Zondag @ Baby Beach - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Zondag @ Baby Beach - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Zondag @ Baby Beach

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

13 December 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Een groot gedeelte van de zondag doorgebracht op Baby Beach. We hadden van Yolande het telefoonnummer gekregen en konden zodoende even bellen om te zien het weer er daar uit zag. Dat was goed en daarom die kant maar opgereden. Het is vanuit Noord een beste afstand zo’n 20 km en als je weet dat je maar 60 of ten hoogste 80 km per uur mag rijden…..als je het al haalt….dan ben je wel even onderweg en 35 tot 45 minuten is geen uitzondering. De weg word zeer intensief bereden en op een te vroeg of te laat moment in de dag weet je dat er files ontstaan…..maar goed wij hebben het wel aan tijd en kijken niet op een minuutje meer of minder.
Op Baby Beach scheen inderdaad de zon en het was relatief gezien vrij rustig. Meestal is het weekend wat drukker en zie je ook veel locals die onder de bomen een leuk dagje hebben. Vaak ter ere van verjaardagen etc, koelboxen en BBQ ’s staande bij met daarbij de nodige alcoholische versnaperingen.

We hebben onze stoeltjes mooi onder en bij een cabana gezet, mocht het met de zon te gek worden er ook nog de mogelijkheid is om te schuilen. We werden daar af en toe bezocht door Dennis die ons ook nog de drankjes aan kwam leveren….wat hebben we het dan ook slecht!!! De onderwaterwereld is echt de moeite van het bekijken waard, op Malmok kom je vis tegen maar daar is de invloed van de zee erg merkbaar…soms zie je bijna niets omdat de stroming te erg is,…op Baby Beach lig je in de luwte en stikt het van de vissen…er word veel gesnorkeld en ook gevoerd….vandaar dat je ook gelijk “gearresteerd” word.

We zijn vrij lang gebleven en door de zon ook nog weer wat bijgekleurd…voor zover dat nog kon…..we hebben nog wat drankjes gedaan en nog een lekker broodje met Chicken gegeten. Die zijn er prima!!! Mochten jullie ooit op Baby Beach komen….naar de Baby Beach Snack gaan!! Alles goed en prima betaalbaar…..snorkelspullen (voor diegenen die niets hebben) zijn er te huur….(Goed , de reclame is weer afgelopen…..) Tegen de klok van vijf zijn we weer gegaan en een afspraak gemaakt dat we voor ons vertrek naar Nederland nog afscheid komen nemen van Aquiles, Jolanda en Dennis.

Tegen de avond zijn we nog naar Oranjestad gegaan om daar een hapje te gaan eten. Bij de Paddock hebben we er even over nagedacht en uiteindelijk besloten naar Casa Tua te gaan. Dat was ons de twee voorgaande keren ook goed bevallen. Een leuk tafeltje , wat aan de buitenzijde en ver van de muziek vandaan…er speelde een stel…en we wilden niet zo graag in het lawaai zitten….de uiensoep die we hadden besteld was prima…maar de pizza liet even op zich wachten…de serveerster kwam op een bepaald moment melden dat de kaas die er op moest niet meer voorhanden was en of we iets anders als topping wilden??...wij doen nooit zo moeilijk en maakten een andere keuze…zeer vlot daarna werd de pizza uitgeserveerd met een koude (niet gesmolten) kaas er bovenop. Ook de Pizza was koud….deze dus ook maar weer mee terug gegeven. Voorstel wat we kregen was dezelfde pizza terug in de oven en dan een korting op de rekening of waar wij voor kozen een nieuwe pizza. We hebben het aan tijd …de hernieuwde pizza kwam vrij vlot…ons inziens te vlot en deze was twijfelachtig…wel warm …maar het idee is dat hij opgewarmd was en weer uitgeserveerd is…. We hebben het er bij gelaten…kregen op het eind van de rit nog wel een rekening waarbij men ons een korting heeft gegeven en de drankjes niet in rekening heeft gebracht. Dat was wel weer netjes….alleen jammer dat het zo gaat….ons idee is…als iets niet goed is dan moet je ook de zaak niet uitserveren….we wachten liever op iets goeds en betalen daar dan ook graag voor.

