Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Orlando

Blijf op de hoogte en volg Erik

24 Januari 2013 | Verenigde Staten, Orlando


Hoi,

Hier maar even een uitgebreide update van de laatste twee dagen. Vanuit Stuart zijn we deels noordwaarts gereden via de A1A. Op deze weg kom je mooi de kustlijn langs en zie je vele mooie huizen en boten….ook kom je doorlopend villawijken tegen…mooie huizen, veel groen en prachtig aangelegd ….ook de beveiliging lijkt erg op orde te zijn….je komt er niet op zonder door een slagboom te moeten….we zijn via die A1A richting Vero Beach gereden…ik had gelezen dat daar een Hotel zit wat bijna geheel uit wrakhout is opgetrokken…we hadden het snel gevonden en hebben het even bekeken en er wat foto’s van gemaakt….het was niet echt een pretje om er langer te blijven want de zeewind was hard en zelfs koud te noemen en we hadden geen jas aan op dat moment. We hebben bij de plaatselijke koffiebar onze koffie gehaald met een stuk appelstrudel....opvallend druk was het er …merendeel mensen van ver boven de 60….het stikt in Florida van de rijke pensionado’s.

Vanuit Vero Beach zijn we doorgereden naar Melbourne…een vrij grote stad….daar heb ik voor de eerste keer de auto volgetankt…had hem voor 26 dollar vol…aantal gallons ben ik kwijt maar is weet wel dat we gem. op 0,80 cent de liter zitten….wel een verschil met Nederland. We hebben daar ook weer gezond gegeten….nu bij de Wendy’s….en konden ook de beroemde refill halen….maar als je al een emmer frisdrank gehaald hebt dan hoeft een tweede er niet achteraan……ik snap niet waarom er zoveel dikke Amerikanen zijn??.....

Onderweg naar Melbourne kwamen we nog bij een Park langs ( Sebastian Inlet)….daar zaten veel vissers op een pier te vissen….en ik heb daar ff een poosje gekeken en wat mensen gesproken en gekeken wat er zoals gevangen werd….dat viel niet tegen…ik kreeg al de vraag waar mijn hengel was?....maar daar hebben we geen tijd voor….

Tegen de klok van vieren kwamen we aan in Orlando (Best Western Gateway Hotel). Goed hotel en prima kamer en zeer vlak bij Universal ( 5 minuten rijden) en de Premium Outlet (ook 5 minuten). De laatste hebben we al bezocht…hij bestaat uit 180 zaken….maar om nu te zeggen dat het goedkoop is…wij hebben weinig van onze gading kunnen treffen….maar we zijn ook niet zo merkgek…en het zegt ons niet zo veel….ik kwam weg met twee shirts van Puma voor 20 dollar….en dat was dan ook wel…wat uurtjes rondgelopen….maar dus niet weer……

Vandaag , donderdag 23 januari , zijn Rita en ik naar Universal’s Islands of adventures geweest. In de lobby van het hotel hebben we de kaartjes gekocht en met de auto die kant opgegaan…5 minuten rijden…we hadden met de bus gekund maar dan waren we afhankelijk van de tijden….en nu hadden we het zelf in de hand….moesten nu wel 15 dollar voor het parkeren betalen…

Islands of Adventures is een leuk park…de simulator van Harry Potter was indrukwekkend…zelf heb ik hem drie keer gedaan en Rita twee keer….hij gaat erg heen en weer….en met name, het achter Harry aanvliegen is een belevenis…..alles is strak geregeld…je mag geen tassen mee en daarvoor hebben ze lockers….alles is beveiligd met je eigen vingerafdruk …na de rit haal je de bagage weer op…ook de simulator van Spiderman is prachtig…..ook twee keer gedaan….verder hebben ze een achtbaan…De Hulk genaamd…daar hebben we niet in gezeten en ook de waterdingen hebben we overgeslagen….niet normaal hoe nat sommige mensen waren…ze hebben nog wel mazzel op het park kun je in een grote droger gaan staan( kost 5 dollar)…hetgeen ook veelvuldig gebeurde.....de dag vloog eigenlijk voorbij….en voor dat we het wisten was het alweer bijna 18.00 uur. Het park af was ook een snelle bedoening…en binnen 5 minuten stonden we weer bij ons hotel….

Nog even wezen eten bij een steakhouse en nu rustig aan doen……morgen maar zien wat we gaan doen...eerst maar wat uitslapen ...
Verwijs verder naar de foto’s die ik heb bijgevoegd…

Groet,

  • 25 Januari 2013 - 10:57

    Roby:

    Hallo vakantiegangers, Ik moest heel erg lachen om de foto:" I need a vacation from this vacation"
    Dat geloof ik graag. Wat jullie allemaal zien en beleven ......geweldig zeg. Dat duurt inderdaad weken voordat je dat in je hoofd hebt verwerkt....Zóveel indrukken!!
    Geniet er van!!
    Tot over een paar weken...Groetjes van Paul en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 134279

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 29 September 2013

Florida 2013

10 December 2012 - 04 Februari 2013

Aruba en Florida 2012/2013

02 November 2011 - 17 December 2011

Antillen 2011

02 November 2010 - 11 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: