Nog ff... - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Nog ff... - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Nog ff...

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

07 December 2010 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Nog ff en we gaan weer richting het fijne Nederland…wat hebben we daar een anti-zin in!! Niet dat we onze kinderen,familie etc niet missen maar het is meer dat we weer terug moeten in de structuur van haast, bureaucratie en regelgeving. Het was op de Antillen een verademing…hilarisch bij tijd en wijle maar we zijn er tot rust gekomen….maar ja aan alles komt een eind….en het is voorbij gevlogen!!!

Nog maar ff een update van de afgelopen dagen…zondag was de dag na de extreme wateroverlast en diverse wegen waren afgesloten en in het geheel niet meer begaanbaar. Bij het Radisson Hotel was zelfs een putdeksel omhoog gekomen…ze hadden de plek gemarkeerd met een pilon!! Dit om schade te voorkomen. We hebben nog een heftige bui meegemaakt maar toen zaten we bij de Paddock…we hadden al wel een waterkering aangelegd…voor het geval dat…achteraf blij dat de buurman er was…deze heeft een buis en slang voor de deur gelegd…want het was weer erg gestegen…schade bleef minimaal…ff met de wisser erdoor en klaar!!!

Maandag begon lekker, een van mijn sandalen begaf het....ik had er al afscheid van willen nemen…maar dit kwam iets te vroeg….moesten dus op zoek naar anderen….dat viel niet mee…geheel Oranjestad door…overal teenslippers maar geen sandalen…of van die lelijke…..na bijna het te hebben opgegeven toch nog geslaagd en ik was voor 90 florin (kapitaal) klaar …maar neem deze maar wel mee terug naar Nederland. Het zijn all terrain sandalen…. De rest van de maandag verliep droog/deels wat regenachtig….nog ff wat juweliers af gegaan…om de deal van de maand te maken….maar dat lukte niet zo….moesten her en der toch wel weer de hoofdprijs betalen…de avond thuis gegeten (wraps) en later op de avond nog bij de Paddock het vertrek van een van de schepen van HAL bekeken er lagen er wel twee!!

Vandaag, dinsdag hadden we prachtig weer!!!! Bij het opstaan scheen de zon al en dat is de gehele dag zo gebleven. We hebben ons weer snorkelend bezig gehouden en er is weer kleur bij de dames op het lijf…..dat konden ze wel weer gebruiken!!!! We hebben daar enkele uurtjes doorgebracht. Daarna naar huis en ff onder de douche.

Rita had een vermoeden dat ze een blaasontsteking had opgelopen en dat was iets waar we in de middag ff actie op hebben ondernomen (Marloes). Een huisarts in Oranjestad gebeld en de zaak voorgelegd…konden gelijk met urine die kant op…moesten wel ff zoeken waar het was maar uiteindelijk toch gevonden!! Testje gedaan en inderdaad bleek het zo te zijn….recept meegekregen , rekening valt erg mee (14 dollar).. bij de drogist natuurlijk ook cash aftikken…net geen 18 dollar!! Nu gaat het helemaal niet om het geld….maar je verbaasd je wel eens over Nederland, waarom is daar alles zo duur??? Houden ze de boel kunstmatig hoog!!! (kartelvorming??) en laten we het maar niet over de brandstofprijzen hebben!!!......maar goed…..Kuur en Pillen….zo maak je dus in een paar week tijd van alles mee…..

In de avond nog ff wat buiten de deur gegeten…Rita nog ff op de foto gezet…zittend op de kameel bij de stal voor het regeringsgebouw….een van de bewakers vond het niet zo goed geloof ik….maar goed dat maar genegeerd…..Nog wat bier gekocht op de terugweg (voor mij)….medicatie en alcohol is een slechte mix!!! Dus nu Heppie de Peppie aan dit verslag……morgen maar weer zien wat de dag ons dan brengt….Hooiberg staat ook nog steeds op het program…..gaan we dat nog halen???

Groet,

• 08 December 2010 - 09:50

Roby:

Hallo Arubanen...(nou ja bijna dan he...). Gelukkig hebben jullie het, ondanks het vele water, toch helemaal naar de zin gehad. Ik krijg best heimwee naar Aruba als ik al jullie foto's zie....zo'n bekend terrein. Leuk he, als alles in kerstsfeer is.
    Maaaar, aan alles komt een eind, zo ook aan deze vakantie en wij willen jullie bij deze toch even een hele goeie thuisreis wensen. Misschien hebben jullie nu geen zin in teruggaan, maar geloof me na 6 weken vakantie is het "je huis weer instappen" ook een feest. Tot gauw in Assen. Groetjes, Paul en Roby