Op de terugweg van Casa Tua richting de Paddock kwamen we nog bij de boot van Albert (Thaisa) langs. Daar hield zich een gast op die mijn aandacht trok…wat om zich heen kijkend en toen we langs waren gelopen zag ik dat deze de boot op ging…..aangezien ik weet wie er op die boot vaart en werkt (en hij zeer zeker niet!!!) maar even terug gelopen. Ik zag dat hij met zijn hoofd in het vriesvak was gedoken om er eventueel iets van zijn gading uit te halen…….persoon in kwestie schrok zich rot en wist niet wat hij aan me had…kon zich er ook niet uitpraten…heb zijn id afgevraagd (wat hij ook nog gaf!! )…… zijn gegevens later aan Albert doorgespeeld….die gaf aan dat hij blij met me was, en dat ik hem er afgestuurd heb…..Niemand mag op zijn boot komen!!!!....De gast in kwestie maar laten gaan…..Albert kent hem…en dat lost hij later maar met hem op…….

Na dat leuke voorval nog een laatste biertje bij de Paddock gehaald. Was rustig bij de Paddock…we waren de enige klanten….thuis geprobeerd het internet weer op te starten..echter niets deed het meer….modem diverse malen uitgezet…maar alles wat er was geen verbinding….stress……de stekker er maar helemaal uit gelaten en vanmorgen er maar weer in ….en zowaar alles doet het weer….en het contact met alles en iedereen is hersteld….wat zouden we toch zijn zonder internet, mail en social media……ik las later in de Amigoe (krant op Aruba) dat men op de zondag de glasvezelkabel had stuk getrokken…..iedereen op het eiland was dus verstoken van internet…..ze hebben het wel weer vrij vlot weten te fixen…..gelukkig maar…..

Aankomende dagen gaan we ons bezig houden met her en der wat gedag te zeggen……het einde van ons verblijf komt in zicht en dat gaat nu wel heel snel,

Ayo.

• 13 December 2011 - 16:28

Tinus En Carla:

Hallo buitenlanders

JullIe zijn zekers geen nederlanders meer , jeetje wat zijn jullie bruin.
    Ik heb al jullie reisverslagen gelezen , en heb er erg van genoten.
    Zo te zien hebben jullie het ook erg naar jullie zin gehad.
    Nog een paar dagen dan moeten jullie weer terug, ik wens jullie alvast een prettige en veilge thuisvlucht.

gr en xxxxxxxxxxxxx tot gauw

• 13 December 2011 - 22:29

Melle:

Ey nikkertjes
    Aan jullie te zien zal er enige aanpassing in het paspoort gedaan moeten worden. Hoop dat het bij de douane geen problemen zal geven. Geniet nog even van de laatste dagen en alvast een heel voorspoedige terugreis. Tot gauw.

AYO Melle

• 14 December 2011 - 10:32

Paul En Roby:

Hallo bruine vrienden,
    Aan alle leuke dingen komt een eind. Dus ook aan jullie vakantie. Als ik zo al jullie verslagen lees, foto's en filmpjes bekijk en aan onze skype-sessies denk, dan hebben jullie weer een hele fijne en gezellige tijd gehad. Maar, niet getreurd dat het bijna over is, want ook in Nederland is het nu een gezellige tijd. De kerstbomen staan ook hier te fonkelen (de wind en de regen geselen het land...uh, oeps, dat is een minder leuke werkelijkheid denk ik), het kerstdiner wordt weer vakkundig door Johanna bereid en Sasha wacht op Opa en Oma. Dus....een hele goeie terugreis en we zien elkaar in elk geval op tweede kerstdag aan de kersttafel, maar voor die tijd hebben we vast wel al bel- k'tak. Groetjes en tot gauw, Paul en Roby