Stroomstoring en Parada di Flambeu - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Stroomstoring en Parada di Flambeu - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Stroomstoring en Parada di Flambeu

Blijf op de hoogte en volg Erik

06 Januari 2013 | Aruba, Aruba




Hoi,

Het ging weer leuk gisteren….net de koffie gezet ..hij was er gelukkig door…geen stroom meer…ik merkte het aan mijn laptop…internetverbinding viel weg…ik dacht eerst nog dat het met ons huisje te maken had…maar toen ik zag dat er ook geen verbinding met de router was….wist ik genoeg…Gerard kwam ook daarna al langs en vroeg of ik wel stroom had….ook niet dus…..wat was er aan de hand….daar kom je nog niet zo snel achter als je geen radio en tv meer hebt….de food store in de straat draaide wel gewoon door maar dit vanwege de aggregaten die ze hebben staan…kan ook niet anders met alle voorraden en vriezers die ze daar staande bij hebben…..

Na enige tijd wist Gerard me te vertellen dat ze bij de WEB (Water en Energiebedrijf ) een storing hadden en dat ze over het hele eiland geen stroom meer hadden. Achteraf blijkt dat men problemen heeft gehad met de brandstofvoorziening naar een van de boilers…het grapje heeft vanaf 10.00 tot ongeveer 15.30 geduurd…..waarbij men gefaseerd de stroomvoorziening per eilanddeel heeft opgestart….ik was maar wat blij want er ligt nog wel 10 kg aan Wahoo in de vriezer en als dat warm word…..10 kg is wel veel om in 1 keer op te eten….

Ik moest nog even in Oranjestad zijn en ook daar zag je dat bedrijven dan wel open (aggregaat) en of dicht waren….bij De Paddock hadden ze de aggregaat ook opgestart…gaf een hoop herrie….en minimaal was er op aangesloten…de muziekinstallatie was ook dood….wel een keer lekker geen muziekherrie aan het hoofd…

Bij de Valero (tankstation) in Oranjestad was het ook rustig…ondanks dat ze 24 uur service hebben…nu was er geen auto te bekennen….ook de verkeerslichten deden het niet meer…dat had een figuur voor me niet in de gaten want die bleef maar wachten…tot hij een kleurtje zou krijgen…toch maar ff wakker gemaakt!...duurde wel erg lang zo….toch is het een grote ramp als de stroom weg is…en vooral met deze hitte…ze hebben in Oranjestad mazzel gehad…er lagen geen boten binnen…want dat scheelt omzet…maar gelukkig na een uur of zes was het probleempje opgelost…..ik las later nog dat Enschede hetzelfde probleem had…ook geen stroom….toevallig.

Verder stond deze dag in het teken van de Fakkeloptocht…vanaf 20.00 zouden 8 verenigingen door de stad trekken met muziek en dans….het werd uiteindelijk zo rond de klok van 20.30 maar goed dat mocht de pret niet drukken….prachtig om te zien…grote wagens met bands erop en opzwepende muziek…daarachter gevolgd door mensen met fakkels , hoeden…knipperdingen etc…een kleurrijk geheel en iedereen vrolijk en met een biertje o.i.d. in de hand….catering in de stoet is goed verzorgd want de zuipie wagen rijd ook mee!!....mag ook wel…want het kost kracht en energie….

Rita en ik hebben vanuit de Paddock ons bier gehaald en vervolgens aan de weg om de stoet te volgen….heb veel gefilmd…foto’s in mindere mate…had namelijk mijn Nikon niet bij me…Rita is op een bepaald moment wat naar achteren gestapt…de bass tonen zijn zo hard en luid dat het gewoon zeer gaat doen op je borstkas…ook de oren hadden het zwaar te verduren….zo tegen 22.30 kwam de laatste wagen voorbij en zijn wij maar weer richting auto gegaan….was een mooie avond en een leuke stoet waarbij ze nog mazzel hebben gehad met het weer….we hebben even moeten schuilen voor een regenbui….maar dat mocht gelukkig geen naam hebben….thuisgekomen heb ik eerst nog de filmpjes op de laptop gezet en een stukje van de parade op Facebook gezet…maar zien wat ik bij deze blog kan plaatsen…

Tot een volgende keer maar weer….Ayo.

  • 07 Januari 2013 - 19:41

    Coby:

    Hallo luitjes,
    Zoals te zien is vermaken jullie je best.
    Ik weet het, het is een beetje laat, maar ik wil jullie toch een heel goed en mooi 2013 toewensten. Beter laat dan nooit zou ik maar zeggen. En jullie zijn het nieuwe jaar al goed begonnen, dus kan niet meer stuk.
    Nog heel veel plezier, en tot straks, het is zo weer voorbij.
    Groetjes, Coby.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 134264

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 29 September 2013

Florida 2013

10 December 2012 - 04 Februari 2013

Aruba en Florida 2012/2013

02 November 2011 - 17 December 2011

Antillen 2011

02 November 2010 - 11 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: