Troepiaal - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Troepiaal - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Troepiaal

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

01 December 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Hier maar weer ff een update vanuit de Tropen. Na toch weer wat minder weer te hebben gehad de afgelopen dagen liet de zon zich vandaag lekker weer eens zien. Gelukkig maar……kun je tenminste weer eens een duik nemen en naderhand een beetje opdrogen. Het is gelukkig ook niet meer zo benauwd, we hebben wat af lopen zweten de afgelopen dagen , er was ook erg weinig wind en dat is dan ook niet zo tof. Ook worden we af en toe belaagd door de vliegen en we zijn doorlopend bezig met de elektrische mepper. Maar ze zijn erg vlug en moeilijk te pakken. Maar goed je blijft wel goed in beweging.

We hebben op maandag nog een tijdje bij de leguanen gezeten op de kop van het Wilhelminapark en daar weer leuke foto’s en een filmpje gemaakt. De grote jongens komen als je stil blijft zitten heel dicht bij je en erg gefixeerd op je grote teen. Het voelt wel vreemd!!! We gaan er binnenkort nog een keer naar toe en nemen dan sla en kool mee….vorig jaar was er iemand die ze daar mee aan het voeren was. Levert mooie plaatjes op.

De rest van de dagen zijn we lekker rustig ons gang gegaan. Af en toe een biertje drinken. En met het foto toestel in de weer om te zien of er nog iets leuks te fotograferen is. Zo heb ik uiteindelijk de Troepiaal voor de lens gekregen en ook kwamen onze goedheiligman weer tegen. Die heeft hier wel geduchte concurrentie in de vorm van de Kerstman en alles word hier al behoorlijk in gereedheid gebracht voor de naderende Kerstdagen. We zijn nog even bij een winkel wezen kijken (Palais Hindu) die heeft alles in Kerstsfeer en een gele grote verscheidenheid aan bomen. Vorig jaar heb ik in die zaak nog foto’s gemaakt en heb daar lopen filmen. Dat werd toen niet echt op prijs gesteld, heb dat dus dit jaar maar niet gedaan. Ook heb ik nog een foto gemaakt van drive in Bank. Ook bijzonder dat je vanuit je auto lekker je geld kunt pinnen. Moesten ze in Nederland ook gaan doen, je word niet koud en niet nat en het is lekker veilig.

We gaan de aankomende dagen nog even op een avond naar San Nicolas. Daar schijnt op de donderdag altijd wat te doen te zijn. Dus daar gaan we maar even kijken. Ook heb ik een afspraak gemaakt met Albert om te gaan zeevissen. Ronny gaat mee en we moeten ons op zaterdagmorgen om 7 uur melden. Albert wilde eventueel om 6 uur al weg….maar dat is wel een beetje erg vroeg. We hopen maar dat we dan ook wat vangen. Daar doen we het natuurlijk allemaal voor.

Maar goed heb verder niet zo veel meer te melden. Gaat hier allemaal rustig aan dus. We pikken de zon weer een beetje op. Doen leuke dingen en nemen de tijd overal voor.

Tot zover maar weer ff, Ayo

• 01 December 2011 - 15:20

Edna:

Hoi Erik en Rita,
    Wat een relaxte vakantie hebben jullie toch, heerlijk! Wij zullen dat straks in onze vakantie ook proberen. En wat een mooie fotos van de Troepiaal, zeg! Die is niet makkelijk te 'vangen'. Dat heb je goed gedaan Erik. Is ook mooi te gebruiken als kerstkaart. Gelukkig dat de zon weer terug is, daar op het One Happy Island, jullie moeten wel een beetje 'gekleurd' terugkomen! Nog veel plezier dan maar.
    Groetjes,
    Edna

• 01 December 2011 - 18:06

Karin:

Hoi Erik en Rita,

Wat een geweldige foto's allemaal, je krijgt gewoon zin in de zon. Bij ons regent het natuurlijk weer.
    Ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben.

Groetjes Karin