Polis!! - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Polis!! - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Polis!!

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

10 November 2010 | Aruba, Boegoeroei

Bon Noche!!

Ik las in een van de verslagen op waarbenjij.nu iets over over de politie en hoe streng ze waren. Enkele dames hadden daar ervaring mee gehad en daar melding van gemaakt.

Wij moeten eerlijk zeggen dat dit in onze situatie vandaag gelukkig wel meeviel. Het was mooi weer en we zijn lekker op tijd naar Baby Beach gereden. Alles mee, mooie zwembroek aan!! Collega Andre vond dat deze me beeldig stond!!! waren de kleine zwembroekjes op....... Dat komt , Andre...,dat mijn vrouw en dochters het niet zo charmant meer vinden staan...dat een man op iets oudere leeftijd met een `ballenknijper` aanloopt. Waarvan Akte!!!!

Maar goed, alles mee dus, cash geld, geen rijbewijs of andere spullen van waarde, neem alleen mijn digitale finepix mee en hoes waar deze in kan voor de onderwateropnames. Reden is dat ik er niet op sta te wachten dat ik bij een diefstal alles kwijt raak. Risico is namelijk op het strand altijd aanwezig, vooral als je met je neus naar de bodem zit te staren.

Wij dus lekker met de andere huurauto onderweg, ff getankt bij Valero bij mijn vaste tankman. Die was blij mij te zien....maak een praatje en hij krijgt steevast een fooi. Dat verdient hij wel , geef het je te doen, als je dit dag in , dag uit zou moeten doen.

Bij de airport reden we en in de verte zag ik onder een boom vandaan een man met een helm de weg op stappen, polis/politie. Ik werd naar de kant verwezen en ik heb de man keurig Bon Dia gewenst. Hij ook erg vriendelijk vroeg mijn rijbewijs, sorry niet bij me...een andere ID..sorry ook niet bij me....autopapieren!!!...sorry ook niet bij. Had ff wat uit te leggen, hem verteld dat we naar de beach geen waardespullen meenemen. Ook uitgelegd waarom we dat zo doen, de autopapieren was eenzelfde verhaal, het betrof een huurauto. Hij werd nog wel ff nagetrokken maar het was oke. We kwamen er mee weg, we mochten gaan en dat zonder een bekeuring!!! Dat was me in Nederland zeer zeker niet gelukt!!

Reden voor het staande houden was dat het plaatje voor de 4e kwartaal betaling autobelasting ontbrak..die hoort er namelijk op te zitten. Zal het volgende week wel even onder de aandacht brengen bij Gotcha.

Baby Beach was weer geweldig, het was nog zonniger dan gister en het water nog helderder.Mooie beelden onder water gemaakt ik zal er nog weer eentje uploaden. We waren erg op tijd en gaandeweg het uur werd het drukker, veel Amerikanen die vanaf de twee cruiseschepen naar BB kwamen om te snorkelen. Ook opvallend veel Duitsers...heb er nog twee op weg geholpen waar ze het beste hun kop in het water konden steken... toen het echt druk begon te worden zijn wij weg gegaan.

Terugweg nog even langs Mangel Halto...daar was een kudde Kayakers geland en men was tegen het rif aan het snorkelen. Dat gaan wij daar binnenkort ook even doen..ik heb nog ff wat info gekregen van twee Amerikanen en die vertelden precies waar we moeten zijn.

Thuisgekomen, gedoucht en naar de Wema gegaan,... is geen Hema!! Maar Wema. Een doe het zelf zaak, ff twee lampen gehaald voor de buitenverlichting, lamp was naar zijn grootje. Maar hij doet t weer!!

Nu na het avondeten ff bezig met de mail en samen met Rita de was aan het doen. Edna dit is een feest!!!! Vorig jaar al zo genoten van het muziekje!! Het mooie is dat dit handige apparaat na zijn wasbeurt zo happy is dat deze een riedeltje weg geeft. Zulke mooie apparaten hebben wij in Nederland niet!!!



Alles lijkt hier wel beter....

Ayo.




  • 11 November 2010 - 08:02

    Anne:

    Hey vakantievierders!

    Bah,wat een vervelende dingen zijn jullie aan het doen snorkelen,ontspannen,en genieten.

    Hier in de ''stroate'' alles rustig ha ha !

    Geniet ze verder!

    Groetjes

  • 12 November 2010 - 18:27

    Marco:

    maar goed dat je justitiepasje niet bij je had
    was je gelijk achter de tralies gegaan ivm in bezit hebben valse papieren

  • 13 November 2010 - 02:01

    Bambi:

    leuk om te lezen en de pix + video's te bekijken. Het Polis verhaal is grappig nog net geen steekpenningen betaald. Geniet er lekker van, spreek jullie nog wel binnenkort en zal de rest ook ff lezen.

    Cheers and have fun in the Caraïben!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Boegoeroei

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 December 2010

Thuis!!!!!

10 December 2010

Hooiberg, Jamanota of toch maar de Cero Arikok???

07 December 2010

Nog ff...

05 December 2010

Sinterklaas….Regen en Wateroverlast + Kerst

03 December 2010

We zijn weer op Aruba
Erik

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 134193

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 29 September 2013

Florida 2013

10 December 2012 - 04 Februari 2013

Aruba en Florida 2012/2013

02 November 2011 - 17 December 2011

Antillen 2011

02 November 2010 - 11 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: