Florida: Coral Springs – Stuart. - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Florida: Coral Springs – Stuart. - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Florida: Coral Springs – Stuart.

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 Januari 2013 | Aruba, Aruba

Hoi,

De Kruises zijn vertrokken , na 6 weken op het mooie Aruba te hebben verbleven zijn we nu aanbeland aan onze rondrit door Florida….op de zondag hebben we ons appartement aan kant gemaakt en in de avond met Benzan nog uit eten geweest bij Kowloon….eten was goed het was weer gezellig…we hebben nog een afzakkertje gepakt bij de Paddock en nog even afscheid genomen van Kevin….aansluitend zijn we naar huis gegaan en hebben Benzan en ik ook nog een korte rondrit door de wijk gemaakt en bij een locale gelegenheid nog een paar biertjes gedronken….vrij op tijd weer naar huis gegaan waar Benzan afscheid heeft genomen van ons ….

Vanochtend (maandag) hebben we tegen de klok van 08.45 het appartement verlaten en richting de carrental gereden….een korte check …we kregen ons borgbewijs terug (Pre-authorisation)….en van daaruit met een taxi naar het vliegveld gegaan….daar mooi op tijd ingecheckt bij Surinam Airways…koffers achtergelaten en door het eerst controle punt….piepvrij etc…we probeerden wat frisdrank mee te nemen in de tas…maar die werd afgevangen…..dus die maar weg laten gooien….volgende stap was dat we door de Amerikaanse immigratie en douane gingen….onze koffers stonden al klaar en die moesten we meenemen naar de immigratie…na de vingerafdrukken en foto kregen we een stempel in ons paspoort…en konden we met koffers en al doorlopen om deze op de band te leggen…om in het vliegtuig te laten krijgen….maar het liep nog ff wat anders…in een ooghoek zag ik een jonge douanier staan deze verzocht ons vriendelijk of we even met hem mee wilden lopen voor een zogenaamde routine check…het zou maar 5 minuten van onze tijd kosten….en ja aan zo’n verzoek voldoe je toch?....was wel een vriendelijke vent en hij vroeg ons van alles …of we paard hadden gereden. Struisvogelfarm hadden bezocht…eten bij ons hadden…etc….alles wat je op het inklaringsformulier verplicht bent om in te vullen….koffers moesten beide weer open…en die hadden we met heel veel moeite dicht weten te krijgen…..vlugge check en geen problemen gelukkig…hij heeft wel meegeholpen om ze weer te sluiten….vervolgens deze op de band kunnen leggen om aan boord gebracht te krijgen.

Vlucht verliep verder prima….bezetting was niet 100% dus we hadden nog wel een beetje de ruimte…bij Surinam Airways krijg je zelf op de korte vlucht…deze duurde 2 uren en 40 minuten , een warme hap …deze keer waren het noodles met kip..was prima te eten…voor je denkt dat het vervelend begint te worden…ben je al met de landing bezig…ons voordeel was dat we op Aruba al een pre-clearance hadden gehad…daardoor kan je na de landing je bagage oppikken en daarna gewoon je weg vervolgen…wij moesten naar Budget om onze auto op te pikken…daarvoor moesten we naar de 3e etage (staat allemaal zeer goed aangegeven) en met een treintje ( de Mia-Mover) naar de parkeergarage waar alle maatschappijen en auto’s zijn ondergebracht…Budget was zo gevonden en in No-Time was alles geregeld….we hebben nog wel de road-assistance erbij genomen en een volle tank..(mogen hem leeg weer inleveren!)…het werd uiteindelijk een witte Hyundai Elantra…gestald op plek B 36….wij beneden op het 2e dek ons gemeld bij de medewerker die ons wees naar de plek….auto stond al klaar…sleutels in de deur…dus koffers erin…..TomTom erin gehangen…Marriot hotel aangeklikt in Coral Springs en karren maar…duurde nog wel voordat hij de GPS had gevonden…maar daarna ging het ook van een leien dak….erg druk in Miami….heel veel banen en van die lui die je zowel op de linker alsook op de rechterbaan weten in te halen….daar moet je wel ff op letten….ook hebben we de eerste Sunlane (TolWeg) al gepakt…daarvoor zit standaard een Sunpass decoder op het raam geplakt…we hebben hem standaard maar open gezet…werd ook aangeraden….dat werkt dus ook makkelijk….

