Sanibel Island & Captiva + Everglades - Reisverslag uit Florida Keys, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Sanibel Island & Captiva + Everglades - Reisverslag uit Florida Keys, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Sanibel Island & Captiva + Everglades

Blijf op de hoogte en volg Erik

30 Januari 2013 | Verenigde Staten, Florida Keys

Hoi,

Gisteren, maandag 28 januari zijn Rita en ik , nadat we uitgecheckt hadden in Crystal River, op weg gegaan richting Sanibel Island & Captiva…dit is een eiland die middels een brug te bereiken is…het kost je wel 6 dollar…..wat natuurlijk een vermogen is….niet dus….mooie route er naar toe……veel water…prachtige huizen…boten…veel mensen aan het vissen….iedereen enjoying the good life…we hebben ons bij aankomst op Sanibel maar gelijk gemeld bij het Visitors Center om een kaart te verkrijgen…planning was om naar Bowmans Beach te gaan….de dame die ons hielp toverde een kaart tevoorschijn en kon ons zeer makkelijk de goede kant op krijgen….dat is op zich niet zo moeilijk omdat er maar weinig wegen op de eilanden zijn….eigenlijk alleen maar heen en terug…de route naar Bowmans Beach was prachtig….je mag niet harder dan 25 mijl…dus je hebt plenty of time om de omgeving in je op te nemen…..prachtige optrekjes gezien….sommige leken wel kastelen…..
Op Bowmans Beach zijn de faciliteiteiten goed…veel parkeergelegenheid waar wel voor betaald moet worden…keurige sanitaire voorzieningen….( maar geen restaurant of zo)…dus alles zelf meenemen dus….wij zijn er maar een korte periode gebleven…BB staat bekend om de vele schelpen die er aanspoelen en je ziet dus ook vele mensen kromgebogen met de neus in het water om schelpen te scoren….wij hebben niet zoveel bijzonders waargenomen…maar er waren van die gekken die enkele meters in het water stonden met van die schepnetjes…en niet alleen kinderen!!!...wij weten dat we niets mee mogen nemen….dus een na een leuke wandeling en weer wat zon getankt te hebben hadden we het daar wel weer voor gezien….

We zijn aansluitend nog ff naar Captiva gereden en daar bij de plaatselijke Starbucks maar een goede bak koffie gehaald…tegen een uur of drie zijn we richting Estero gegaan , de volgende stop ….wederom een zeer goed hotel!!!....en op loopsafstand bleek er een outlet te zitten …daar hebben we in de avond nog wat tijd doorgebracht en bij een soort van Thai…fantastisch gegeten…we konden zelfs nog wokken als we dat wilden…maar dat hebben we maar overgeslagen…eten wat prima…Sate als voorgerecht en Spicy Chicken en Noodles als hoofdgerecht….

Vandaag, dinsdag 29 januari, zijn we tegen 9.00 het hotel uitgegaan….erg goed geslapen en het ontbijt was ook prima (Hyatt Coconut Point Estero)…waren er erg over te spreken….plan van deze dag is via de Tamiami Trail doorkruisen van de Everglades en sowieso onderweg een Airboat Tour te doen en het kleinste postkantoortje in Ochopee te bezoeken….tis nogal een weg …recht toe en recht aan en tegen de 130 mijl lang…..we hadden diverse keuze voor een airboat tour maar we kozen voor Doug’s in Everglades City omdat deze niet zo massaal is…max. 6 personen…we hadden het snel gevonden….en na even gewacht te hebben konden we aan boord…onze Captain had vis mee en kreeg zodoende twee lifters mee…(Pelikanen)..eentje had een vis overdwars in zijn snavel hangen…dat was wel hilarisch…verder was het een leuke tour…door de mangroves heen…alleen geen krokodillen weten te traceren…zo’n apparaat maakt wel een pleuris herrie maar goed dat we oorbeschermers hebben…ook gaan ze erg hard…40 mijl halen ze met gemak…ik verwijs maar naar de linkjes welke ik hieronder deze blog heb geplaatst…..

Na de tour heeft Rita nog met een babykrokodil in de handen gestaan…..zie de foto…..na dit gebeuren zijn we verder op weg gegaan en richting het kleinste postkantoortje in de States….helaas was hij dicht toen wij er aankwamen…maar toch maar een foto ervan gemaakt…een aardige dame was bereid ons op de foto te zetten…en gaf ook tips waar we krokodillen en andere dieren konden spotten…..en dat lag mooi op de route….en ze had niets teveel gezegd…onderweg zag ik op links opeens een soort van loopbrug en een groep mensen stond ergens naar te kijken….krokodillen en diverse vogels…slang etc…prachtig om te zien en ik heb diverse foto’s genomen……

Na daar enige tijd gestaan te hebben zijn we verder gereden en mijlen verderop was er weer een visitors centrum met in het water wederom vele van die leuke happers…..Rita zag er een paar liggen maar liep er zo maar eentje voorbij die tegen een hek aan lag…ik hoorde hem al blazen…toen ik haar terug riep voelde ze behoefte om hem te gaan aaien….eigenlijk niet zo’n goed idee….maar heb het toch maar ff gefilmd….hilarisch!!!!!!! …heb vele foto’s genomen maar deze spreken voor zich…

Van daaruit richting Cooper Town…ook een Airboat bedrijf…..daar hadden we in eerste instantie mee willen varen…..maar ze gaan met van die megagroepen….dus daar hebben we gelukkig maar niet aan meegewerkt….we hebben alleen wat in hun restaurantje gegeten….Rita wilde Friet en ik heb de Combo Gator and Frog genomen….zeg genoeg denk ik…Gator welke ik heb gegeten was er neutraal en weinig bijzonder…als dat het is dan hoef ik het niet meer….kikkerbil is bekend….lijkt wel wat op kip…..na het eten zijn we afgereisd naar ons motel in Florida City (Fairway Inn)….tis een wat minder onderkomen dan wat we tot nog toe hebben gehad ( twee sterren)…maar goed wel internet..schoon…en ach het is voor een nacht….we hebben nog gegeten bij Ruby Tuesday…..goed en prima….

Links van de filmpjes op Youtube:

Morgen op weg naar de Keys….ritje van 199 km…zo’n drie uur…..maar we nemen wel tussenstops…

Tot zover maar even….

• 31 Januari 2013 - 11:58

Brutus:

Prachtige foto's....heb begrepen dat ze van die beesten mooie laarzen maken....of tassen..

• 31 Januari 2013 - 12:55

Gre:

Als jullie zo doorgaan mag je hier in Nederland wel een paar maand uitrusten, maar het is wel harstikke leuk. Zo hebben wij ook een foto bij een post agentschap (ook niet open) en dat was 20 jaar geleden. Geniet erg van de vele mooie foto's en jullie blije gezichten. Neem het er nog maar even van en laat ons mee genieten.

Gre

• 31 Januari 2013 - 16:17

Gerda Moraal:

Erik en Rita wat een prachtige herinneringen slaan jullie op. Fantastisch. En inderdaad een fluisterboot uit Giethoorn zou niet misstaan in de mangrove.