It's Raining Cats and Dogs!! - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu It's Raining Cats and Dogs!! - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

It's Raining Cats and Dogs!!

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

16 November 2010 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Dit is een opmerking die de Amerikanen gebruiken. Het regent katten en honden!!! En inderdaad honden die zijn hier zeker uit de lucht komen vallen. Want hoeveel zwerfhonden ze hier wel niet hebben??? In ieder geval heel erg veel!! Zo veel dat je er erg alert moet zijn in het verkeer. Zo hebben we vorig jaar er al eentje bijna de auto onder door getrokken. En geloof me dat moet je niet willen. Katten daarentegen zi e je heel erg weinig, we hebben er al twee gezien, ook van die wilden en brood en broodmager. Rita vind het allemaal maar zielig!!...Misschien moeten ze hier wat aan geboortebeperking gaan doen?? Maar goed , ik bedoelde met bovengenoemde titel namelijk geheel iets anders. Het regent de afgelopen twee dagen (maandag en dinsdag) vrij hevig en af en toe zeer stevig. De maandagochtend was zelfs zo heftig dat de buurman Derrick nog even van zijn werk afkwam om te zien of het water wel goed wegliep?? . De avond ervoor had hij een van de bomen voor het huis wat gekortwiekt en veel takjes kunnen in de afvoer komen met het gevolg dat deze verstopt raakt. Het was ook maar goed dat hij er was want inderdaad het water had er veel moeite mee. Maar dat had ook met de regenval te maken…want hier kan een riool amper tegen werken. Het huisje kreeg ook nog een beetje water, maar het mooie is dat we aanwezig waren en de zaak mooi watervrij konden houden.

Na deze bui konden we weer op pad en hadden ons vizier gericht op de Charleys Bar, Melle was daar nog niet geweest en dat was met dit weer een mooi uitstapje. Dus zijn we naar San Nicolas gegaan. Nog ff naar die gekken gekeken die op Baby Beach, die in de regen aan het zwemmen en snorkelen waren. Op naar Charleys Bar, daar wat bier gedronken , gegeten en ons vergaapt aan de prullaria!. Je ontdekt steeds weer iets anders. Ook daar hielden we het niet droog en de regen kwam ook met bakken omlaag..levert mooie plaatjes en film op. Aansluitend zijn we weer richting Oranjestad gegaan en hebben daar ons in de Malls wat bezig gehouden, ff horloges kijken en Melle moest nog kaartjes hebben. ’s Avonds bij de Paddock nog gegeten en gekeken naar de cruiseschepen die de haven van Oranjestad weer achter hen aan het laten waren.

Vandaag ,dinsdag begon de dag wel bewolkt en scheen de zon nog voor een korte periode (5 minuten)…heb deze buiten nog even op de Bakkes gehad. Toch besloten de gok te nemen door naar Baby Beach te gaan om daar weer het water op te zoeken. Op voorhand alvast de zwembroek aan, geen waardevolle spullen mee behalve het fototoestel + hoes. We gingen droog weg en de bewolking nam alleen maar toe en ter hoogte van San Nicolas kwam het al uit de lucht zetten. Bij Baby Beach waren er alleen kinderen die er zwemles kregen, toeristen die er waren zaten in de auto’s. De regen nam alleen maar toe, maar we waren er nu toch en besloten de gok toch maar te wagen…tis maar regen (en warm) toch??. Rita zag er van af. Melle en ik waren heel vlot en snel de enigen die in het water zaten…de zwemles werd onderbroken ( zwemleraar vertelde ons naderhand dat ze het die dag voor gezien hielden). Het was in het water goed uit te houden….lekker zelfs. Het leven onder ons ging gewoon zijn gangetje. Vissen waren nieuwsgierig als altijd. Boven water ging het anders, we kregen een regenbui op ons dak waar de “honden” geen brood van lusten. Het deed zelfs pijn onze onze ruggen en hoofden . Zo veel en zo hard kwam het omlaag. Het was een mist van water, de raffinaderij was zelfs aan ons zicht onttrokken. Gewoon niet meer normaal. Heb er nog in het water filmbeelden van gemaakt. Het liefst gaan we snorkelen in betere condities, als de zon schijnt, maar ja dit had ook wel weer wat. Rita maar weer opgezocht , die had in de tussentijd de ogen wat dichtgedaan en lag mooi wat onderuit in de auto. Met onze deels natte plunje op de handdoek maar weer terug naar Boegoeroei. Onderweg nog veel regen op ons dak en de wegen waren soms slecht begaanbaar zo veel water lag er, we kregen het al wat benauwd en dachten aan het huisje. Maar we hadden mazzel, het had wederom niet zo veel geregend in dit gedeelte van Aruba. Gelukkig!!!

