Willemstad...Punda...Otrobanda. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Willemstad...Punda...Otrobanda. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Willemstad...Punda...Otrobanda.

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

03 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi,

Even een update van vandaag. Redelijke nacht gehad maar met z’n beiden toch niet zo goed geslapen als we gehoopt hadden. Was erg benauwd en warm in de kamer, we hadden wel de ventilator bijstaan maar deze deed niet hetgeen we er van verwachten. Misschien vanavond maar de airco staande bij zetten. Word dan misschien wel te koud maar daar komen we dan wel achter.

Verder vandaag in het teken van de omgeving verkennen en hoe we op een juiste wijze weer bij het appartement zien te komen. We hebben dat gelukkig in de gaten en kunnen nu met een gerust hart ook in het donker op pad!!.

We zijn al redelijk vroeg op pad gegaan en op zoek gegaan naar de Albert Heijn. We moeten natuurlijk boodschappen halen en wat is er mooier dan dat te doen bij de Appie!!. Het had wat voeten in de aarde maar uiteindelijk hebben we het gevonden. Kregen onderweg al onze eerste regenbui om de oren. Dat maakte het er niet makkelijker op. Je moet goed op de weg letten en ook zie je veel schuim op de weg ontstaan. Snelheid aanpassen dus. Een navigatie zou voor ons ook wel makkelijk zijn!!. Maar goed we zijn er zonder zo’n apparaat wel gekomen. Bij de Appie is het verder herkenning troef…veel her- en bekende producten en heel veel Nederlanders. Een schot in de roos dus dat ze hier zo’n winkel hebben.

Na de boodschappen zijn we richting Willemstad gegaan. Zowel op Punda als Otrobanda ons gezicht laten zien. Natuurlijk met de pont gevaren en over de brug gelopen. Ook nog even gekeken bij de steiger waar ik in 1984 met onze marineboot heb gelegen. Deze lag in het centrum van Willemstad en de oude loods was er ook nog steeds. Verder is Otrobanda helemaal opgeknapt en er zijn diverse winkels en eetgelegenheden verschenen. Ook is er de aanlegplaats voor de Cruiseschepen gerealiseerd. Ziet er prachtig uit…wel wat anders dan in 1984.

Verder de gehele tijd met mijn foto en filmapparatuur rondgelopen. En lopen zweten…als een otter. Ook de beroemde drijvende markt nog even bekeken. Bijzonder dat de mensen met hun boten vanuit Venezuela naar Curaçao komen om hier de waar aan de man te brengen.

Zag vanavond dat de zon zijn werk alweer wat gedaan heeft. Beetje verpiept….maar niet dramatisch. De aankomende dagen daar maar wat alerter op zijn.Dag vliegt verder voorbij, ff op het terras zitten en Polars drinken. En verder vanavond hier vlak in de buurt bij de Wok-Away , Chicken Curry en noodles gehaald. Prima te eten maar weer veels te veel. Kunnen er morgen nog wel een keer van genieten.

Willen morgen als het weer het toelaat richting de stranden en baaien, misschien dat we even kunnen gaan zwemmen en snorkelen. Zou mooi zijn, misschien hier ook wel mooie opnames onder water maken?/ jullie gaan het horen,

Latersz.

• 04 November 2011 - 20:00

Marloes :

Nice, Nice, Nice.....

Ik ben echt niet jaloers.... Gisteren beetje irritant met de skype verbinding... Jullie waren in een keer offline. Kreeg ook geen contact meer, afijn, laat maar weten wanneer jullie weer online zijn voor de 'wilde' verhalen.

liefs en have fun!
    Marloes

• 04 November 2011 - 22:54

Bertus Grit:

Is de reactie binnen gekomen ?, ik zie hem nergens

• 04 November 2011 - 23:03

Bertus Grit:

Hey Rita en Erik,

ik zie dat ie er niet bijstaat, dan maar opnieuw.
    Leuk jullie reisverslagen te volgen, op een zeer bekend eiland, mijn laatste term van 8 maanden was met de Crijnssen in 95/96. Er is dus wel al weer veel veranderd. Voorheen was het gevaarlijk om 's avonds naar Otrabanda te gaan vanwege de chollers, die wilden altijd je horloge en geld enzo, als je naar Jans Place ging. Dan maar eten en drinken onder de boogjes, daar hebben ze ook Polar.
    Geniet zoveel je kunt, af en toe smeren Erik, we blijven jullie volgen,

Groetjes uit 7aar,

Géa en Bertus.