Shoppen in Orlando en Silver Springs Park - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Shoppen in Orlando en Silver Springs Park - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Shoppen in Orlando en Silver Springs Park

Blijf op de hoogte en volg Erik

26 Januari 2013 | Verenigde Staten, Crystal River

Hoi,

De vrijdag hebben we wat uitgeslapen en zo rond de klok van 10.30 zijn we op pad gegaan om de Florida Mall te bezoeken…ook had ik nog een andere op een papiertje gezet mocht het tegen gaan vallen. We hadden sowieso al niet teveel vertrouwen en het scoren van koopjes hadden we eigenlijk al wat op de achtergrond gedrukt….dit mede met de ervaring bij de premium outlets….een drukte van belang en iedereen die overal in loopt te trekken….winkelt niet echt lekker….wij voelden ons daar niet echt op ons gemak….maar goed nieuwe ronde nieuwe kansen….de Florida Mall was een minuutje of 20 rijden van onze locatie ( Best Western Gateway Hotel)…dankzij onze TomTom kwamen we er in no time…..zal niet meer zonder kunnen….en vooral in de States heb je deze echt nodig….De Mall was mooi en groot en goed opgezet….vele zaken…maar weinig van onze gading…(lees: te duur)…een mooie foodcourt waar we bij de Subway weer een goed broodje hebben weten te scoren…we zijn nog bij de M&M store geweest…niet normaal zoveel verschillende m&m ’s ook veel kleding etc…je noemt het maar en ze hebben het….heb zelf nog even in de Google store gekeken naar de Surface…de tablet die Google heeft gelanceerd…of Nederland hem al heeft….mooi apparaat….vanaf 499 dollar….maar niet gekocht!! Apple Store zat er een paar winkels naast….niet normaal hoe druk het daar is….

Verder waren we vrij snel klaar in de Florida Mall en hebben we de andere van mijn papiertje maar geprobeerd….namelijk de Vineyard Mall ….en dit was hem ….!! Erg rustig en veel keuze en hier zijn we ook goed geslaagd….Rita o.a. een tas van Calvin Klein…schoenen en een jurk….ik zelf diverse merk t-shirts…mooie trui van Tommy Hilfinger …broek en shirts van U.S. Polo Assn ( lijkt op Assen!!)….etc…wat geld in de achteruit en dan heb je ook wat….verder zagen we diverse mensen lopen met koffers….ja…dat is een ander probleem…vanuit Aruba zaten we al boven de kilo’s per koffer…maar de terugreis moet ook nog…en met de aankopen…?...dusssss…bij een winkel in de buurt van het hotel voor nog geen 50 dollar een koffer gescoord met extra slot …..nu nog ff aanmelden bij Airberlin….hebben we het probleem van overbagage opgelost….Moe maar voldaan zijn we terug gegaan naar het hotel en de koffers wat herpakt….diverse verpakkingen kapot gemaakt en de tags overal verwijderd….daarna gaan slapen …dag erop naar Crystal River…

Vandaag ( zaterdag 26 januari) op tijd de wekker gezet…omdat we af moeten reizen naar Crystal River en ook nog het Silver Springs Park ( in Silverspring) willen gaan bezoeken…aangezien dit sowieso anderhalf uur in beslag gaat nemen de planning gemaakt om tegen 08.30 weg te gaan….natuurlijk waren we weer veels te vroeg….en gingen we tegen achten het hotel uit…nog wel even gezegd dat we twee tassen met afval op de kamer hadden laten staan…maar dat was geen probleem werd ons verzekerd…we hebben het ontbijt wederom aan ons voorbij laten gaan en zijn de straat uit gereden om naar IHOP te gaan….IHOP is een keten waar je voor een mooie prijs uitgebreid kunt gaan ontbijten….tis dus ook behoorlijk druk….zo zaten we om 08.30 beide aan twee gevulde crepes….Rita had twee met kip en ik had twee met spinazie en scrambled eggs…we hebben ze mooi geruild…..waren daarna ook goed vol…..moet er in Nederland niet aan denken….zulke ontbijtjes…maar in Amerika schijnt dat normaal te zijn……

Rit naar Silversprings verliep voorspoedig en iets na de opening ( 10 uur) waren we op de bestemming…zijn gelijk met een glasbodemboot de rivier opgegaan….mooi ….tis helder water vanuit een diepe bron waar we nog even boven gevaren hebben…verder is het een State Park en vissen en andere ongein is uit den boze…het heeft iets educatiefs en verder kun je het typeren als een kleine dierentuin….waar alligators ook de boventoon voeren….de witte albino’s waren erg leuk…Rita dacht dat ze nep waren…tegendeel was waar…heb een filmpje kunnen maken waarbij ze zeker in Aktie kwamen….verder vele bomen (Cypressen) van enkele honderden jaren oud…kleinschalig park wat ietwat gedateerd overkomt maar zeker wel aan te bevelen is….heb wederom weer diverse foto’s geschoten….

