Gatorland en Leugardens. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Gatorland en Leugardens. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Gatorland en Leugardens.

Blijf op de hoogte en volg Erik

07 November 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Hoi,

Vandaag hebben we in de ochtend een bezoek gebracht aan Gatorland. Een park waar het allemaal draait om de krokodillen, shows en allerlei ander gevogelte. We hadden in Nederland al een coupon uitgeprint maar hadden er ook nog eentje in een coupon boekje zitten. Deze boekjes zijn her en der te verkrijgen, in hotels, eetgelegenheden, supermarkten etc. Het kan altijd een paar dollars schelen op de entree. In deze situatie waren we al 5 dollar goedkoper uit , ook werd er gevraagd of er iemand boven een bepaalde leeftijd was (Rita bijna..)…kregen we nog meer korting…waren mooi voor 35 dollar klaar…in het park draait het dus allemaal om de krokodillen en er liggen een paar….niet normaal meer…alle soorten en maten…en allemaal heel onschuldig zo op het oog…

Alles is mooi aangelegd en er zijn mooie wandelpaden en bruggen die langs een meertje gaan waar het stikt van die jongens/meisjes…ook trekt het diverse gevogelte aan die allemaal een graantje proberen mee te pikken. Het personeel geeft op diverse tijden shows waarin de krokodil het leidend/lijdend voorwerp is. Zo hebben ze de “Gator Jumparoo Show”…hier gaan ze met stukken kip de dieren verleiden om hoog uit het water te komen om hun prooi te pakken. Een en ander ingepakt met een leuke, typisch Amerikaanse show. Ook is er een “Gator Wrestlin Show”…hierbij is een van de personeelsleden met een krokodil in de weer….bekijk voor een impressie maar naar de bijgevoegde foto’s.

Na het bezoek aan Gatorland zijn we naar Leurgardens gegaan. Dit een tuin welke door Harry P Leu is gemaakt en onderhouden tot aan 1961 , daarna hebben zij de tuin overgedaan aan de stad Orlando (voor een symbolisch bedrag). Met daarbij het verzoek het te onderhouden en ter beschikking en open te stellen voor bezoekers. In deze tuin is een verscheidenheid aan bomen en planten te ontdekken. Je weet niet wat je ziet…prachtig!!..Rita vond het geweldig en zat met regelmaat weer aan een plant te frunniken en aan te geven dat wij die plant alleen maar in een pot hebben en hier groeien ze gewoon…? ….ook was er een rozentuin….een tuin met allemaal bamboe (van een meter of tig)…ook heeft men op het terrein het Leugarden museum gevestigd. Dit is het voormalige huis waar Harry P. Leu met zijn vrouw heeft gewoond en welke nu opengesteld is als museum. Je ziet hier hoe men in die periode leefde, een prachtig huis …met een mooie veranda en een leuke oudere dame die ons met nog drie mensen heeft rondgeleid. We hebben daar in Leugardens een paar leuke uurtjes doorgebracht.

Daarna zijn we op weg gegaan richting de Florida Mall…deze lag lekker op onze route…ook moesten we nog wat zaken voor de volgende ochtend kopen. Zo kwamen we een Target tegen…daar hebben we een koffiezetapparaatje gekocht (voor weinig) ..kunnen we nu onze eigen koffie zetten. De Florida Mall hebben we ff een korte periode bekeken…hebben nog wel tijd om dat nog langer te doen. Heb nog ff de nieuwe iphones bekeken in de Apple Store (wat een megazaak) en daarna nog ff de microsoft store bekeken….verder met Rita nog diverse kledingstores bezocht…maar weinig gekocht. Nog een hapje gegeten bij de foodcourt…en uiteindelijk tegen de klok van halfacht weer richting hotel gegaan…daar waren we ook binnen het kwartier …zo dicht zitten we tegen de Malls aan.

Nu nog het verslag posten en kijken wat we morgen gaan ondernemen. Tot een volgend verslag maar weer.

Groet.

• 07 November 2013 - 05:17

Melle:

Staat je goed, grijse duif in een schommelstoel. Riet wil weer overal stekkies van zo te zien. Goede reis verder.

• 07 November 2013 - 21:24

Carla:

Sorry , had jullie nog willen bellen , maar was het helemaal vergeten , dus bij deze EEN HELE FIJNE VAKANTIE , geniet ervan , maar dat doen jullie ook wel , en ik ga weer heerljk genieten van de reis verslagen en de foto,s. gr en xxxx Tinus en Carla