Na het douchen hebben we een boodschappenlijstje gemaakt en een bezoekje gebracht aan de autoverhuurder Gotcha, dit voor de wekelijkse olie en watercheck. Er moest nog wat lucht in een van de banden bij en de monteur merkte op dat we nog twee witte plaatjes op het kenteken moesten!!! Dat was alert, dat had ik willen vragen??, het ontbreken van die plaatjes was ook de reden waarom ze ons vorige week aan de kant hadden gezet. Maar mooi, de monteur zag het en hij heeft ze er even op gezet!! Top!!!

Rest van de middag maar besteed aan het doen van de boodschappen en het bekijken van al het volk wat weer van twee nieuwe cruisschepen Oranjestad onveilig aan het maken waren. Je verbaasd je erover, zo snel die boten er zijn zo snel komen er ook weer anderen, elke dag het zelfde ritueel, bijna dag in en dag uit. shop untill you drop!!!

Nog wel een gesprek met een juwelier gehad over de in onze ogen wat opdringerige wijze van benaderen. Hij gaf aan dat dit typisch iets is wat bij de cultuur van de Amerikanen/Canadezen hoort. Ze willen altijd snel geholpen worden…hij begreep de mentaliteit van met name de Hollander. Rustig aan, kijken, vergelijken en misschien er een nacht over slapen. Hij benaderd de Nederlander ook met wat meer rust en afstand dan een Amerikaan (als hij dat weet??). Natuurlijk gaf hij de beste prijs voor zijn producten en krijg je bij hem altijd korting….vandaar dat je bijna nooit prijzen ziet bij de sieraden….

Morgen hopen we op wat betere omstandigheden en dat de zon zich weer eens wat meer en langduriger laat zien. Dit verveelt ook snel….de kleur moet er per slot van rekening wel opblijven.

Tot zover maar ff, Ayo.

• 17 November 2010 - 06:36

Edna Giel:

Gottogottogottemetot, wat een regen jongens! Zo erg hebben zelfs wij (aruboriginals)het nog nooit gehad. OK, misschien 1x in 1970 of zo, toen was het huisje van mijn oma te Pos Chiquito ook onder gelopen. In die tijd was er ook een dreiging van e.o.a. orkaan. Maar dit is echt niet meer normaal. Maar kijk maar naar België en Limburg afgelopen weekend! Daar is het weer ook helemaal van slag. Gelukkig waren jullie thuis op dat moment. Leuke foto, die van de afvoer aan de achterkant van de muur, kun je zien dat de afvoer niet helemaal verstopt is (wat onze grootste zorg is!. Ik hoop van harte dat de zon zich meer laat zien, het zou jammer zijn van jullie kleuren. Wat zijn jullie ´vies´bruin! Ik ben jaloers! Nou de benen nog Rita, het moet wel allemaal bij elkaar blijven passen, hoor! En wat die honden en katten betreft, zolang de mentaliteit niet verandert, zijn die diertjes aan hun lot overgelaten. Er zijn wel organisaties die voor ze opkomen hoor, maar ´t is dweilen met de kraan open. De prioriteiten liggen elders. Volgens mij krijg ik nu een seintje dat mijn tekst te lang aan het worden is. Groetjes uit Assen en nog heel veel zonnige dagen toegewenst! Doei!
    Benzan, Edna en Mirianne.

• 17 November 2010 - 15:16

Hilly En Marco:

pech voor rita dat het regent maar de kroeg is dan een leuk alternatief.
    winkelen gaat niet want dan word je nog nat.Wij hebben een droge midweek hier en hebben heerlijk langs de maas gefietst.vandaaag naar duitsland geweest en voor weinig allerlei spullen gekocht en voor zeer weinig gegeten engedronken.

• 17 November 2010 - 16:58

Bertus:

Ik had het van te voren al gezegd, regenjas mee, maar gelukkig regent het daar warm water, volgende keer beetje shampoo er op en even goedkoop soppen.
    Veel plezier nog,

een Assenaar uit 7aar

• 20 November 2010 - 23:02

Erna:

Hallo Rita en Erik. Dit is een berichtje voor Mijn Collega Melle. Wat is de natuur daar ook mooi!!!! En ook veel ongedierte!!!! Dat is wat ik hier in ons koude kikkerland niet mis. Nou kerel geniet nog maar even lekker want voordat je het weet ben je hier weer. Wens je voor de terug reis een betere vlucht toe zonder vertraging. Haha zie je pas 7 december wat nog een eind weg. ontvang wel de vriendelijke groetjes van ons Hans en Erna.