Van Oranjestad naar San Nicolas (en terug). - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Van Oranjestad naar San Nicolas (en terug). - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Van Oranjestad naar San Nicolas (en terug).

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

04 November 2010 | Aruba, Boegoeroei

Hoi!!

Vandaag weer een verslagje...wederom op de 4e november.Heb de tijd van de laptop maar ff gelijk gezet met de Arubaanse tijd. Wel zo makkelijk.

Vandaag was het weer best wel goed te noemen alleen de zon liet zich weinig zien. Ondanks dat zijn we toch al weer behoorlijk verkleurd. Zelfs zonder de zon...het is wel iets om aan te denken. Het was geen snorkelweer en het spul hebben we maar in het huisje laten liggen. Wel hebben we de filmcamera en het fototoestel meegenomen voor de plaatjes onderweg.

We zijn via het "Parkietenbos" naar een leuk strandje gereden, Mangel Halto geheten. Normaal gesproken zie je bij mooi weer nog wel wat mensen maar vandaag was het uitgestorven. Rita vond weer een stuk koraal op het strand en ik zag haar denken!! Niet weer dus!! Vorig jaar had ze ook drie van zulke stenen in haar bagage gedaan, maar je mag ze niet meenemen...dus laten liggen!!

Van daaruit zijn we via Savaneta doorgereden naar San Nicolas. Waar we even gekeken hoe het er bij lag op Rodgers Beach en Baby Beach. Nou dat zien jullie wel op de foto's, erg veel water...en dan met name ook op plekken waar het niet hoort te staan en te liggen. Wel mooi voor de auto deze werd dan ook even aan de onderkant gewassen. We hebben er wat rondgelopen en wat foto's gemaakt van de beach en de kinderen die er vandaag weer zwemles kregen, wij willen als het morgen enigszins kan, ook een poging gaan wagen. Met zwemvliezen en ons andere masker!.

Vervolgens zijn we offroad gegaan en richting het windmolenpark Vader Piet gereden. Er stond erg weinig wind en de molens waren allemaal buiten gebruik. Mooie weg om te rijden, kuilen, zand en stenen. Noem het maar op. Rita wilde het daar ook proberen en ze heeft voor het eerst in haar leven in een automaat gereden. Het ging perfect...tis ook een topper!!! o ja , over toppers gesproken, we hadden in Nederland er twee gekocht en meegenomen. Bed lag nogal hard , maar nu niet meer,we liggen heerlijk.

Maar goed verder: We zijn aansluitend doorgereden naar het centrum van San Nicolas en daar een bezoekje gebracht aan de Charlies Bar, je moet daar geweest zijn!! Het ademt nostalgie uit, iedereen die er komt neemt een gadget mee en mag deze ophangen. Gevolg : allerhande relikwieen , kaartjes, tegels, handschoenen, vlaggen en noem het maar op!! Ze hebben twee jaar geleden wat opruiming gehouden...was ff nodig. Heb het kaartje van Paul nog gezocht ...maar deze was er niet meer, jammer Paul!!....moet je er maar snel weer naar toe??
Verder is San Nicolaas groot geworden door de olie-industrie , De Lago zat er en veel is er nog uit die tijd aanwezig en zichtbaar.

We hebben daar een Balashi gedronken en ons weer verbaasd over de zelfingenomenheid van de Amerikanen..
onechte lui...doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Na onze biertjes zijn we weer richting Oranjestad gereden,en heb de auto even bij Mipos aangeleverd. Vanochtend kwam er veel nevel de auto in...had met de airco te maken. Het zekere voor het onzekere genomen en verder veel met ARKO gereden (Alle Ramen Kennen Open). De mag van de garage vertelde dat het geen kwaad kon en dus blazen we gewoon weer met de Airco. Ook heeft hij de benzineklep ff gefikst, deze sloot niet. Niet handig als er anderen bij kunnen?/ Stel je voor dat die leeggezogen word?. Het probleem met de deuren en de lock is ook opgelost. Veel op knoppen drukken en het houd vanzelf een keer op. Met Mipos wel afgesproken wekelijks de auto ff langs te brengen om de olie, water e.d te checken. Om geen ellende te krijgen tijdens en achteraf.

Dit was eigenlijk de dag wel in vogelvlucht. We hebben afgesloten bij de Paddock. Lekker uitkijkend over het water naar de donkere wolken waaruit in de verte water viel en her en der bliksem waarneembaar was. Maar dat is niet zo'n probleem, een fruitpunch en Polar (biertje) laat je genieten.

Daarna terug naar het huisje en in de file gestaan. Dat klinkt vreemd maar het is toch zo. We hebben er erg lang over gedaan om op plek te komen. Onderweg ging het ook nog regenen en was het listig met de auto, waaronder geen regenbanden zitten. Erg slippery allemaal.

In het huisje hebben we spaggetti gemaakt en gegeten. Ronny had ervoor gezorgd dat we weer gas hadden...en dat heb je hier wel nodig als je wilt koken?.

Goed tot zover maar even...

• 05 November 2010 - 07:03

Mitchel & Sharon:

Heeej daar,

Mooi om te lezen dat alles daar goed is en dat jullie je niet vervelen! Het is echt een hele leuke manier om jullie zo te volgen met foto's en videao's erbij!

Hier is alles ook goed. Huis is nog niet afgebrand :p hahaha. We hebben zelfs al de eerste was gedaan haha. We zijn al twee keer bij Gré en Willem geweest. Sharon heeft lekker geshopt woensdag. Ik heb ze nog ff geholpen met wat dingetjes over de auto uit te leggen, ze snappen nu alles!

We Skypen snel (vanavond voor ons).

Veel plezier vandaag en we horen het wel!

Groetjes Mitchel en Sharon

• 05 November 2010 - 08:32

Marloes:

Hoi,

Wauw!! gaaf!! Hebben jullie die oudere man al gesproken/gezien? Dennis??

Liefs

• 05 November 2010 - 12:56

Bertus Grit:

Ik zei toch al dat je je regenjas mee moest nemen !!!!
    Maar het regent wel warm water, toch ??

• 05 November 2010 - 19:06

Hey,:

Wij wensen jullie een prettige vakantie en geniet ervan
    Groet,

Inze, Mariska

Mika en Senna

• 05 November 2010 - 20:03

Marloes :

Hey,

Hebben jullie zin/tijd om wat voor mij te bekijken? 13 november is er een open dag op de IPA (pabo) in San Nicolas.
    Kunnen jullie researchen?

liefs

• 06 November 2010 - 13:58

Gre:

Wat een leuk idee om jullie zo te volgen er is hier wel sprake van enige jalouzie, we hebben hier echt herfst -weer veel regen dus maar ook schijnt het zonnetje wat weer iets vergoed. Geniet maar met volle teugen om weer energie op te doen om er weer een jaar tegenaan tegaan. groetje.

• 06 November 2010 - 21:06

Paul En Roby:

Wij terug...jullie weg...Na 12-12 horen wij alles over Aruba/Bonaire en jullie over China... Doe Ronnie en Lies de groeten van ons. Jammer dat het even niet zonnig is, maar jullie zijn er zólang...die komt vanzelf!!Doeiiiiii