Westpunt en Willemstad bij nacht. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Westpunt en Willemstad bij nacht. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Westpunt en Willemstad bij nacht.

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

04 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi,

Vanochtend zijn we eerst op pad gegaan om uit te zoeken waar nu precies de “Dolphin Academy” zit. Dit omdat Rita maandag een afspraak heeft om in de ochtend wat met de dolfijnen te spelen. Ook ligt daar de Bon Futuro (hij heet nu anders!) in de buurt en daar heb ik in de middag een afspraak. Het was wel weer enkele keren vragen maar we weten het en hebben de route in ons hoofd. Dus het gaat maandag gewoon goed komen.

Vervolgens zijn we op weg gegaan richting Westpunt om de diverse baaien wat te bekijken. Van te voren nog maar even de Mazda opgetopt want het lijkt wel of het apparaat aan de benzine verslaafd is. Hij gebruikt nogal wat, maar ja we kunnen niet zonder. Bij het tankstation werd ik geholpen door een leuke dame met 1 gouden tand. Ze lachte uitgebreid en ze vertelde me dat het wel een uurtje rijden was. Ik kon me dat haast niet voorstellen, maar toch heeft ze gelijk gehad. Wel een mooie route om te rijden. Beter begaanbaar dan in de jaren tachtig. Ook de commercie heeft er toegeslagen. Playa Kalki was ook heel anders dan dat ik in mijn hoofd had. We hebben diverse baaien gezien, Grote Knip, Kleine Knip, Playa Jeremi, Lagun, maar niet zo dat we dachten dat we er even gingen zwemmen.

Uiteindelijk zijn we na een behoorlijke rit bij de Vaersenbaai terecht gekomen. Daar heb je Kokomo Beach Club. Het ziet er prima uit en het bier en het eten was er prima.Ze hadden daar ook nog een tamme Prikichi. Rita heeft hem zo gek gekregen dat die bij haar op de hand en arm ging zitten. Beestje was wel gek op sieraden, want het had erg veel belangstelling voor de armband en ring van Rita.

Tegen de avond zijn we naar Willemstad gereden om daar wat te gaan eten. We kwamen terecht bij La Bahia in Otrobanda. Leuk restaurant en vanaf onze tafel hadden we een mooi uitzicht op de handelskade en de pontjesbrug. Ik verwijs naar de foto’s. Het eten was ook prima, Rita had als voorgerecht een salade. Daar viel niet over heen te springen, ze had er al genoeg aan en toen moest het hoofdgerecht nog komen. Als hoofdgerecht had ze een Gordon Bleu. Ik heb een Franse Uiensoep en Zalm besteld. Als dessert hebben we nog ijs toe genomen. Alles was prima en keurig geserveerd en gepresenteerd, met de alco – versnaperingen waren we inclusief tip 200 guldens kwijt (80 euro). Goed te doen en zeker een keer voor herhaling vatbaar.

Aansluitend zijn we nog even naar Punda gelopen. Daar nog even gekeken of ik iets bekends zag…ook veel veranderd. Achter het Plaza Hotel een groot aantal eetgelegenheden en in De Tempel geen kroeg meer!!! . Dat was er vroeger wel….!!. Alles ziet er nu veel gelikter uit. En veel mensen op de been…heel veel mensen. En uit diverse gelegenheden live muziek, waarbij de salsa veelal de boventoon voert. Gezellie allemaal. Maar het is natuurlijk ook vrijdag…begin van het weekend.!!

Ik heb bij het vorige verslag foto’s geplaatst van de baaien, prikichi en het appartement. Daarbij ook een foto van de mooie trap waar we tegen op moeten, geloof me, eraf gaat makkelijker. Zal verder bij dit verslag wat foto’s zetten van de handelskade bij nacht,

Tot zover maar ff..

  • 05 November 2011 - 08:47

    Gre:

    Hoi, het ziet er allemaal geweldig uit je zou zo in het vliegtuig stappen om ook te gaan genieten van een prachtig eiland.
    Ik hoop dat het de komende week geweldig goed zal gaan ook wat de dolfijnen betreft (mee praten he Rita).
    Ik ga nu een weekje naar Turkije en zal na mijn vakantie weer reageren. Veel plezier en geniet ze.
    Gre.

  • 05 November 2011 - 11:00

    Edna:

    Hoi Erik,
    Wat een fantastisch mooie foto's allemaal, vooral die van de kade 's avonds. Kun je zo als kerstkaart gebruiken, zo mooi glinsteren ze! En de foto's van de baaien zijn ook errug mooi! En Rita, veel succes met de dolfijnen. Ze nemen graag alle kwaaltjes van je af om ze ergens in de diepte van de zee te dumpen! Heel veel plezier jullie allebei en tot het volgende verslag!

    Groetjes,

    Edna

  • 05 November 2011 - 17:11

    Tinus En Carla:

    Hallo Vakantiegangers

    Had jullie de eerste dag al een berichtje gestuurd, maar schijnbaar iets niet goed gedaan.
    Dus nog maar eens proberen .
    Ik wou jullie ff een fijne vakantie wensen, geniet er maar lekker van
    Leuk de reisverslagen , kijk elke dag ff.

    Gr en xxxxxxxxxxx Tinus en Carla

  • 05 November 2011 - 18:14

    Gerda:

    Mooi hoor . Rita heel fijn zwemmen maandag, ben best wel een beetje jaloers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 134253

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 29 September 2013

Florida 2013

10 December 2012 - 04 Februari 2013

Aruba en Florida 2012/2013

02 November 2011 - 17 December 2011

Antillen 2011

02 November 2010 - 11 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: