van het materiaal af….ik ga dan maar mee en samen moeten we maar ff wat aanschaffen…kunnen natuurlijk niet achterblijven……Gerard had wel instructies van zijn vader (Benzan) gekregen waar het spul af te steken…..ik denk dat het op de straat zal gebeuren….

Nog een traditie is het kopen en consumeren van oliebollen. Ik schreef al dat de Superfood hier op het eiland in een tent buiten de winkel aan het bakken is. Rita en ik hebben ons maar laten verleiden om er zes te kopen. Thuis gekomen de bollen op een bord en smullen maar….dus niet…ik had een bol die zo keihard was…en doorgebakken dat ik er een mes rechtop in kon steken…zie foto…de rest was ook niet van je het…..bollen waren niet gaar…het waren gewoon nog deegballen…het enige wat er goed aan was….de suiker….! Het spul maar gelijk in de pul gegooid….ik hoop voor de bakkers dat het resultaat beter zal gaan worden…..want anders kan men nog veel commentaar verwachten.....ze mogen blij zijn dat er geen oliebollentest gedaan is zoals bij het Algemeen Dagblad.

Afgelopen dagen hebben Rita en ik regelmatig even aan het water gezeten zowel bij Malmok alsook bij Mangel Halto….bij de laatste kwam ik erachter dat je bijna tot aan het rif kunt lopen…de voorgaande keren gingen we er zwemmend naar toe…deze weg is korter en makkelijker…en waarom zullen we moeilijk doen als iets makkelijk kan. Verder hebben we wat kaartjes gekocht en geschreven en in de brievenbus bij het Renaissance hotel gedaan….het is nog zo’n ouderwetse staande rode zuil…vanuit het jaar 0….we hopen maar dat de kaartjes aan zullen komen…

Al shoppend kwamen we ook nog even bij “Little Switzerland” (juwelier)…daar nog even gekeken of er iets van onze gading bij zat….veel mooi spul en niet te betalen….ik weet wat ik wil en daar hangt dan ook een prijskaart aan…totdat ik bij een vitrine kwam met Sales….koopjes….mooi klokje, een automaat voor weinig….kreeg 100 dollar extra korting en een gift (een pen van 29 dollar)…..kon het niet laten lopen…..ik kreeg er nog een mooie box bij…jippie…wat gaat de douane daar weer van vinden…?...zal wel niet zo’n vaart lopen..ik blijf mooi binnen het in te voeren bedrag…we hebben voor Rita uiteraard ook nog even gekeken…maar die heeft ook zo’n leuke smaak…ze weet wat ze wil…maar de prijzen liegen er ook niet om….

Marco en Hilly zijn ook weer in Nederland en ik heb ze naar het vliegveld gebracht…de tijd is omgevlogen en ze hadden het er eigenlijk nog niet aan toe….maar ja aan alles komt een eind…ook aan de vakantie..ik had nog loten voor Marco gekocht voor de Mini Mega van 1.3 miljoen florin, en natuurlijk had ik zelf ook een lot…maar helaas…de prijs is eruit…en wij hebben hem niet…Gerard ook niet en zo ken ik er nog wel een paar…hij staat nu weer op 250.000 florin…dus nog maar ff wachten met een huis kopen…..dan misschien met de oudejaars en/of postcodeloterij….vind dat ik er wel recht op heb?.

Gisteren nog even Stef bezocht , vorig jaar nog werkzaam bij de Paddock, hij zit nu als tapbaas bij “The Amsterdam Manor”….chique hotel in Nederlandse stijl gebouwd…bar gelegen boven de pool….was weer een leuk weerzien en we kwamen net op tijd ..happy hour , stond op punt te beginnen….ff bijgekletst en gedronken…aansluitend hebben we nog een pizza gegeten bij de High Rise…prima te doen en voor nog geen 100 florin ( 43 euro)…niets van te zeggen…betaal je in Nederland ook….bij terugkomst nog ff met Gerard een tijdje op de veranda gezeten en bijgekletst onder genot van een Baco (bedankt Marco voor de fles!!)….gezellig!....

