Sinterklaas en ZwArubaPiet - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Sinterklaas en ZwArubaPiet - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Sinterklaas en ZwArubaPiet

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

14 November 2010 | Aruba, Boegoeroei

Sinterklaas en ZwArubaPiet!!

Hoi,

JAJA ook in Aruba is onze grote kindervriend aangekomen, maar daarover meer.

Eerst maar even een update over de afgelopen dagen. De zaterdag en de zondag was het deels droog met af en toe wat regen, waarbij het ook nog zwaar bewolkt was. Het nodigde niet echt uit om te gaan snorkelen. We hebben het weekend dan ook maar besteed voor het maken van dagtrips naar de diverse leuke dingen die dit mooie eiland te bieden heeft. Op de zaterdag zijn we begonnen bij de Aruba Aloë fabriek. Al sinds 1890 een begrip op het gebied van de Aloë producten. Je moet hier denken aan Gels, haarproducten, zonnebrand etc. kortom alles wat er met Aloë valt te maken kun je wel krijgen. We hebben weer een rondleiding door de fabriek gemaakt ( 15 minuten) waarin word uitgelegd wat de diverse processen in de bereiding zijn. We mochten aansluiten bij een groep Amerikanen welke weer van een boot af gekomen waren. Rondleiding is het Engels dus. Voor ons een appeltje – eitje want wij spreken natuurlijk alle talen!!. Zo’n tour zit eigenlijk best wel goed in elkaar…je gaat de trap op en je komt langs de diverse ruimtes…je krijgt uitleg wat ze globaal aan het doen zijn, allemaal mooi overzichtelijk. Aan het eind mag je de trap weer af en deze komt uit in de shop!! Alle producten staan netjes uitgestald en overzichtelijk gerangschikt uitnodigend (en goed gespiegeld) naar je te lonken. Iedereen is natuurlijk door het praatje wild enthousiast geworden en laat de dollars weer lekker wapperen. Wij hebben nog twee tubes (vorig jaar al gekocht) met Burn Aid Gel, van dat blauwe spul op een soort menthol basis wat heel snel de verbranding uit je lijf trekt!! Goed spul!!! Na deze hoogstaande excursie zijn we verder op pad gegaan.

Volgende stap was de rotsformatie “de Casibari Rock formations “. Dit is echt bijzonder, midden in het landschap ligt een grote bult met stenen met een hele grote rots waar je als toerist mooi op mag gaan staan en een leuk uitzicht hebt over het eiland en zicht hebt op de Hooiberg!! Prachtige foto’s van de rots wezen maken , natuurlijk weer erg druk want de Palm Tours was weer bezig met het rondleiden van de toeristen. Het was dus file !! Nog even de shop daar bezocht en wat gedronken en maar weer op pad.
Maar goed dat ik vorig jaar een kaart van Aruba heb gekocht waar al deze bezienswaardigheden op staan. Maakt het wel wat makkelijker!! Moet je wel een beetje goed kaart kunnen lezen, gelukkig hebben wij Melle!! Tomtom hebben ze op Aruba nog niet en ik denk ook nog niet dat ze het gaan krijgen, of ik moet me erg gaan vergissen??.

Volgende halte was de ruïne van de Bushiribana Goudmijn, misschien kennen jullie het nog wel?? Het heeft o.a. als decor gediend van een film van Irene Moors en Carlo Boszhard in hun Telekids periode. Mocht je het niet weten, youtube doet wonderen. Melle is daar veel door mij op de foto gezet..hij paste er ook goed!! Ook een oud gebouw!!!

