Harrie Potter en Zeevissen - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Harrie Potter en Zeevissen - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Harrie Potter en Zeevissen

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 November 2010 | Aruba, Boegoeroei

De zondag was vervelend voor wat het weer betreft. We konden weinig kanten op, we zijn wat over het eiland gereden van de ene hoek naar de andere. We hebben een lange pauze genomen bij de Paddock. Daar werd het idee geboren om naar de bios te gaan. We hebben het telefoonnummer van de cinema bij het Passeo Herencia via 118 opgevraagd en geprobeerd kaarten te reserveren. Dat laatste kon niet en kregen het advies om de kaartjes alvast te kopen bij de cinema in Oranjestad. Het kostte ons een vermogen van wel 52 florin voor 4 kaartjes ( 21 euro!!!). Daar kom je er in Nederland niet mee. Om 20.00 draaide de Potter en we zijn ruim op tijd daar naar toe gegaan. Voordat we erin gingen alvast een cola besteld….Melle en ik hadden een Small…en daar liepen wij al tegen aan te hikken…niet over heen te springen!! Wat zou je dan krijgen voor een large?? Een emmer??? Verder opvallend was dat onze medekijkers met complete bakken chips , frisdrank en popcorn naar binnen kwamen?/ Plekken waren goed, stoelen zaten lekker en de airco was staande bij….nu maar hopen dat de film in het Engels was?. Dat laatste bleek het geval te zijn…..mooie film, leuke effecten….bij tijd en wijle moeilijk te volgen omdat wij de uitdrukkingen (Potteriaans) niet zo goed begrijpen. Filmpje duurde maar 2 en een half uur!!...en dat zonder pauze of onderbreking…bijzonder!! Vandaar de proviand ook welke er word meegenomen. Einde van de film was weer vreemd…maar er komt nog het laatste deel!!!! Maar dat zien we wel in Nederland!!!

Rond de klok van 23.00 weer in het huisje , nog een afzakkertje en naar bed gegaan. Dit omdat we op de maandag (Melle en ik) er wat vroeger uit moesten dit vanwege het zeevissen met de Thaisa.

Om 6 uur liep de wekker af en Melle en ik hebben nog ff gegeten en een bak koffie gedronken, en rond de klok van 06.35 richting Oranjestad gegaan. Het weer leek goed, lucht leek helder. Rond 06.50 waren we er… Albert en Rudolph stonden ons al op te wachten. Aan boord gegaan en gelijk naar zee vertrokken. Vorig jaar gingen we richting de raffinaderij maar vandaag richting Lighthouse. Dit omdat er aan die kant veel Wahoo word gevangen…en daar gaan wij o.a ook voor. Zon kwam er door en het werd al gelijk behoorlijk warm. Albert maakte het aas in orde en zette de hengels uit. Het begon voorspoedig en binnen twee uren hadden we allebei Barracuda en een Yellowtail gevangen. Mooie foto’s en film…..daarna niets meer…ook de boten rond ons heen hadden minimale vangsten en de Wahoo liet zich in het geheel niet zien. De zee was af en toe ruig en de boot slingerde lekker heen en weer.. Uiteindelijk kwamen we met 3 barracuda’s en 1 yellowtail de haven van Oranjestad weer binnenvaren. We hadden al overlegd dat we de vis mee zouden nemen en dit aan Lies en Ronny zouden geven. Ronny op zijn werk gebeld of hij de vis in ontvangst wilde nemen. Rudolph heeft voor ons de vis gefileerd en we hadden een vol zakje met verse vis (kilo of drie). Naar Wayaca gereden en het daar aan hem gegeven. Mooie dag gehad!!

Weer terug bij het huisje Rita en Marloes opgepikt om te gaan snorkelen bij Baby Beach. Het weer was prachtig, de zon nog steeds aanwezig ideale omstandigheden dus. Marloes heeft het ook in de gaten hoe het snorkelen moet (hoe moeilijk kan het zijn) en is regelmatig met de kop in het aquarium te vinden. Rita had brood meegenomen en vele vissen om zich heen verzameld. Een van die vissen, zo’n grote vond haar ook wel een lekker ding en vond het nodig haar in de vinger te bijten….ze mist zelfs een stukje vel!!! Ze heeft hem nog toegesproken en geprobeerd een tikje te verkopen, alleen hij was sneller!!

Dagen vliegen hier voorbij…lijkt wel sneller te gaan dan in Nederland. Weersvoorspellingen in Nederland zijn goed lezen we…vorst en sneeuw??. Bijna niet voor te stellen als je hier zit….ze zijn hier al druk doende met de Kerst en de versieringen zijn her en der al verschenen. Ook Derrick en Magaly zijn al druk met het huis bezig geweest en de boom voor het huis heeft de verlichting er al weer in zitten, zal er nog wel een foto van maken.

Maar goed tot zover maar ff weer,

Ayo.