De Zeerover - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu De Zeerover - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

De Zeerover

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

06 December 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Afgelopen dagen hebben we ons weer erg weten te vermaken. Op zondag zijn we later op de middag nog naar Baby Beach gereden omdat we dat hadden afgesproken. Ze waren wat verbaasd dat we toch nog waren gekomen. Het weer was slecht en er was erg weinig activiteit. Maar goed , wij zijn van de afspraak ,het was best wel weer gezellig. Tot sluitingstijd zijn we daar gebleven en naderhand hebben we bij Kees nog een afzakkertje gehaald. Kees gaat op de dinsdag weer naar huis en heeft zijn job er nu op zitten. We hebben nog een kleine vervolgafspraak staan voor de maandag , kunnen we hem nog even gedag zeggen. Kees had wel een leuk tentje in gedachten “De Zeerover”, het is de plaatselijke visafslag en de locale bevolking komt er om hun biertjes te drinken en vis te kopen en / of te eten. Lijkt ons leuk om daar ook eens te kijken.

De maandag begon het ook weer bewolkt en we hebben weinig ondernomen, afspraak met Kees was later op de middag. We hebben wat aangeklungeld en hebben nog contact proberen te zoeken met iemand die hier met een cruiseboot zou vertrekken. Helaas hebben we Yvonne niet kunnen treffen maar dat is later op de dag telefonisch nog wel even gelukt. Tegen drieën zijn we richting Savaneta gegaan om Kees te ontmoeten. Daar hadden we afgesproken bij een benzinestation om van daaruit gezamenlijk naar de Zeerover te gaan.

De Zeerover ligt heel dicht aan de doorgaande weg. Zo dichtbij hadden wij het niet verwacht. We dachten dat we altijd ver van zee af zaten…maar dat blijkt dus niet zo te zijn. De Zeerover is dus de plaatselijke visafslag en de kleine vissersbootjes brengen daar hun gevangen vis aan land welke daar ook ter plekke worden verwerkt. Dat is ook wel te ruiken!!! De lucht van vis komt je tegemoet. Het afval verdwijnt ook weer in zee …en dat drijft min of meer dan ook onder je. Rita heeft wel een halfuur met een doekje onder haar neus gezeten. Het was wel erg gezellig en we hebben een biertje met Kees gedronken ook kwamen er nog twee collega’s van de Valero langs. Bier is er erg goedkoop ten opzichte van de andere gelegenheden waar we zijn geweest. We zaten in de zon, die zich op het eind van de dag weer liet zien en we hebben zitten zweten gewoon niet normaal meer. Daarom moest er natuurlijk ook weer spul in……

Tegen de avond kwam er nog een klein vissersbootje terug van zee en de visser in kwestie begon op een gegeven moment zijn vis op de kade te gooien. Niet normaal meer!!! Wat een wahoo, barracuda’s en zeebaars. Hij was bewust langer wezen doorvissen….(in tussentijd hebben wij nog afscheid genomen van Kees) …en wij zijn langer gebleven om het vervolg van de visactie te bekijken. De vis werd van de ingewanden ontdaan (waarbij de maag en kuit bewaard bleef) en de rest werd terug gegooid in zee. Uiteindelijk na het schoonmaken word de vis gewogen, in dit geval 80 kg aan gewicht! En vervolgens in de vriezer gedaan. We hadden van Kees gehoord dat men de Wahoo in mootjes zaagt, daarvoor hebben ze een zaagmachine, alleen vandaag werd deze niet gebruikt. Misschien ook wel met de tijd te maken….per slot van rekening was het al avond. Ik heb van dit gehele gebeuren weer diverse foto’s gemaakt. We zijn daarna nog even naar Oranje stad gereden, daar ons nog wat vermaakt en later thuis nog ff wat wezen eten. Dag is weer voorbij gevlogen.

Onze dag van vandaag was redelijk rustig te noemen. Wat op zoek naar spullen voor de Kerst en dat valt niet erg mee. De grote Chinese winkel had niet hetgeen wat we zochten en ook diverse andere shops/winkels zijn erg beperkt…valt ons wel wat tegen…we hadden er wat meer van verwacht… gisteravond de collega van Kees ook nog gevraagd en deze verwees ons naar de Lucky Store in Oranjestad …deze hebben we vandaag bezocht en dit was al wat beter……maar goed zo kom je ook nog eens ergens.

Verder hebben we de Leguanen in het Wilhelminapark nog ff blij gemaakt. Ze zagen er wat ondervoed uit en ze hadden wat te eten nodig…..en zo zijn wij dus ook weer…levert mooi materiaal op.
Nog een klein biertje gedronken en iets kouds bij Starbucks gehaald en s’ avonds een lekkere Combo bij Yami Yami geregeld……en de dag is alweer om….gaat snel zo….het vliegt voorbij….

Morgen maar weer verder zien……

Ayo.

• 07 December 2011 - 09:29

Melle:

Ey folks, hier alles goed hoor. Je ruikt de vis hier. Vangen ze deze vis met een haakje of met netten. Anders dobbert die Albert met z'n Thaisa toch ieder keer op de verkeerde plaats. Maar goed dat Riet geen groene nagellak heeft, anders waren ze gelijk afgeknabbeld. Geniet nog maar even van de warmte daar, hier word het steeds kouder met winterse buien.
    See you soon.
    Veel plezier nog
    Melle

• 07 December 2011 - 10:19

Gre:

Rita je hebt meer lef dan ik heb ik zou dit niet durven. Toe maar bij de starbuck koffie drinken is het daar netzo duur als in andere landen of is het betaalbaar in Turkije was het netzo duur als in Nederland dus voor Turkse begrippen erg duur. Wat hebben we nu al een schat aan foto's we denken er sterk over om ook met vakantie die kant op te gaan je maakt een mooie promotie.
    Bedankt en nog veel plezier.