Sinterklaas….Regen en Wateroverlast + Kerst - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Sinterklaas….Regen en Wateroverlast + Kerst - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Sinterklaas….Regen en Wateroverlast + Kerst

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

05 December 2010 | Aruba, Boegoeroei

Ff een update van de afgelopen twee dagen. De vrijdag leek niet zo best te beginnen. Bewolking!!! Dus vandaag nog maar ff de dingen bezoeken die Marloes nog niet gezien had. Kwamen dus o.a bij de Casibari en Ayo rock formations uit….vooral deze laatste vond ze prachtig…..dus niet….er bleek een heel nest met bijen of wespen te hangen…dat vond zij (ook Rita) niet zo interessant en de dames staakten hun tocht…heb er zelf nog wel ff met mijn neus op gezeten en films en foto’s gemaakt.

Ook zijn we nog naar de Ostrich farm geweest, wij waren daar al eens eerder geweest maar Marloes wilde het graag zien. Dus deze keer er ook maar ff weer heen. Het mooie is dat je met de dieren op de foto kan terwijl je ze zit te voeren. Marloes is een echte schijterd…..dat zie je ook wel weer in de foto’s terug…. Was wel ff weer leuk…daarna richting de Buhiribana goudmijn gegaan…daar ook weer de diverse foto’s gemaakt.

Tegen de avond naar een van de huizen van Lies en Ronny gegaan. Lies haar huiswerkklasje zou daar “Hoog Bezoek” gaan ontvangen in de hoedanigheid van Sinterklaas en zijn gevolg. Kinderen waren erg druk en voordat hij kwam werden er zowel in het Papiamento en Nederlands diverse Sklaasliedjes gezongen…om bijna 18.00 uur kwam er een grote Pick-Up voorrijden met daarin Sinterklaas en zijn Pieten. Opvallend zijn erg witte gelaat…kun je zien dat hij erg oud is!!! Kinderen gingen er erg op in…prachtig om te zien…..voor ons erg leuk om daar getuige van te mogen zijn….een hele andere beleving van het Sinterklaas feest zo in de tropen.

Later op de avond nog ff Oranjestad onveilig gemaakt…was erg rustig erg lag geen boot binnen…..wel zie je meer en meer de kerstversieringen komen…men was nog druk bezig bij Parlamento di Aruba….daar is een heuse kerststal verschenen. Palmbomen hebben allemaal lichtjes ….erg sfeervol allemaal.

Zaterdagmorgen werden we wat vervelend wakker. Het regende, dat doet het al regelmatig dat zijn we wel gewend maar nu kwam het echt met bakken uit de lucht en in no time stond de boel blank en konden we in het huisje aan de slag!!! Hierbinnen wel een emmer of 15 opgeschept….gewoon niet normaal meer…..het duurde een half uur voordat de zaak weer wat normaliseerde. Las later op de site van Amigoe…dat ze een weeralarm hadden afgegeven….en wel om 4 uur s’nachts. Schiet niet echt op …maar goed je doet er niets aan.

Hebben de dag maar wat gedood door o.a de tent tegenover de Banco di Caribe te bezoeken. In die tent is een afdeling waar je kerstspullen kunt kopen. Rita en Marloes vonden het prachtig. Wat een kleurrijke bomen allemaal. Ook verkopen ze kerstbomen, nog ff wat informatie gekregen. Ze verkochten daar twee soorten en de goedkoopste boom op dat moment was 40 euro en dat liep dan op. Ze houden hun naalden zo lang door ze in bak met water te zetten met daarin vitamines toegevoegd. Ze hadden 8 containers vanuit Canada over laten komen.

Verder op pad gegaan en toen kregen we een indrukje hoe hard en veel het wel niet geregend heeft. Bepaalde wegen mocht je in het geheel niet meer berijden….30-40 cm water …je kan de weg niet meer zien. Ook de weg bij Superfood en naar Ling en Sons kwam je niet op…lukte door om te rijden en creatief te zijn…tegen rijinrichting in (maar dat mag en kan allemaal). Marloes had in de buurt van L & S nog een Hindi store gezien…daar ook maar ff kijken. Die hadden uitgepakt voor de Kerst….heel veel films en foto’s gemaakt….uiteindelijk toch een seintje van een personeelslid om dat wat te beperken omdat de manager dat niet leuk zou vinden?!! Prachtige creaties allemaal en wat je wilde kopen mocht je zelf uit de boom halen. Ook hebben ze een afdeling met alleen maar linten en alle kleuren die je maar kunt bedenken….wat een verschil t.o.v. Nederland. Zie de foto’s maar.

Van daaruit nog even richting de HighRise Hotels. De weg daar naar toe was een ware beproeving…wat een water!!!!!!! Zo hoog !!!! Auto’s in de rij…en diverse lui erg nerveus omdat ze wat laag op de wielen staan. Aan de andere kant waren er al mensen waarvan de auto was afgeslagen en het niet meer deed….en dat word duwen in de bagger!!! Hilarisch…maar niet leuk als het je zelf overkomt. Het duurde ff maar we kwamen op onze bestemming. Bij de nieuwe Cinema nog ff wat kaartjes geregeld voor de Bios, Saw 7 in 3 D gezien. Marloes wilde niet mee…mooie film en zelfs nog Nederlands ondertiteld. Alleen de 3 D effecten waren wat minder…had wel wat meer gemogen.

Na de film Marloes weer opgepikt,gegeten en nog ff naar Oranjestad. Was erg rustig, maar kregen wel een vuurwerkshow gepresenteerd….vanaf het heliplatform werd de boel ontstoken… dit ter ere van de actie van de winkeliers en casino…(auto werd verloot, reizen etc). Show was prachtig en duurde wel een kwartier!!! Helaas de camera nu eens een keer niet meegenomen….kapitaal aan spul is de lucht ingegaan. Was een mooie afsluiting van de zaterdag….nu maar hopen dat het weer de aankomende dagen beter word.

Tot zover maar even, Ayo

• 05 December 2010 - 16:24

Andre:

Hey vakantiegangers !! Mooie reportages , leuk om te lezen en mijn jaloezie te doen oplaaien !! Ik volg het allemaal. Ik moet zeggen het heeft een hoge amusementswaarde ! veel plezier vanuit een koud hoogeveen

• 06 December 2010 - 12:06

Harry & Joke:

Hallo jongelui, voor jullie zit het er bijna weer op, erg leuk dat we het op deze manier konden volgen.
    dus binnenkort weer terug naar de echte winter en een echte witte kerst,
    maar als jullie het niet erg vinden vieren wij kerstmis in de tropen, al een aantal dagen 30 plus graden achter de kiezen met soms een fikse regenbui, maar hier is de wateroverlast wel in goede banen te leiden in de vorm van snelstromende rivieren, dus geen natte voeten voor ons, dus vanuit Singapore de groetjes van Eileen,Joke en Harry