De laatste stop die we hebben gemaakt is de Nieuwe Baby Bridge, deze ligt voor de Natural Bridge, die enige jaren geleden is ingestort. Je kon er mooi bovenop staan en het water en de golven sloegen dan onder je door. Maar dat is dus terziele, er ligt een zielige hoop rotsen op de grond en dat is het dan. Er staat nog een mooi bord waarop staat dat je niet achter de “poles” mag komen, maar goed ,dat geld voor een ander en niet voor mij…toch maar wat verder gelopen…brug was toch al in elkaar gestort!!! It wasn’t me!!! Natuurlijk weer diverse opnames gemaakt en ook hier de shop bezocht, aan de halve liter cola en aan een pastechi met vlees.
We hebben nog een tocht gemaakt richting De Donkey Farm maar daar zijn we nooit aangekomen, de weg er naar toe was dusdanig modderig en er zaten veel kuilen en sporen in het pad. Ik durfde dat niet aan( word weer als bangerik versleten) en kies dan graag voor een stuk zekerheid!!!
Na deze drukke dag maar weer richting Oranjestad om het einde van de dag te vieren bij de Paddock.

De zondag begon een beetje zoals de zaterdag eindigde. Dus ook weer bewolkt …dus maar naar de kerk gegaan. De Alto Vista Chapel, dit kerkje stond vorig jaar in de steigers en men was druk bezig deze te verven. Het is nu klaar en hij ziet er prachtig geschilderd en geel van kleur uit. Wat foto’s van de binnenkant en buitenkant gemaakt en daarna verder op pad en maar weer een poging gewaagd van de begaande weg af te gaan. Dat lukte wonderwel heel erg goed en we konden een heel eind komen, alleen na een best stuk rijden, weer een groot gedeelte met modder e.d. De Suzuki die we hebben heeft geen 4 wheel drive…dus weer hetzelfde verhaal, geen risico lopen.!! Richting Oranje stad maar weer waar we de Tourist vlooienmarkt hebben bezocht, het rook daar erg lekker want men was bezig met SpareRibs op de BBQ te grillen. We zijn in het winkelcentrum koffie wezen drinken en een broodje gaan eten. Lekker allemaal!! Op het prikbord zagen we een poster waarop Sinterklaas stond afgebeeld en dat hij vandaag 14 november om 14.00 aan zou komen!! We hebben daar verder niet zo veel acht meer op geslagen tot het moment dat we bij de Paddock zaten. We zagen een hele optocht aan bootjes in de verte aan ons voorbij trekken. Ja, dat was ook zo!!!…Sinterklaas zou aankomen!!!….ook op Aruba per boot!! Knap hoor!! Zo ben je in Harderwijk aangekomen en zo bezoek je Aruba…hoe doet die oude rakker dat toch!!! Het duurde een hele poos maar uiteindelijk zagen we hem in een koets door de Mainstreet van Oranjestad heen gaan. Niet te benijden deze Klaas, met deze temperaturen en in zo’n pak. Zwarte Pieten waren er ook plentie!!! Beleving van zo’n optocht is een andere dan bij ons in Nederland, veel Caribische muziek gehoord i.p.v. “Hoor de wind waait door de bomen”. Bijzonder allemaal.

Vanavond de schoen maar zetten, ben benieuwd wat er in gaat komen??

Tot zover maar ff,

• 15 November 2010 - 10:16

Roby:

Ik word langzamerhand jaloers......jullie zijn toch echt op MIJN eiland en jullie maken op dezelfde plekjes foto's..( idd., die blauwe burn aid gel is heel goed.)Maar daar hoor IK op de foto te staan.... hahahahahaahaha. Nee hoor, ik vind het leuk te zien dat jullie daar ook zo genieten. En dat jullie al die leuke dingen op het eiland ook bezoeken. Toch nog de Ostrichfarm bezoeken hoor...is echt heel gezellig en je kunt daar zóóó lekker eten.Doei.Roby

• 16 November 2010 - 11:19

Sandra Brands:

Wat een geweldig verslag!!!! Ik zie het al helemaal voor me :-)
    En wat zat er in de schoen????? Have fun XX van Sandra

• 16 November 2010 - 21:11

Joke En Harry:

hoy rita en erik wat zijn jullie al lekker zwart erg leuk dat wij jullie kunnen volgen en de fotos en filmpjes ook erg leuk om te zien we blijven jullie volgen groetjes