Leguanen Voeren. - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Leguanen Voeren. - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Leguanen Voeren.

Blijf op de hoogte en volg Erik

18 December 2012 | Aruba, Aruba

Hoi ,

Vandaag zijn hebben Rita en ik het wat rustig aan gedaan. In alle rust ons bedje uit en aan een ontbijtje…de zon scheen alweer volop…erg vervelend allemaal. Planning van vandaag is sowieso in de middag dat we gaan Skypen met Nederland. De kinderen zitten bij ons en ook de moeder van Rita zal daar zijn ….kunnen we elkaar even zien en even bijpraten. We hebben dat tegen 8 uur Nederlandse tijd gepland…3 uur in de middag op Aruba. In de ochtend even met Johanna gesproken die online was. Goed om te horen dat alles goed en oke is in Duitsland. Ook met Sasha en Quinn is het goed. Alleen de mannetjes niet kunnen zien omdat ze op dat moment op bed lagen…maar goed we zullen ze deze week vast en zeker nog wel ff te zien krijgen. Sasha snapt het helemaal niet zo…ziet opa en oma in beeld …en doet dan heel verlegen….althans dat was van de week een keer. Zal ons benieuwen of daar nog wat in gaat veranderen….

We moesten dus een planning maken voor deze dag en op tijd terug zijn om met de rest te skypen. Wat te doen? Rita had een goed idee, het leek haar wel wat om de leguanen bij het Wilhelminapark te voeren. We hebben dat al een keer eerder gedaan en dat is een leuke bezigheid. We hebben daarvoor wat chinese kool gekocht en daarmee zijn we richting Oranjestad gereden. Bij het water staan bankjes en daar zijn we op gaan zitten en Rita heeft de daar aanwezige leguanen naar haar toe gelokt. Prachtig hoe ze letterlijk uit je hand de kool op zitten te eten. Wel zijn ze erg alert en schichtig op alles wat er om hen heen gebeurd. Bij maar de geringste beweging schieten ze weg. We hebben prachtige foto’s en filmmateriaal kunnen maken. Hadden ook veel bekijks en diverse Amerikanen zaten zich te vergapen aan wat we aan het doen waren. Er ging nog een vrouw naast Rita zitten met haar benen in de lucht…erg charmant…die maar niet op de foto dus….in no time waren we door de kool heen…Rita heeft mij ook nog ff op de foto gezet…anders lijkt het wel of ik er niet bij ben….met Marco en Hilly dit deze week misschien ook nog maar even gaan doen. Levert mooie plaatjes op.

Na de leguanen hebben we een pauze ingelast bij de Starbucks en onze favoriete koffie en chocoladekoek gegeten. Vanuit de Starbucks heb je een mooi overzicht op de haven en de boten. Het was zo tegen 11 en diverse Charterboten kwamen terug. Heb de vangsten even bekeken. Eentje had 4 Wahoo gevangen…mooie vangst , zie foto. Kwam nog met Rudolph aan de praat deze heeft een tijdje op de Thaisa gevaren. Hij wilde me wel mee hebben voor 320 dollar….(4 uren vissen) dit is goedkoper dan de Thaisa met de nieuwe bemanning want zij vroegen me al 350 af….ik denk dat er nog wel wat rek zit….misschien de boel maar even wat uit gaan spelen….per slot van rekening heb ik de voorgaande jaren steeds 300 dollar betaald…..ook wel een aanzienlijk bedrag…..moet het nog maar ff in de commissie gooien…

We zijn verder nog ff naar de Paddock gegaan om ff een 11 uurtje ( iets later…) te scoren…hetgeen uiteraard gelukt is….van daaruit door naar de remise waar de tram is ondergebracht…..kon er dicht bij komen en er maar wat foto’s van gemaakt…bedoeling is dat het ding gaat rijden en mensen vanaf de cruiseschepen verder het centrum van Oranjestad binnen zal brengen….dit om de economie en middenstand mee te laten profiteren van de kooplustige toeristen….er moet nog wel wat gebeuren en het is de vraag of hij dit jaar zal gaan rijden….misschien in en uit de remise…ik hoop het eigenlijk wel zal een mooi gezicht zijn…..

We kwamen bij de remise nog in gesprek met een dame die ons graag met een tour mee wilde hebben…aangezien we alles zelf nu wel zo gezien hebben is dat niet meer aan ons besteed, we raakten wel gezellig aan de babbel…bleek een ondernemende tante te zijn…was eigen ondernemer en had 5 busjes rijden waarmee ze de toeristen over het gehele eiland laat gaan…en dan doe je het hier niet slecht…

Verder heb ik nog wat foto’s geschoten her en der en tegen de klok van twee waren we weer terug voor onze Skype sessie….uitgebreid met de kids en schoonmoeder gesproken. Marloes en Alex hebben het druk met hun nieuwe woning die hadden vandaag de sleutel gekregen…daar heeft iedereen het nu al druk mee…helaas zijn we er zelf niet en kunnen helaas ons steentje niet bijdragen…maar gelukkig genoeg mensen om hen heen die de handen uit de mouwen willen steken…Na bijna anderhalf uur Skypen waren we uitgesproken en hebben we afscheid genomen.

Wij zijn daarna nog even na de High-Rise gegaan en daar wat rondgewandeld..nog even bij de plaats delict geweest waar ik vorig jaar mijn lens zwemles heb gegeven…Palm Pier!!...we hebben nog wat gedronken bij Rembrandt en tegen een uur of 6 waren we er wel klaar mee.. thuis wat gegeten en nu bezig met het verslag en de foto’s….heb nog een tijdje met Gerard gesproken en samen hebben we nog een lot voor de lotto voor morgen gekocht….deze staat op 900.000 florin….en ik voel dat ik hem gaan winnen…Gerard denkt dat ook…..we zullen het wel gaan zien……en horen!!

Jullie horen het uiteraard dan ook…..

Ayo maar weer…….

• 18 December 2012 - 11:09

Roby:

Wat leest, hoort en ziet het er allemaal weer heerlijk ontspannen uit. Dat heet met recht "vakantie!!!"

• 21 December 2012 - 19:01

Wim:

Hallo samen!!! Zo te zien hebben jullie het goed naar de zin daar. Wij zijn inmiddels weer thuis in de kou. Geniet er nog lekker van. Groetjes van ons.