Op zoek naar het Duikmasker..... - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Op zoek naar het Duikmasker..... - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Op zoek naar het Duikmasker.....

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

13 November 2010 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Ff een update van de afgelopen dagen. Het is veel van hetzelfde: Zon , zee , strand en verbrand. (verkleurd!).Cruisen met de auto van A naar B. Al met al Lekkere nuttige info of niet??.

Maar goed , zal er maar wat gedetailleerder mee omgaan. Op de donderdag zijn we maar voor de verandering eens wezen snorkelen. In het water lag een medewalrus die een tube met voer bij zich had. Hij had veel vrienden om zich heen. Kon daar prachtige beelden van maken, wat gaan die vissen tekeer als ze dat eenmaal in de gaten hebben. Rita zat weer te sukkelen met haar snorkel en ze was weer bezig om zeewater tot zich te noemen. Ze was daar niet zo happy mee en ik denk dat het apparaat niet zo goed is, ik ook niet de beroerdste heb die van mij dus maar aan haar gegeven en ik die van haar overgenomen. Maar om dat spul te ruilen moet het masker met een clipje losgemaakt worden van de snorkel. En daar ging het mis, ik liet mijn masker ff los en deze zonk gelijk en werd door de stroming meegenomen, gelijk aktie ondernomen natuurlijk, maar jente krente, niet te traceren. Balen natuurlijk, was ook niet zo'n goedkoop dingetje, een originele aqualung. Nog maar een tijdje de bodem afgezocht en er uiteindelijk maar afscheid van genomen. Wat Gerrit (de zee!!) neemt geeft hij zelden weer terug. Maar het wonder geschiedde!!! Na een kwartier lagen twee anders snorkelaars in de buurt en een van hen trok mijn masker boven water!! Wij reageerden natuurlijk erg heppe de peppie en we kregen hem terug!!
De snorkel van Rita is inderdaad een ding met gebruiksaanwijzing en deze loopt inderdaad af en toe wat vol. Maar wat uitblaastechnieken valt het buisje af en toe leeg te krijgen. Vooralsnog werkt het nog, maar ik zie het wel aan , anders gaan we hier wel op zoek naar een andere.

Na het snorkelen weer hetzelfde ritueel , terug rijden en afspoelen van in het huisje. Verder stond deze donderdag in het teken van de aankomst van Melle (kameraad). Hij verblijft hier samen met ons ook voor een periode, daarnaast komt Marloes ook binnenkort en in die periode vertrekken wij naar Bonaire.
Melle, zou de vlucht van 13.10 hebben maar vertrok pas om 15.57, ook met een andere maatschappij want Martinair had problemen met een van de kisten. De planning was dat hij hier om 21.00 lokale tijd aan zou komen maar dat werd uiteindelijk 21.52 dat hij landde. Maart goed hij was er uiteindelijk en het allemaal wel gehad!! Pittig reisje zo. In het huisje nog wat gedronken en naar bed!!

Vrijdag was een dag om bij te komen, wat gesnorkeld en met Melle wat rondgetoerd over het eiland. Naar California Lighthouse en via de High en Low-rise weer terug, uiteindelijk in Oranjestad aangekomen en wat drinken bij de Paddock. Daarna zijn we wezen eten bij Que Passa, goed adres!! Rita aan de kip Terriyaki en wij aan een Rib-eye van 375 gram. Bah wat lekker!!

Morgen maar weer zien wat de dag dan gaat brengen, ik hoorde al dat er weer schepen binnen gaan komen. Zal dus wel weer druk zijn.

Dus tot een volgende verslag maar weer, stuur natuurlijk wat foto's met dit verslag..ff wat huisdieren welke we af en toe tegenkomen,

Groet.

• 13 November 2010 - 10:32

De Duutsers:

He waar is dat filmpje van die hongerige piranha's nou dan..?

• 13 November 2010 - 12:19

Gre:

je ben niet meer te herkennen zo bruin ben je. Je denkt waarschijnlijk in zijn geheel niet meer aan je werk. Blijf lekker genieten en wij genieten mee met het lezen en bekijken van jullie verblijf op Aruba.
    Gre

• 14 November 2010 - 16:43

Roby:

Jij hebt dus nu een mazzelmasker....hahaha, wát een geluk zeg. Alles klinkt lekker relaxed daar. Echt vakantie!!!Doe Melle ook onze groeten.Veel plezier ook op Bonaire. Doeiiii Roby

• 15 November 2010 - 09:12

Tanke:

Erik, kun je voor mij ook zo'n huisdier meenemen, zal de hond leuk vinden... Tijd dat je weer aan het werk gaat...