Ik zoek mijn lens..... - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Ik zoek mijn lens..... - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Ik zoek mijn lens.....

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

10 December 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Afgelopen dagen weinig bijzonders gedaan…het weer was niet zo om veel in en op het water te doen. Tijd maar besteed aan het kopen van zaken welke met de Kerst te maken hebben. Ook wel een leuke tijdsbesteding. De echte toeristendingen hoeven we eigenlijk niet meer te bezoeken….die hebben we al eens gezien….tis meer de uitdaging om wat andere zaken te ontdekken en te zoeken. Huisnummers bijvoorbeeld.
We waren al dagen op zoek naar huisnummers….op Aruba hebben heel veel mensen deze op de gevels geplakt. Rita leek het ook wel leuk voor ons thuis. We kregen een tip om het bij Italo Arubano te proberen. Ondanks de goede uitleg van hoe en waar we moesten zijn. Is het ons gisteren pas gelukt om het te ontdekken….vier van die leuke tegeltjes gekocht en nu maar hopen dat we het heelhuids en zonder breken in Nederland gaan krijgen.

We hebben verder de afgelopen dagen regelmatig zitten skypen met het thuisfront en ook diverse andere vrienden kwamen voorbij. Toch wel mooi dat je 8000 km van elkaar verwijderd bent en zodoende met beeld en geluid contact kunt onderhouden. Scheelt veel sms en telefoonkosten.

Vandaag hebben we de zaak om het huis even wat onderhouden. Weer aanvegen en onkruid her en der uit de perken gehaald. We hadden bijna een vuilniszak vol met tuinafval e.d. Ook moet je regelmatig met de veger in de weer want de veranda heeft regelmatig zand en stof. Dat laatste geld ook voor de minilaptop….deze heeft al behoorlijk zand lopen happen de afgelopen periode…maar goed alles loopt nog…thuis moeten we maar de zaak eens goed op de kop gaan houden.

Vandaag (vrijdag) wel weer een dieptepuntje , we zijn richting High Rise gegaan om o.a. wat foto’s te schieten van de mooie stranden. Een mooie locatie daarvoor is dat vanaf de Palm Pier te doen. Alleen ik had mijn grote lens van Sigma nog op het apparaat zitten en deze heb ik eerst maar even verwisseld. Mooi losgemaakt aan Rita gegeven, kleine lens er weer op. Sigma is de bewaartas en even op de balustrade gelegd…..komt er een windvlaagje voorbij en voor dat we konden grijpen lag het ding al beneden zwemoefeningen te maken. Hem er met behulp van een Arubaanse heer weer uit weten te halen….maar het was eigenlijk al te laat….er kwam toch een water uit….zaak nog wel droog gemaakt en voorzichtig afgespoeld …maar zoals het nu lijkt kon het wel eens einde verhaal zijn. Balen!!....maar zien of het eventueel nog ergens valt te verhalen….Lens is op zijn hoogst een maand of negen oud……

Verder de vrijdag rustig doorlopen….nog contact gehad met een kennis van vorig jaar….en samen met hem (Roberto) nog even een drankje gedaan bij de Paddock en even leuk bijgepraat....en zo gaat zo’n dag ook weer voorbij…morgen maar hopen dat het weekend eens wat zonniger is….de laatste weken is het weekend veelal slecht te noemen…

Begin van de zaterdag is prima en we zijn een geruime tijd aan het water geweest….weer wat zon op de huid en de kop fris gemaakt. Lekker…..verder gaan we in de middag maar eens zien wat er weer op ons pad komt.

Tot zover maar weer ff, Ayo.

• 10 December 2011 - 19:39

Ilja:

Ondanks dat het een Sigma lens is... ;-) Auw! Dit doet zelfs mij pijn...

• 11 December 2011 - 12:22

Jopie / Wim Remmerts:

Zo te zien nog een zonnige dag. Wij wensen jullie nog een paar heerlijke dagen en een voorspoedige thuisreis. Hoe zeggen ze dat?? D'r is een tied van komen en een tied van goan!!
    Groetjes, Jopie en Wim

• 11 December 2011 - 18:59

Gre:

Zit het er haast weer op???? jammer dat de laatste dagen voor jullie minder goed weer is, ook jammer van je mooie lens maar deze ramp zul wel weer overleven hopelijk kun je het verhalen op je reisverzekering. Geniet nog even met volle teugen en dan een goede reis huiswaarts. Er zit sneeuw aan te komen en het is hier ook al en aantal dagen 's morgen glad. dus bereidt je voor. Oh ja kun je nog bruiner worden Riet ik dacht het toch haast niet.

• 13 December 2011 - 10:17

Edna:

Wat vervelend van je lens! Da's inderdaad balen zeg. Maar wat een leuk boompje staat daar op het dressoir in huize Boegoeroei! Fantastisch, er wacht ons een echt kerstthuiskomst! En volgens mij reizen jullie samen met een collega van Benzan, die we zaterdag morgen gaan ophalen! Hoe laat komen jullie aan? Ben van plan om jullie vanmiddag 13-12 te bellen, zo omstreeks 5 uur.
    Geniet nog van de laatste paar dagen, wij nemen het straks van jullie over.
    Groetjes,
    Edna