Caribbean Festival en Zeevissen - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Caribbean Festival en Zeevissen - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Caribbean Festival en Zeevissen

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

04 December 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi ,

Afgelopen donderdag eind van de middag zijn Rita en ik naar San Nicolas gereden. Om daar bij Baby Beach even wat bij te praten en aansluitend door te gaan naar het Caribbean Festival welke daar elke donderdagavond word gehouden. Onder weg richting San Nicolas kom je door Savaneta en we zien elke keer als we die kant op gaan wel weer wat bijzonders. Er bleek in de ochtend een truck tegen een huis aan te hebben gezeten en deze is daardoor veranderd in een bouwval. Ook zagen we op een gegeven moment een man met een vis in de hand, hij liep daar behoorlijk mee te zwaaien….de indruk wekkend dat deze vis nog leefde. Het bleek een verkoper te zijn , die deze vis aan de man probeerde te brengen. Ik heb er maar weer een foto van gemaakt.

Bij Baby Beach even weer een praatje gemaakt en met Dennis ( die woont in San Nicolas) een afspraak gemaakt dat hij ons die avond een beetje wegwijs zou gaan maken. Kees ( de man van Valero) was ook bij BB en met hem hebben we later bij hem thuis nog wat biertjes gedronken. Kees heeft zijn job er op zitten en gaat volgende week weer naar huis. Nog wel ff een vervolgafspraak gemaakt voor de zondag.

Het Caribbean Festival was ook erg leuk te noemen. Dennis heeft ons een stukje San Nicolas by Night laten zien. Je komt dan ook weer in zaken en gelegenheden waarvan je nooit dacht dat er iets achter zo’n deur zou zitten. In de overdag situatie is het er vaak stil en doods maar in de avond komt alles tot leven. Veel zaken zijn in het bezit van de Chinezen en overal is die invloed merkbaar. Eetgelegenheden, kroegen en vele winkels hebben Chinezen als uitbaters. Het Festival zelf begon vanaf de Charlie’s Bar en liep door de gehele mainstreet. In de straat allemaal tentjes waar de plaatselijke lekkernijen aan de man worden gebracht, ook sieraden en allerhande verkooppunten van drank en fris. Ook zijn er diverse podia waar bandjes hun muziek spelen. Erg gezellig allemaal. De afsluiting was weer een optocht met de Band TBS geflankeerd door diverse dames en heren in Carnaval kledij. Prachtig!!!! Na deze presentatie was het Festival ten einde en hebben we met Dennis nog even een afzakkertje gehaald bij een plaatselijke gelegenheid, ook heeft hij ons zijn huis nog even laten zien. Hij woont echt in het bruisend hart van San Nicolas….wel een mooie plek om te wonen. Er is altijd wel wat te doen……

Onze vrijdag was een relax dagje…wel in de middag een klein poosje bij de Paddock gezeten waar weinig te doen was. Er lagen geen boten binnen…althans de boten die er lagen waren vrij vlot vertrokken. Ook wel eens leuk voor het personeel…want die vliegen en rennen wat af op zo’n dag. In de avond zijn we naar de High Rise gegaan en hebben bij een echte Italiaan gegeten. Hostaria da’ Vittorio, Aruba. Goed van eten en drinken….zal de prijs maar niet noemen….maar het was het meer dan waard….fles wijn was ook goed…het smaakte wel naar meer..maar aangezien er een vis trip in de morgen stond gepland maar ff rustig aan gedaan.

Zaterdag had ik met Albert van de Thaisa (boot) afgesproken dat we om 7 uur zouden vertrekken. Ik had dat ook met de broer van Benzan kortgesloten. Deze had me te kennen gegeven op tijd te zullen zijn. Ik was ruim op tijd en de heren van de boot ook, maar alles wat er kwam geen Ronny…hem drie keer gebeld en geen reactie….zijn vrouw proberen te bellen en ook niets…..uiteindelijk kreeg ik iets over 7 een sms met de mededeling dat hij niet fit was en daarom niet meeging. Ja, dat kan gebeuren. Het ging er natuurlijk wel om door, dus maar in mijn eentje op jacht. Het was weer een hele mooie en leuke ochtend waarbij we wel wat pech hebben gehad. Uiteindelijk een kleine tonijn gevangen, die we al aas hebben gebruikt en twee barracuda’s als uiteindelijke buit. Twee keer een hele agressieve aanbeet van een Wahoo en die bleven niet hangen, en uiteindelijk hebben we er eentje weten te haken……je wilt niet weten hoeveel kracht zo’n vis heeft…mijn armen deden gewoon zeer tijdens het inhalen….de pech was dat we met zes lijnen aan de slag waren….en de Wahoo verstrikt raakte in een van die lijnen…..uiteindelijk gevolg …het verspelen van de vis. Best wel balen en dat gold niet alleen voor mij…Albert was er ook ziek van. Maar goed dat moet je ook accepteren…Het waren vier leuke uurtjes ….wat onstuimig wat golven betreft. Wel uiteindelijk met een zakje barracuda’s huiswaarts gegaan (gefileerd) wachtend om op korte termijn eens op de BBQ te komen. Maar dat is lekker voor Edna en Benzan!!! + Mirianne en Robert.

Tegen het eind van de middag nog even richting Oranjestad gegaan en daar nog wat rond gekuierd. Nog even wat gegeten en van plan redelijk op tijd huiswaarts te gaan. Dat liep een beetje anders , er hing een erg donkere en dreigende wolk boven Oranjestad en we konden net op tijd bij de Renaissance onder dak komen. We hebben daar toch een hoosbui gehad…niet meer normaal. Alles stond blank en het duurde nogal even. De paraplu lag natuurlijk in de auto…..we hebben de bui maar afgewacht, en met ons velen. Leverde naderhand nog wel een nat stel sandalen op….water stond ons boven de enkels…..gelukkig bleek Boegoeroei er redelijk van af te zijn gekomen……zo’n bui kan soms erg plaatselijk zijn……

We gaan morgen maar even kijken wat we dan gaan doen….we hebben sowieso nog een afspraak op Baby Beach staan en verder zal het wel rustig aan worden. Tot later maar weer,

Ayo

• 04 December 2011 - 12:38

Gre:

Wat zien die mensen er mooi en kleurig met dat festival, jullie beginnen al aardig op de mensen daar te lijken qua kleur haast geen verschil wat zal straks weer wennen zijn hier thuis. Hier is het nattig harde wind maar gelukkig nog geen sneeuw. nog heel veel plezier en je verslagen worden met veel plezier gelezen dank daarvoor.

• 05 December 2011 - 19:02

Coby:

Hallo,
    Zo te zien en de verhalen te lezen, vermaken jullie je prima.
    Geniet er maar van, het is zo weer voorbij en dan zit je weer in het koude kikker-landje. Vandaag de eerste hagelstenen al om de kop gehad.
    Jullie zien er ook al lekker bruin uit, zal straks wel afsteken bij ons !!
    Lijkt me leuk te horen hoe je de gevangenis daar vond. Hebben wij het vast nog wel over.
    Ik zou zeggen: geniet van de vakantie !!
    groetjes,
    Coby

• 07 December 2011 - 19:52

Evelien:

Hallo lievensgenieters,

Prachtig om steeds de verslagen te lezen en de mooie foto's te zien, jullie treffen het maar.
    Het zal wennen worden als jullie straks terug komen, koud, korte donkere dagen, niets om jaloers
    op te worden. Jullie zien er allebei goed gekleurd uit, gezond bruin kleurtje.

Geniet er nog lekker van,

liefs Evelien