King's Landing - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu King's Landing - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

King's Landing

Blijf op de hoogte en volg Erik

08 November 2013 | Verenigde Staten, Orlando



Hoi,

Vandaag hadden we het plan om met een kano de Wekiwa River af te gaan varen. Alleen bij het opstaan was er veel bewolking en mist. We hadden dan ook twijfels of het wel zo’n goed idee was. Toch uiteindelijk maar die kant opgereden en het daar ter plekke aan te zien en dan een besluit te nemen. Vanaf ons hotel was het maar een 40 tal minuten rijden en we kwamen mooi voor elf uur aan. Dat was ook hetgeen ze als uiterste tijd hebben staan dit omdat je 8,5 mijl stroomafwaarts gaat peddelen en daar voor wel een uurtje of 4 uit mag trekken. Voor de goede orde 8,5 mijl = 13,6 km.

Bij King’s Landing maakten we kennis met Daniel, de man waar ik enige tijd geleden mail contact mee had gehad over deze tocht. Hij gaf toen aan dat hij in Nederland had gewoond en ons verzocht stroopwafels mee te nemen. In ruil daarvoor kregen we korting. Zo’n bod kan je als echte Hollander niet laten lopen en we hebben Daniel vandaag blij gemaakt met een groot blik gevuld met onze lekkernij. Ondanks dat het nog steeds bewolkt was en ook wat begon te miezeren toch maar doorgepakt om de tocht te maken. Daniel deed ons een kano met stoeltjes erin…wel zo fijn. Hij wilde van ons geen geld aannemen en deze tour kregen we van hem kado. Erg fijn allemaal…! Maar bij terugkomst hebben we hem keurig het bedrag in zijn handen gedrukt. Voor niets gaat de zon op!! Er moet wel wat verdiend worden…..

We gingen in de kano zitten op het vertrekpunt en kregen een kaartje mee hoe te varen…was niet zo moeilijk…gewoon stroomafwaarts…alleen ik ben niet zo bedreven in het manouvreren en sturen van zo’n ding. Rita heeft dat beter onder controle….op het eerste stuk ging het al mis…ik had mijn bril nog bovenop mijn hoofd zitten en we kwamen wat verkeerd uit en schoten onder een stel takken door….bril van de hasses en jammer……!..de boot gekeerd en een stukje stroomopwaarts gevaren om te kijken of we hem nog konden vinden…maar helaas…weg…mooi kl.t.n…temeer ik hem ook nog nodig heb voor het autorijden…onderweg al na lopen denken hoe ik dat probleem op zou moeten lossen…Hans Anders bellen?...voor mijn afwijkingen??....
Op een bepaald moment schoot het me in gedachten dat ik geen plons (je) had gehoord…ik zat achter in de kano en heb wat met handen achter mijn rug wat af lopen tasten…je gelooft het of niet maar bovenop de kano…lag mijn bril….wat een mazzel….Rita heeft hem gelijk in beslag genomen en ik kreeg hem pas op het eind van de middag retour….

De tocht over de rivier was in een woord geweldig!!...de zon brak op een bepaald moment nog door en we zijn zowaar vandaag verkleurd. De natuur was mooi en we hebben diverse bomen in en rond het water voorbij gevaren. Ook vele vogels, lelies, schildpadden en zelfs krokodillen gezien. Rita zat in het begin al wat te mopperen dat ze er nog niet had gezien en ze twijfelde eraan of ze er ook waren….de twijfel sloeg op een bepaald moment wel om…en we kwamen er eentje tegen…lekker in de zon aan het opwarmen. Rita wilde omkeren en dat hebben we maar gedaan…ik heb zo goed als het kon gefilmd….ze manouvreerde zo dicht naar het beest dat het niet ondenkbeeldig was dat deze in onze boot kon komen…..Rita twijfelde ook nog wel of het geen nepper was…..even een peddel uitsteken voor een reactie….was dus wel een echte…..hij of zij kwam in beweging en begon te blazen….

We hebben verderop de rivier verder ook nog twee gezien….zoals ik al zei duurde het tochtje een uur of vier…..wij waren iets sneller en kwamen tegen drie bij het eindpunt aan. Enigszins wel blij omdat het behoorlijk in de armen was geslagen….weer zo’n beweging die je nooit doet.

Bij het take out point heb ik Daniel gebeld dat we er waren….hij gaf aan dat er na ons ook nog mensen waren gestart en dat hij ons rond de klok van vieren op zou pikken. Wij hebben onze tijd besteed aan het drinken en eten en wat foto’s van een roofvogel en vlinder maken. Ook hebben we contact gehad met onze dochter en over de situatie van ons kleinkind welke nu al bijna een week in het ziekenhuis ligt met iets aan zijn luchtwegen…..iets wat ons zeker niet lekker zit..temeer het nu wel erg lang lijkt te duren en er niet echt nog een oorzaak gevonden schijnt te zijn. Maar goed we houden contact! Het mooie is dat we amerikaans nummer hebben en we goed bereikbaar zijn.

Na ons kwamen er nog twee stellen met een kayak en tegen 15.30 maakte Daniel zijn opwachting. We moesten nog even wachten want er was nog 1 stel onderweg….die klojo’s waren heel laat en kwamen pas tegen 16.30 ter plaatse….alles geladen in de grote bus en terug naar de basis…..dat duurde nog vrij lang,…..kun je nagaan wat voor een afstand we hebben gevaren.

Bij King’s Landing hebben we afscheid genomen en zijn retour gegaan naar het hotel. Daar nog ff geskyped met Marloes en daarna boodschappen doen bij de Walmart en een klein hapje gedaan bij de inpandige Mc!...

Tot zover maar weer ff….zien wat de dag van morgen ons brengt.

  • 08 November 2013 - 10:13

    Andre:

    Mooi verhaaltje Erik ! Misschien even een koord aan je zonnebrilletje maken .......sukkel :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 1396
Totaal aantal bezoekers 134374

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 29 September 2013

Florida 2013

10 December 2012 - 04 Februari 2013

Aruba en Florida 2012/2013

02 November 2011 - 17 December 2011

Antillen 2011

02 November 2010 - 11 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: