Weer wat dagen verder.... - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Weer wat dagen verder.... - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Weer wat dagen verder....

Blijf op de hoogte en volg Erik

22 December 2012 | Aruba, Aruba

Hoi,

Wat vliegen de dagen toch voorbij…we zijn bijna al 14 dagen onderweg….en raken af en toe de tel kwijt en vragen ons regelmatig af wat voor dag het ook al weer is?. Een goed teken toch…..? we hebben het erg naar ons zin…het weer is nog steeds prachtig …als je de voorspellingen mag geloven dan moeten we elke dag slecht weer hebben…..klopt dus geen ene hout van…ben intussen al weer behoorlijk bijgekleurd en diegenen die onder jullie ook Facebook hebben zullen dat wel gezien hebben…..was wel wat te hard gegaan en nu heb ik een vervellingsperiode…als ik over mijn huid schraap lijkt het wel alsof het sneeuwt….maar ik zit daar niet zo mee…insmeren is niet aan mij besteed…het komt zoals het komt…

Ik zal jullie maar een beetje meenemen met de afgelopen dagen en wat we zoal weer niet of wel gedaan hebben…ik schreef ik het vorige verslag dat ik een lot had gekocht voor de Mini Mega …hij is niet gevallen…dus we hebben weer een kans en hij staat nu op 1.1 miljoen Florin....dus maar weer een lot gaan kopen dus…Benzan is intussen weer naar huis gegaan en samen zal hij met Edna Kerst en Oud en Nieuw gaan vieren….ik heb al een foto gezien dat hij goed en wel was geland in Nederland…moet er niet aan denken…dat prutweer….

We zijn de afgelopen dagen met tussenpozen met Marco en Hilly opgetrokken…we gaan zo veel mogelijk ons eigen gang en komen om de dag elkaar wat tegen…zo zaten ze bijvoorbeeld gisteren bij Mooba…daar zijn wij, nadat we een aantal uren op Malmok waren geweest, even wezen kijken…was daar erg gezellig…Een Nederlandse strandtent….aan de High Rise gelegen…..ook hebben we van de week met zijn vieren goed en gezellig gegeten bij Que Pasa…..en gisteravond kwamen we bij Fish & More terecht….en daarvoor lekker bij een cocktail bar in de Happy Hour periode wat drankjes tot ons genomen….erg vervelend allemaal…

Ook hebben we van de week nog ff op Mangel Halto gezeten…Marco had die dag afgesproken om te duiken…maar ze kwamen niet opdagen….was hij niet blij mee….ondanks dat hebben we mooie dingen gezien onder water….we hebben dicht tegen het rif aan gezwommen….mooie vissen waargenomen…en dat alleen met het snorkelen….

We zijn zelf nog wezen snorkelen op Malmok en kwamen scholen kleine visjes tegen….ook heb ik me verwonderd hoeveel vis een pelikaan tot zich neemt…het beest bleef vliegen en duiken om zijn maaltje op te halen….tis niet normaal…..ook kwamen we nog een zeehond tegen….een hond die aan kwam lopen en voor ons in het water ging….misschien bevangen door de zon?...ook zijn we woensdag nog even naar Baby Beach geweest…daar hebben we afscheid genomen van Kees en zijn vrouw Annemiek. Zijn klus bij de Valero zat er weer op en na 5 weken is het weer tijd om te gaan…met Kees nog even de periode van vorig jaar doorgesproken……met name de gezelligheid en de doos Balashi was hem bijgebleven….mooie tijd gehad…tis verder maar de vraag of Kees voor zijn werk hier weer naar toe kan….Valero Raffinaderij is/gaat dicht….en misschien moet hij volgend jaar wel naar Suriname…allemaal afwachten dus…

Op vrijdag zijn Marco en ik wezen zeevissen met de Thaisa….we kregen geen korting maar hij was wel bereid om langer door te vissen…dat was ook een goede deal….Marco was op tijd bij me en tegen de klok van zeven vertrokken we met de boot vanuit Oranjestad….richting California Lighthouse…doel: vangen van WAHOO….om een lang verhaal kort te maken….dat is ons gelukt….allebei hebben we er een gevangen…niet aan de hengel maar aan de sleep…..maar goed we hebben ze wel zelf binnen gehaald….ik verwijs maar naar mijn filmpje…..verder moet ik zeggen dat ik Marco een kanjer vind!! Hij is me toch ziek geworden…niet normaal….en zo van het ene op het andere moment…moet zeggen dat het vissen onder de rook van de vuurtoren geen pretje is….zee is erg ruw en je staat snel op je kop…we hebben een Wahoo laten fileren en ongeveer een kilo of 10 mee naar huis genomen…zit nu mooi in zakjes in de diepvries….

Tot zover maar weer….morgen maar in Oranjestad bekijken of de tram nu daadwerkelijk aan het rijden is…..ze hebben van de week proef gereden…het zal me benieuwen…

Verder verwijs ik maar weer naar de foto’s en film…

Ayo

  • 22 December 2012 - 16:22

    Wim:

    Zo, aardig aan de maat die vissen. Pas maar op, volgend jaar wil Willem ook nog mee!!!! Als ie dit ziet is t ie vast jaloers op jou!!

  • 22 December 2012 - 17:44

    Gerda Moraal:

    Wat goed om te lezen Erik dat jullie het zo fijn hebben samen met Hilly en Marco. Hier gaat het iets beter en ik maak vooruitgang.
    Ben altijd weer blij als je een bericht doet, zo leuk om te lezen.
    De groetjes daar en fijne kerst op een wit strand.

  • 22 December 2012 - 22:16

    Roby:

    He, wat is het akelig daar....om jaloers op te worden.
    Supervissen!
    Wij wensen jullie hele fijne kerstdagen, een spetterend oud en nieuw en alle geluk in 2013.
    Groetjes
    Paul en Roby

  • 24 December 2012 - 16:54

    Gre:

    Hallo kun je de zon even naar ons sturen, het is hier regenachtig en fris, geen sneeuw dus geen witte Kerst. Ik warm me maar aan jullie prachtige foto's je mist dus niet veel.
    Ik wens jullie een geweldig Kerstfeest een heel gelukkig en gezond nieuwjaar nog veel plezier.

    groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 134248

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 29 September 2013

Florida 2013

10 December 2012 - 04 Februari 2013

Aruba en Florida 2012/2013

02 November 2011 - 17 December 2011

Antillen 2011

02 November 2010 - 11 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: