Van Alles wat…/ Sightseeing/ Septic Tank - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Van Alles wat…/ Sightseeing/ Septic Tank - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Van Alles wat…/ Sightseeing/ Septic Tank

Blijf op de hoogte en volg Erik

04 Januari 2013 | Aruba, Aruba

Hoi,

De Feestdagen liggen weer achter ons en we hebben het allemaal weer overleefd…de oren doen het weer en de ATR (Alkohol-Tekort-Relais) is weer op peil…Nieuwjaarsmiddag zijn we even naar Baby Beach gereden om de mensen daar een voorspoedig Nieuwjaar te wensen….maar helaas de toko was die dag gesloten en dat hebben we de dag erop maar gedaan….was niet normaal zo druk het er was…dat hadden wij nog nooit zo gezien…auto’s stonden er rijen dik ….iedereen had blijkbaar hetzelfde idee….we zijn maar een korte periode gebleven en weer richting Oranjestad gegaan…

Daarvoor zijn we nog even voor een klein burgertje naar de Burgerking in San Nicolas gegaan…er lagen op tafel van die mooie kroontjes en ik vond dat die mij wel erg mooi zouden staan…en dat is ook zo…zie de foto….Rita had daar een Ceasar Salad besteld…..zo’n grote…er viel niet overheen te springen…ze had ook nog een klein zakje patat….die heb ik nog maar ff opgegeten….want je wil natuurlijk niet dat ze teveel krijgt….

We hebben de afgelopen dagen ook nog zo af en toe een drankje gedaan bij de Paddock…er liggen elke dag diverse boten binnen en diverse nationaliteiten komen dan ook in de Paddock tezamen… tis goed voor de spreekvaardigheid waarbij ik regelmatig heb moeten switchen in het Duits naar het Engels en vice versa….af en toe best lastig…..

We hebben gisteren onze dag besteed om weer even een tourtje over het eiland te maken…Begonnen bij de Alto Visa Chapel en van daaruit naar Casibari Rock Formations, Little Baby Bridge en de goudmijn…..een beetje de toeristen achterna….….we hebben het allemaal natuurlijk als een s gezien…maar het is altijd ff weer leuk om te doen….met name de golven die op de rotsen beuken …aan de ruige kant van het eiland….prachtig schouwspel….we werden daarin beloond omdat er veel wind stond….de camera’s hebben wel wat water te verduren gehad…heb mooie filmbeelden kunnen maken….dag vloog eigenlijk voorbij…..we hebben lekker de tijd genomen om uit te waaien…geen haast …maar dat hebben we hier sowieso niet….en….het weer is hier nog steeds goed…elke dag veel zon en zo af en toe een bui….maar dan voornamelijk s’nachts…

Vandaag hebben Rita en ik rustig aan gedaan….ff wat dingen regelen o.a de auto laat ik elke donderdag even nalopen bij Mipos….olie controleren, banden etc….maakt deel uit van het contract…ze willen graag dat je dat doet…dit in je eigen maar ook in hun belang….tot op heden gaat het allemaal nog prima…de auto doet het erg goed en laat zich regelmatig horen... bij elke bocht gieren de banden erover…..en dat met een km of 30!! ….Naderhand zijn we op Malmok even twee uurtjes zoet geweest en wat visjes in het water bekeken…er lagen ook weer van die feestboten en voor dat ik het wist lagen er nog tig van die snorkelaars om me heen…weer hele gesprekken in het Duits gevoerd…want er waren van die lui die dachten dat ik ook bij hun groepje zat…..bijzonder..want ik had niet eens een zwemvest aan…we hebben ook nog wel ff gelachen …de boten worden vanaf de wal van voorraad voorzien en daarvoor komen ze met een klein bootje naar de wal….alleen de golfslag was zo erg dat de buitenboordmotor de volle laag kreeg….en die kregen ze niet meer aan de praat….konden de heren al roeiend terug….ja BOZ ( Bevoorrading op Zee) valt niet mee….

Gerard heeft vandaag ervoor gezorgd dat de septic tank bij het huis geleegd werd….de twee woningen komen op de tank uit….en het gaat dan wel hard…vlgs Gerard met gem. 1 kuub per week en dan zit je snel aan de rand….er is een firma bij gekomen en met een grote slang is de tank leeggezogen….in een mum van tijd….is dat karweitje klaar…..wel echt een strontklus…..want als de deksels loskomen is het niet te harden…. maar goed we mogen weer…..op Aruba is er weinig riool aanwezig alleen in Oranjestad en bij de Hotels…de rest van alle huizen heeft dus een tank bij het huis….en deze moet dus met regelmaat een keertje leeg…dus met regelmaat moet de deksel een keertje los om te kijken hoe het ervoor staat….

Aankomende zaterdag willen Rita en ik gaan kijken naar de Parada di Flambeu , Fakkeloptocht in Oranjestad….dit zijn wat festiviteiten rondom het komende Carnaval….aangezien we hier toch op Aruba zijn…kunnen we dat niet aan onze neus voorbij laten gaan en zullen we ook maar aan de route gaan staan….ik heb op Youtube al wat filmpjes bekeken en het lijkt wel een leuke happening te zijn….we gaan dat dus wel meemaken….een voordeel hebben we want ze komen langs bij de Paddock…kunnen wij daar af en toe een flesje water halen ( of zo….)

Maar goed daarover lezen jullie in het volgende verslag vast en zeker meer…

Ayo.

PS: We zagen de auto van Sharon hier ook nog staan……

• 04 Januari 2013 - 13:00

Wim:

Je kunt beter iets "of zo" nemen hoor! Water is voornamelijk om te wassen. Dat weet je toch.

• 04 Januari 2013 - 19:42

Gre:

Zo bruin te erg voor woorden dit was je er niet even vanaf. Hoelang gaan jullie nog genieten van deze vakantie. Het is jaloers makend. Maar jullie zeer gegund, maak er nog wat moois van en stuur nog maar vele foto's.