Scenic Boat Tour + Blackpoint Wildlife Drive - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Scenic Boat Tour + Blackpoint Wildlife Drive - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Scenic Boat Tour + Blackpoint Wildlife Drive

Blijf op de hoogte en volg Erik

06 November 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Hoi,

Vandaag de nacht redelijk goed doorgekomen, Rita wat minder….kan er blijkbaar toch wat minder goed over. Het lijf zal er zich toch wat op in moeten stellen….tijdzone is toch anders. Al met al waren we toch weer op tijd uit de veren en hebben even op onze lijst gekeken wat we konden gaan ondernemen. Er staat genoeg op dus we hoeven ons hier niet te vervelen….

We zijn eerst wat gaan eten, vlakbij ons hotel zit een keten van IHOP (International House of Pancakes). Daar kan je 24 uur terecht voor ontbijt etc. Prima tent waar je goed en mooi aan de prijs kunt eten. Wij kwamen rond de klok van halftien bij IHOP aan en het was nog steeds een drukte van jewelste. Niet zo raar met al die toeristen in de buurt!!...We hebben daar beide een bordje met twee crepes gegeten, eentje gevuld met spinazie en nog wat en de andere gevuld met kip. Er bovenop doen ze nog iets met gesmolten kaas….deze schuiven we meestal opzij omdat het dan wel een heel machtig stuk eten is. Het was weer prima en met koffie en een groot glas jus , 26 dollar (inclusief tip) betaald. Ruim gerekende 9 euro p.p. Niets van te zeggen toch?..

Nadat de maag vol was nog maar ff snel terug gegaan naar het hotel omdat wat erin gaat er op de een of andere manier ook weer uit zal moeten. Toiletbezoek doe ik liever in een wat rustige omgeving dan in een doorgangsgelegenheid. We konden daarna relaxed op weg naar Winterpark.

Winterpark is een plaats/wijk welke tegen Orlando aan ligt. Een omgeving waar vele rijken der aarde in de vorige eeuw hun huizen en vakantieverblijven hebben gebouwd, om een beetje van die sfeer en rijkdom te kunnen opsnuiven is er een boottour die over het meer en door de diverse verbindingskanaaltjes je een indruk geeft van hoe met daar leeft. Deze tour , de Scenic Boat Tour was een leuke en mooie trip. Een uurtje hebben we over de meren gevaren en onderweg diverse mooie huizen/villas gezien. O.a heeft Tom Hanks er nog even gezeten. Ook vice-president Joe Biden heeft er tijdens zijn campagne nog een periode verbleven. Weer veel gehoord en gezien dus!!.. Zie de bijgevoegde foto’s.

Na de boottocht zijn we richting Titusville gereden om daar de Blackpoint Wildlife Drive te gaan doen. Onderweg nog even de tank vol gegooid ..bijna 12 gallon voor 38 dollar…(45 liter voor ongeveer 28 euro). Maar goed dat het relatief goedkoop is…want met zo’n bak gaat het wel hard. Blackpoint Wildlife is een tocht welke je met je auto kunt doen door een natuurgebied. Het is een lange eenrichtingsweg waarbij je niet harder dan 15 mijl mag rijden. Onderweg zie je diverse vogels (als je mazzel hebt) en ook Crokkies…wij hadden mazzel en zagen van alles …alleen hoe en wat het is??...als het vliegt dan is het al snel een vogel…na dit ritje wilden we nog naar het Manatee Observation Deck om daar Manatees te spotten….helaas ging dat ff niet door omdat men met de weg bezig was (afgesloten) en we er dus niet bij konden komen. Dus helaas , van daaruit maar weer terug gegaan naar Orlando.

Onderweg nog wat voeding en lekkers gescoord bij Publix. Onder andere wat croissants voor in de ochtend. Want elke dag bij IHOP of TGI Fridays…is wat teveel van het goede en dan groeien we dicht….

Richting Orlando werd het weer wat slechter en hebben we regen gehad en zeer dreigende onweerslucht…alleen dat laatste ging voorbij….we hebben vlakbij ons hotel de Orlando Premium Outlets zitten. Daar hebben we nog ff gekeken. Was er erg druk en iedereen lijkt wel na een dagje parken daarnaar toe te gaan. Vooral de zaken Hilfiger, Calvin Klein en Victoria’s Secret zijn de zaken waar het smoordruk is. Onze vorige ervaring was dat het nog steeds redelijk aan de prijs is…en dat was nu niet anders….bij deze outlets gaan wij het niet zoeken!!...we hebben in de foodcourt nog ff wat gegeten en hebben Noodles met Spicy chicken gehad. Prima!!

Nu nog wat uitbuiken en de blogs plaatsen en zo dadelijk de oogjes maar ff dicht doen….morgen maar zien wat de dag ons weer brengt.

Tot dan maar weer,…

• 06 November 2013 - 11:21

Roby:

Hoezeer ik jullie het ook gun....een kleine vorm van jaloezie komt wel langzaam boven...:-).
    Het klinkt allemaal weer zo superleuk.....geniet ervan!!!!