O ja…ons gas is op….had zelf op zaterdag al gekeken of daar wat aan te doen viel…maar Arugas is gesloten…via Edna/Benzan maar ff contact gezocht….Ronnie (broer van Benzan) regelt een en ander en komt op zondag de fles loskoppelen en hij ruilt deze om op de maandag…..kunnen we als het goed is weer aan de slag….

We wensen iedereen in Nederland alvast het allerbeste voor 2013….het zal er iets eerder Nieuwjaar zijn dan bij ons…voorzichtig met de drank en het vuurwerk…!!

Ayo.

• 31 December 2012 - 09:56

Gerda Moraal:

Hallo Erik,

Jee misschien moest je de olibollen thuis nog afbakken, zeg maar net als broodjes ofso. Je weet het niet. Ik wens jullie elk geval een fijne jaarwisseling en en heel gezond 2013 toe. Groet uit een winderig en nat Holland.

• 31 December 2012 - 10:26

Johan En Corine:

Leuk om steeds jullie verhalen te lezen. Wij moeten die kant toch ook maar eens op, lijkt ons toch wel erg mooi daar. Was zeker wel vreemd, kerstdagen bij zo'n temperatuur? En vanavond oud en nieuw. Het is hier momenteel droog, maar dan heb je het ook wel gezegd... Voor de rest is het namelijk nat en vies! Maar goed, wij hebben dan wel weer lekker oliebollen :-).
    We wensen jullie een hele gezellige jaarwisseling en natuurlijk een heel gelukkig en vooral gezond 2013! Geniet nog maar even lekker, daar?
    Groetjes,
    Johan & Corine
    O ja, en jammer van die hoofdprijs in de staatsloterij, die is namelijk voor ons...

• 31 December 2012 - 10:42

Wim:

Moeten we even wat gas opsturen. Net weer wat aangeboord in Friesland.
    Een goede jaarwisseling gewenst en een gelukkig 2013
    groetjes uit Makkinga
    Wim

• 31 December 2012 - 11:00

Gre:

Wat een oliebollen zeg, die zijn bij ons toch een stuk beter, maar jullie hebben weer veel beter weer. Ik hoop dat de jaarwisseling goed gaat verlopen en wens jullie een geweldig jaar toe. Bij ons zijn de voorspellingen dat het een nat oud en nieuw wordt, maar even aanzien. Jullie nog veel plezier.

Gre

• 31 December 2012 - 12:26

Wim Remmerts , Fam. Kamphuis, Fam Smit:

Wij hebben samen jullie verslag gelezen en wij wensen jullie een fijne jaarwisseling en betere tijden voor wat betreft oliebollen.het is hier gezellig!!!
    Hartelijke groet van ons allen.

Namens allen,
    Wim

• 31 December 2012 - 19:18

Carla:

Hallo bruine beertjes

Lekker verkleurd alweer.....

Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en een voorspoedig , gelukkig en vooral een gezond 2013!!!!!!

Gr en xxxxxxxxxx Tinus en Carla

• 01 Januari 2013 - 12:06

Wilri & Evelien:

Hé hallo levensgenieters,

Jullie ook de allerbeste wensen voor 2013!

En inderdaad het weer is hier shit maar de oliebollen zijn heerlijk,

We lezen met veel plezier jullie verslagen.

Trouwens mooi klokje hoor.

Liefs van Wilri & Evelien

• 01 Januari 2013 - 13:07

Rik:

Vanuit het regenachtige Nederland 'De beste wensen voor het nieuwe jaar'. Geniet van jullie vakantie!

• 01 Januari 2013 - 13:10

Joke En Harry:

hallo lieve zus en zwager
    een heel goed en gezond jaar toegewenst namens ons.
    Wat een heerlijke tijd hebben jullie daar, echt genieten en lekker dobberen in het water visjes kijken.
    En dan binnenkort nog even toeren door amerika. Wat een feest. We vinden het leeuk om jullie verslagen en foto's te lezen en zien. geniet er maar lekker van . De groetjes en een dikke knuffel van joke en harry

• 01 Januari 2013 - 14:29

Aafke:

Heerlijk om de verhalen te lezen!
    Jullie ook een heel gezond en voorspoedig 2013 toegewenst.