Hooiberg, Jamanota of toch maar de Cero Arikok??? - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Hooiberg, Jamanota of toch maar de Cero Arikok??? - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Hooiberg, Jamanota of toch maar de Cero Arikok???

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

10 December 2010 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

De woensdag begon met weinig zon , een prima moment om de Hooiberg te beklimmen. Zo gezegd zo gedaan. We kwamen aan en keken omhoog en zagen de trappen……toch wel een hele klim…maar fanatiek dat we zijn toch er maar tegenaan….de eerste treden ging het nog en waren we nog wel positief maar naar mate we verder kwamen werd het enthousiasme wat minder…kregen last van klotsoksels, trillende kuiten en de hoogtevrees begon het te winnen …er tegenop en voor je kijken wil nog…maar dezelfde weg naar beneden is andere koek…..wij als schijtlijsters…hebben het tot halverwege volgehouden….voor alle helden die het wel gedaan hebben of denken te kunnen, chapeau!!! De Kruises zijn wel goed maar niet gek!!!

We kwamen heelhuids beneden….maar gingen eerst maar ff weer naar het appartementje…ff een t-shirtje omwisselen…je kon hem uitwringen…..zo veel vocht hing er in (geen angstzweet!!).

Er is op Aruba nog een andere berg…de Jamanota…die is ook wel te beklimmen….ik bedoel te berijden,want waarom zou je lopen als je het ook met een auto zou kunnen doen…dus wij maar weer op stap om het ding te zoeken….dat was niet zo’n probleem ..tis een bult met een mast er bovenop…die zie je al van verre…de rit er naar toe verliep voorspoedig totdat we uiteindelijk op een binnenweg niet verder konden en mochten….bleek het apparaat in het natuurpark Arikok te staan. Wat nu??/ Maar ff een omweg, via San Nicolas en Charleys Bar..het vanaf die kant geprobeerd….hij bleek in het Park te staan??!!...Bij Vader Piet (windmolenpark) heeft Marloes een ranger gesproken en deze heeft uitleg gegeven…moesten wel entree betalen…maar nu als zijnde locals!!! Gematst!!! Advies was om via de main entrance te gaan…we werden daar al aangemeld….en inderdaad toen we er aankwamen wist men wat we kwamen doen…kreeg nog wel de vraag of ik een 4wheel drive had??? Waarom…?? Daar kwamen we vlot achter…voor ons een zandpoel… diepe sporen…water..etc…niet te doen dus…..maar weer naar achteren……maar weer gevraagd….advies was om de Cero Arikok dan maar te doen….zie je het hele eiland ook…weg is ook wel bumpy maar het is te doen…wat ook zo was. Bovenop die berg nog foto’s gemaakt en het overkwam mij weer, weer drie stekels in de schoenen…ging net goed…moest nog wel een uit mijn vel trekken….maar gelukkig geen verdere schade….

Na dit Arikok bezoekje weer naar Oranjestad waar we bij Starbucks weer aan de speciale koffie zijn gegaan…iets met caramel …witte chocola…oh ja, er zat ook nog koffie bij…aansluitend naar de High-Rise gereden waar we bij Passeo Herrencia een tijdje naar het waterorgel hebben gekeken. Leuk weer, dit keer wat zemelige muziek eronder (Disney).

Van daaruit ergens gezocht om te gaan eten…kwamen uiteindelijk bij een Thai terecht. Waar we een rijst/noodles tafel voor twee hebben besteld (advies eigenaar) waar we met zijn drieën meer dan genoeg aan hadden. Rita heeft niet zo veel gegeten omdat ze zich niet al te prettig voelt, vermoeden is dat de medicatie die ze gebruikt voor misselijkheid en maagklachten zorgt. Na het eten maar snel terug dus…hopen dat een goede nachtrust haar wat goed doet.

Donderdag is een weer een prima dag…Rita is nog niet 100% maar toch wel zo goed dat we naar Baby Beach kunnen. Marloes en Rita hebben daar wat liggen bakken en ik heb mijn laatste opnames onder water gemaakt. Achteraf zie je dat er toch veel mislukt doordat je moeilijk kunt volgen van hetgeen je aan het fotograferen en filmen bent…maar goed…met wat knip en plakwerk zal ik wel weer een eind komen. We hebben afscheid genomen van de mensen in de eet en verhuurkraam en kregen onze Dennis (oude kennis van vorig jaar) nog ff via de mobiel te spreken. Hij was behoorlijk ziek geweest en hoopt eind van de maand er weer te zijn. Hij was ons niet vergeten en vond het fijn dat we belangstellend naar hem waren…nog ff op de foto gegaan…voor de “vrienden van Baby Beach” en onze weg maar weer richting Oranjestad.

In de middag ff wat voorbereiden voor ons vertrek van morgen ,de auto wat uitgemest, snorkelspullen afgespoeld en Marloes was al druk bezig haar koffer in te richten….verder wat bezig in het huisje ….de zaak willen we natuurlijk netjes en opgeruimd achter laten.

S’Avonds zijn we naar Que Pasa? Geweest en hebben daar weer prima gegeten. Mooi op het balkon en zicht op het voorbij razende verkeer. Aansluitend nog ff bij de Paddock een laatste biertje en naar bed….morgen de zaak langslopen…koffers ff wegen….en dan tegen de avond richting airport. Maar goed…dat is morgen….of zo.....

Ayo

• 10 December 2010 - 13:30

Oscar:

Tja aan alles komt een eind :-( Niets aan te doen en "gelukkig hebben we de foto's nog"!!
    Geniet nog van de laatste dag morgen en alvast een heel goede terugreis gewenst, ik denk dat we zaterdagmiddag/avond nog wel even wat verhalen komen halen.
    Groetjes!

• 10 December 2010 - 13:50

Gre:

Bedankt voor alle leuke verslagen en foto's/video's. We hebben hier in de kou lekker mee kunnen genieten, en genoten hebben jullie zo te zien, prachtig. Ik wens jullie een goede terugreis toe, doe een dikke trui aan want het is hier koud en de wegen zijn snot glad wees ook daar op voorbereidt. Vitaminen hebben jullie voldoende opgedaan dat is maar goed want hier waart ook de griep vreselijk rond. tot gauw horens vanaf jullie basis Assen.