Water!! Strand !!! en Zon!!!! - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Water!! Strand !!! en Zon!!!! - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Water!! Strand !!! en Zon!!!!

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

06 November 2010 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Hier even een update van de vrijdag (5-11) en aansluitend het verslag van de zaterdag.

De vrijdag begon eigenlijk best wel goed. Ik spotte in de cactussen bij het laantje twee groene gevleugelde vrienden en ik was mooi op tijd en kon mijn zoomlens er op tijd op krijgen en ze fotograferen. Maar wat zijn het?? Lora?? Maisparkiet?? Wie het weet mag het zeggen?. Bekijk de foto’s maar!!! Na onze bakken koffie en brood…jaja we eten hier niet alleen speculaas, de planning voor de vrijdag globaal maar eens doorgenomen. Het plan lag er om onze snorkelspullen te gaan proberen. We keken naar buiten en zagen wat wolken (iets donker)maar niet dramatisch donker om onze plannen op dat moment te wijzigen. Eerst in het huisje de maskers maar even pasklaar gemaakt en onze splitfinns goed aangemeten. Het is zo’n gedonder om dat bij het strand allemaal nog te moeten. Wij uiteindelijk de spullen onder de arm en richting de auto, alles op de achterbank en op pad. Ter hoogte van de airport begon het opeens te waaien en we kwamen in een zandstorm terecht (iets overdreven) maar wel zo veel dat het erg op begon te waaien. Ook de lucht begon meer en meer te betrekken. …….Wij laten ons niet zomaar afschrikken en vervolgden onze weg.
Aangekomen bij Baby Beach zagen we het al…de wind stond verkeerd , golven waren er !! dat hadden we nog niet eerder gezien. Rita begon het koud te krijgen en had zelfs kippenvel op haar arm. Ook begon het op dat moment te regenen. Wij dus maar in de auto en retour naar het huisje.
Onderweg begon het steeds harder te regenen en steeds dichter naar Oranjestad toe bleek de overlast toe te nemen. Op de weg lag allemaal zand en het water bleek zich op te hopen. Hele straten waren compleet onder water!! Prachtig om te zien!!.. en auto’s er die zich er doorheen probeerden te worstelen. Maar dichter richting het huisje kregen we wel even een onbestemd gevoel…het zou toch niet??!!! De hele weg richting Boegoeroei was slecht en al diverse woningen hadden met veel water voor de deur te kampen. Wonderwel lag er bij ons in de straat minimaal aan water en het ergste was hier aan ons voorbij gegaan. Het was in het huisje wel wat nat , maar met een trekker was het zo het huis uit!! Gelukkig. We hebben diverse foto’s gemaakt en zijn bij dit verslag toegevoegd.
Maar goed wat nu??….boodschapjes doen en bij het winkelcentrum bij de lokale bakker een bak koffie en broodjes chicken hawai gegeten. We waren daar vorig jaar ook al een paar keer geweest, en dat was prima!! Nu nog steeds…het broodje was zelfs zo gevuld dat Rita de ene helft heeft laten liggen. Maar wel heeft meegekregen , heeft ze later op de dag nog opgegeten. Later op de dag Oranjestad nog even ingegaan waar het erg druk was. Er was namelijk weer een cruiseschip binnengekomen en het was een en al bedrijvigheid. Werden steevast voor Amerikaanse toeristen aangezien en ook zo benaderd!! . Shops hadden veel klandizie (mede gezien door het slechte weer). Het stikt hier overigens van de juweliers en er word veel merkspul verkocht!!. Horloges hebben mijn voorkeur maar diegene die ik wil kosten nogal wat 16.500 dollar voor een Graham!! Mooie klok maar net ff boven het budget……
Als laatste vandaag nog even via Skype contact gehad met Sharon en Mitchel. Toch wonderlijk als je bijna 8000 km van elkaar af zit, je beeld en geluid hebt! Er zit wat vertraging tussen maar toch je hebt contact en je ziet elkaar even. Gaan morgen het nog even proberen met de ouders van Rita (mits de verbinding er is).

Zaterdag 6 november:
Vandaag zijn we voor het eerst even wat langer blijven liggen en Rita kwam er zelfs om 08.15 uit!!! Dit kwam denk ik mede vanwege het Zorromaskertje wat ze gisteren heeft opgedaan en wat prima helpt tegen de lichtinval. Lekker rustig aangedaan en na onze koffie vandaag naar eens naar Malmok (strand) en de California Lighthouse (vuurtoren) gereden. Bij Malmok viel het op dat er veel golven waren!. Mooi om te zien en we hebben daar mooie filmbeelden en foto's kunnen nemen. Een en ander is nog het gevolg van de orkaan Tomas die nogal wat vervelende bijwerkingen heeft. Zo is de wind momenteel ook niet zo krachtig , vochtigheid hoog, dus we zitten gewoon peentjes te zweten!!.