Tegen een uur of drie hadden we het wel bekeken en zijn we op weg gegaan naar Crystal River…wat nog een uurtje rijden was vanaf Silver Springs….vooral nog wel even een Wall Mart bezocht.....daar heeft Rita wat shirt gekocht voor Willem (schoonvader)…merk Fruit of the Loom….zelf heb ik nog drie cd’s gekocht waarbij de duurste 9 dollar was ….( Kelly Clarkson, Tracey Lawrence, Rascall Flats)….natuurlijk ook wat te knabbelen voor onderweg…Heineken Bier ( voor in het hotel)en ….water…dit om in de morgen sowieso de medicijnen door te slikken….( Orlando had veel chloor in het water)….

Holiday Inn in Crystal River is prima….wij hebben een mooie kamer en beide een groot bed….erg schoon te noemen….mooie deal via priceline!...dame van de frontdesk maakte alleen een klein foutje ze gaf ons een kamernummer door 216….wij met de cards de kamer gezocht en in de deur gestoken…ik deed de deur open en zag een jonge kerel in zijn ondergoed staan en zijn vriendin schreeuwde erover….foutje dus!!...terug naar de frontdesk….daar had ze net telefoon van het desbetreffende stel…ze waren not amused!! Wij wel….na excuses kregen we de juiste kaarten…we zaten op 416 …wel zelfde kamer nummer maar twee etages hoger!! Hilarisch …hebben wij weer…

Tegen de avond willen eten bij Cody’s Roadhouse maar daar was het zo druk…mensen stonden zelfs buiten…daarom maar afgezakt naar weer een keer Applebee’s …weer prima gegeten…een steak onder anders en gegrilde kip met aardappelen voor Rita…uiensoep als voorafje….bediening was zeer snel….rekening ook!!...Rita was nog aan het eten en ik had de rekening al onder mijn neus….daar moeten we wel aan wennen….volgende keer maar even zeggen dat we dit niet meer zo willen….hoort blijkbaar bij de Amerikaanse manier ….tijd is geld…en elke fooi die je kan pakken is meegenomen….

Morgen op tijd op moeten rond de klok van 6 bij RiverAdventures zijn….voor het zwemmen met de Manatees…..zal wel koud zijn …tis zojuist 57 F. zo rond de 15 graden Celsius…overdag loop dat wel op zo tegen de 25….maar goed dat we wetsuits aan moeten…….

Jullie horen later wel hoe dat allemaal is verlopen…tot de volgende keer maar weer…

• 27 Januari 2013 - 10:53

Gerda Moraal:

Leuk Erik weer te lezen hoe het gaat. Ja compleet andere wereld daar he. En dat met die bonnetjes later na het eten vergeet het maar. Ook je bord wegpakken als de ander nog eet e.d. is daar gewoon. Hebben ze je nog niet gewezen op het tipgeld wat ook op de bon staat. jaja.
    Hier is de dooi ingevallen en je ziet de sneeuw per minuut verdwijnen.
    Groetjes Oja misschien weet je dit ook wel maar als je daar bijv. een krultang koopt dan kun je die hier niet gebruiken, komt door de voltage. Even een tip zeg maar.

• 27 Januari 2013 - 12:31

Gre:

Hallo
    Wij zijn voor 20 jaar terug in Amerika geweest, wat is het dan leuk om dingen terug te zien/en horen, er is natuurlijk wel veel verandert, maar van dat betalen is nog netzo. Ook wij ijn in de Mall's geweest in die tijd waren er wel ontzettend veel koopjes in merk artikelen. Ik geniet van de prachtige foto's je hebt straks een hele verzameling (ik ook natuurlijk). Haal alles eruit wat er in zit en geniet.

Gre

• 27 Januari 2013 - 15:02

Anne:

Hallo Erik en Rita!

Je hebt weer mooie foto's gemaakt Erik!!.Ongelooflijk he !! zoals.Bijvoorbeels de M&M shop.''De jongens'' van mij raken al in de war van de Jamin ! ha ha ha .