Waren ook vrij vlot in Coral Springs…het Marriot is een sjieke bedoening….een atrium , 5 verdiepingen en alle deuren komen daarop uit….een bezetting alleen komt je hier al op 329 dollar…staat op onze deur…wat kost het dan voor twee….gelukkig hebben wij dus een koopje!! We zijn later op de Heron Boulevard maar even wat spullen wezen kopen…er was een vrij grote Publix (supermarkt)…alvast wat voor de avond en de ochtend gekocht…vermoedelijk zullen we op tijd uitchecken…..we hebben bij een soort van Thai gegeten…dat was niet zo best…en met 46 dollar (incl. tip) ruim betaald…Rita deed de salade nog retour….

De avond verder rustig aan doorgebracht…zijn moe en vermoedelijk gaan we vroeg slapen….internet is er wel maar daar moet ik 10 dollar voor betalen….dus dat doen we maar ff niet…ook de tv is grotendeels Pay per view….ze weten wel hoe ze de klant hier van de dollars af moeten krijgen….parkeren is hier gratis…dat dan weer wel…..
Morgen maar verder zien wat de dag ons brengt …sowieso een overnachting in Stuart..

Vandaag , dinsdag, op tijd op en richting het noorden, Palm Beach o.a. bezoeken van de daar aanwezige PC Hooftstraat…..Worth Avenue….dat is me een straatje…alles wat maar luxe en uitstraalt zie je daar aan de weg….noem een duur merk en het is er….niet normaal meer…we zijn de winkels maar niet ingegaan…je schrikt van de prijzen…in Palm Beach ook een mall bezocht…dat is ook bijzonder….vele winkels onder 1 dak…en een mooie foodcourt….daar hebben we voor een prikkie thais gegeten ….dag vloog voorbij…hotel in Stuart voldoet prima en ligt aan de doorgaande weg met allerhande winkels, eetgelegenheden etc…hebben diverse zaken bekeken…ogen uitgekeken bij de Wallmart…wat een mega-store is dat…..van autoventieldopje tot….big, bigger , bigst…..

In de avond nog wezen eten bij applebee’s in Stuart…voor 40 dollar (inc.Tip)..bommetje vol en ook de man nog drie vazen Budweiser…..chicken wings (hot!!) salad en Chicken basket….nu uitbuiken …verslag bijwerken en dadelijk naar bed…morgen rustig op weg richting Orlando…..

Hopelijk word het wel wat warmer…tis wat afgekoeld en we mogen blij zijn dat we de 21 graden nog kunnen halen….en des te hoger je komt des te meer koelt het af….maar goed maar niet klagen…

Tot een volgend verslag maar weer…

• 23 Januari 2013 - 10:02

Gre:

Goedenmorgen,

Zo beleef je nog eens iets jullie hebben nu aan den lijve ondervonden hoe de douane in Amerika werkt, je moet alles goed hebben ingevuld anders ben je de klos. Maar gelukkig jullie zijn aangekomen in Amerika en gelijk al weer veel gezien. weer vele mooie foto's. Ik geniet mee.

Nog ontzettend veel plezier, Gre

• 23 Januari 2013 - 13:23

Anne Wormmeester:

Veel plezier !!!

Groetjes,

Anne (+fam)

P.S

Alles o.k in de stroate !

• 23 Januari 2013 - 14:32

Wim R.:

Lijkt allemaal behoorlijk enerverend. Nog wel tijd om gewoon op het gemakje te genieten?
    Wens jullie nog een goede en mooie tijd.