Na Malmok even naar de vuurtoren waar we een mooi uitzicht hebben op de skyline met hotels. Van daaruit even met de auto van het pas af en wat aan het crossen!! Sommige mensen zullen dat leuk vinden maar ik vond het wat minder, door de regen veel kuilen, nog veel water waardoor je geen zicht hebt wat er onder ligt. Ik ben niet zo'n held, ook veel stenen etc, ik moet er niet aan denken daar te stranden met een lekke band!! Kortom na een km of twee maar weer terug naar de grote normale weg. Zullen als het droger is wel weer een poging ondernemen. De zaak is dan wat overzichtelijker.

Verder maar weer terug gereden richting Arashi Beach, Eagle Beach en door naar Oranjestad voor koffie en een tostie. We hebben ons weer vergaapt aan een cruise-schip (Geen Kruise!!) De Zuiderdam , een schip van de HAL (Holland Amerika Lijn ) lag binnen. Deze had weer busladingen Amerikanen afgeleverd, hetgeen erg te merken was. Veel bedrijvigheid bij de shops en eetgelegenheden en zelfs bij Starbucks stond er file in de zaak.

Hebben verder vanavond nog bij de aanvliegroute van de airport gestaan. Er ligt daar een strandje waar je de vertrekkende en inkomende flights mooi kunt zien. Indrukwekkend allemaal!!! Verder hebben we van daaruit gekeken hoe de zon onder ging. Maar helaas ging deze nu schuil achter donkere wolken zodat het niet echt zichtbaar was.
Wel heeft de zon zijn werk vandaag gedaan en zijn we flink verkleurd.

Misschien maar goed ook dat het wat geleidelijk aan gaat. Als laatste vandaag even langs bij YamiYami waar we twee Combo's hebben gehaald. Twee keer tomatensoep en twee keer babipangang en dat voor 12 dollars!! Niets van te zeggen en ook prima te eten!! Gaan we dus vaker doen. Wel ben ik nog even terug gegaan want ze hadden ons twee keer rijst erbij gedaan. Angezien Rita geen rijst verdraagt moest dat wel even worden recht getrokken.Maar het kwam goed!! moest er wel weer 300 meter voor in de auto...tis de buurman van Piet Piraat, dus ...maar het kwam goed.

Nu dus aan dit verslag wat wel weer voldoende en uitgebreid is. Genoeg voor vandaag. Zal er nog wat foto's aan toevoegen.

Tot zover, Rita en Erik!!

Ps: Kids en de Kamphuisjes. Leuk jullie vandaag via Skype even kunnen zien en spreken!!

• 07 November 2010 - 09:54

Gerda Moraal:

hoi Erik,
    Leuk je verslagen, goed leesbaar ookal zit je daar zelf niet. Vandaag(7 nov) mooi weer hier in drenthe, lekker zonnetje.Minder leuk nieuws vanuit de PI. Mocht je de woon/werk uren van het SFB nog willen laten uitbetalen, Helaas per direkt stopgezet. Geld op. Dus.

• 07 November 2010 - 10:18

Gert-Jan:

He Erik,
    Ziet er mooi uit man.
    Veel regen gevallen volgens je foto? Geniet er van.

• 07 November 2010 - 19:31

Corine:

Mooie foto's!! Gaaf toestelletje hè ;-). Maar fijn dat je nu eindelijk zon hebt. Rustig aan, hè, je rug kan zo lekker verbranden tijdens het snorkelen. Veel plezier! (en Marco was leueueuek!)

• 08 November 2010 - 07:21

Edna Giel:

Hoi Erik en Rita,
    Wat een mooie foto's allemaal! Op Aruba noemen we die gevleugelde vrienden 'Prikichi'(spreek uit: priekietjie). Verbastering van het woord parkieten? Zijn familie van de papegaai, dus je kunt ze leren spreken! Zijn tegenwoordig door de aanwezigheid van boa's, met uitsterven bedreigd! En wat een boel water weer, komt echt door de orkaan! Maar het verkleuren gaat toch door, zo te zien! De foto van de golven bij Eagle denk ik, zijn ook heel er mooi. De naam van de boom is 'fofoti' als ik me niet vergis. Veel plezier nog en tot het volgende verslag.
    Groetjes van Benzan en Edna uit Assen waar het nu 4 graden is.

• 08 November 2010 - 09:45

Bruce 'De Mammoet':

Erik, leuk zo'n vakantie maar volgens mij heb je de moto GP in Valencia gemist... Gelukkig bestaat er uitzending gemist. Gedraag je een beetje op vakantie!!!!

Wees gegroet,

Bruce