Porto Marie en de wet van Murpy. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Porto Marie en de wet van Murpy. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Porto Marie en de wet van Murpy.

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

06 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi ,

Vandaag (zaterdag 5 november) zijn we wederom op pad gegaan om te proberen om ons hoofd in het water te steken. En het is gelukt!!! We zijn naar Playa Porto Marie gegaan, http://www.playaportomari.com/. Ik had op de site gezien dat er een mooi strand bij zit en ook mogelijkheden zijn om lekker te snorkelen. Het is wel een van de stranden waar je entree moet betalen, eigenlijk is dat tegen onze principes, want strand en water zou toch gewoon toegankelijk moeten zijn. Maar goed. Uiteindelijk voor de 20 guldens hadden we dan wel entree en een ligbed.

Waren erg op tijd en hadden een mooi plekje onder een parasol. Dat hadden we wel nodig…in het begin dachten we dat het mooi voor de regen zou zijn. Dreigend weer, een paar druppels , bliksem en een flinke donderklap leek ons deel te worden. Maar wonderwel het trok het binnenland in en wij zaten lekker in de zon (en schaduw). Een paar keer het water in geweest en vissen kunnen spotten, deze zaten veel in de ronde bollen welke ze op de zeebodem af hebben laten zakken.

Ik had graag wat films en foto’s willen laten zien, had mijn digitaaltje meegenomen maar ff vergeten om de batterij in het apparaat te steken. En dan kun je foto’s maken tot je een ons weegt maar dat gaat je dan niet lukken. Ik heb voor de zekerheid maar de link hierboven geplaatst kunnen jullie toch een beetje een indruk krijgen. We zijn best lang gebleven…normaal zijn we niet zo lang op een strand te bekennen. Ondanks dat we niet te lang in de zon hebben gezeten heeft deze zijn werk toch goed gedaan, mooi verkleurd…maar gelukkig wel binnen te perken gebleven.

Na Porto Marie nog even een stukje verderop gekeken bij Draaibooi, dit baaitje is wel zonder entree te bezoeken. Zag er ook keurig uit en het was al best gezellig op dat strand. Een familie was druk bezig met de BBQ en het rook er dus prima. Misschien dat we indien het weer het toelaat ook nog wel een keer naar toe kunnen.

Rond een uur of drie zijn we weer richting Willemstad en ons appartement gereden. Onderweg erg druk en veel Nederlanders langs de weg en bij diverse kruispunten politieagenten. Verkeerslichten deden het niet meer. Men had vandaag de Curaçaose wielerklassieker op het programma staan. Namelijk de Amstel Curacao Race!! Jaja het is wat, Schleck brothers, Johnny Hoogerland, Marc de Maar, van Summeren en diverse andere fietsende beroemdheden draaiden hun etappe. We werden goed bijgepraat door Radio Paradise. We weten niet wie er gewonnen heeft? , maar dat valt vast wel te vinden.

We hebben nog wat boodschapjes gehaald , bij het appartement waren Frits (Terborgh) en Erna (vrouw van) in het appartementje naast ons aan de slag. Komen vandaag weer mensen vanuit Nederland. Frits even gesproken over de Mazda waar we in rijden, er zit een slag in het sturen,…spoort niet zoals het hoort. Gelukkig was hem dat bekend, maar we redden het wel.

Ook de airco is wat van slag…reageert niet op de afstandsbediening,….kunnen hem manueel bedienen. Morgen word er verder ff naar gekeken.
Verder op de zaterdag avond niet zo veel meer gedaan. Gedoucht en naar BVN gekeken. Herhalingen van de Nederlandse en Belgische programma’s. O.a Paul de Leeuw en Koefnoen gezien.

Zondag 6 november:
Vandaag prima weer, mooi om er nog een keer op uit te trekken richting het strand. Nu wel alles meegenomen. Fototoestellen en lenzen voor het betere afstandswerk. Bij Hato nog even een mooi uithangbord op de foto gezet. Misschien dat er lezers onder jullie zijn die daar beelden bij hebben, “El rato del Campo”??. Van daaruit maar weer verder richting de stranden van gisteren. Bij Salina di Jan Kok zijn we uitgestapt om de diverse flamingo’s die daar fourageren te fotograferen. Foto’s daarvan heb ik hierbij bijgevoegd. Na de foto’s maar weer in de auto om onze weg te vervolgen.

Sleutel in het contact , hij maakte maar 1 slag en verder niets. Diverse malen geprobeerd maar in het geheel niets, nakka. Dit hadden we al eens eerder op Aruba gehad en toen bleek de startmotor naar zijn grootje te zijn. Ja, en daar sta je dan…gelukkig wel op een vrij strategische plek…bellen met Frits/Erna. Kreeg het advies de pechhulp te bellen, alleen hadden we geen tegoed op de sim van Rita (Arubaans nummer). Dus maar met mijn mobiel…pechhulp niet te benaderen. Vervolgens Erna maar weer gebeld ik kreeg een ander nummer van Frits…..moest hem wel even in een nat stuk zand opschrijven maar gelukkig uiteindelijk Frits aan de lijn. Hem uitgelegd wat ik dacht….startmotor….alles deed het verder nog wel, radio , bediening ramen etc. Frits gaf aan dat hij eraan zou komen….duurde al met al nog een half uur…maar dat wisten we…wij hadden namelijk ook al zo lang gereden. Tijd maar gedood met Flamingo’s op de foto te zetten.

Uiteindelijk kwam hij aanrijden , alles zat tegen gaf hij aan , het was weer zo’n dag….door zijn rug gegaan etc. “de wet van Murphy” gaf Frits aan…als er iets mis gaat dan blijft dat ook doorgaan. Maar goed motorkap open, ff weer starten….vlgs Frits kon het de accu ook zijn…ff bij een local startkabels weten te scoren en de de zaak aangesloten en starten.

…….warempel hij deed het…hij en wij blij…kregen het advies terug te gaan om de Mitsubishi Pajero op te pikken. Konden we toch even verder. Bij het wegrijden was er weer iets gebeurd, Frits had zijn deur dichtgegooid maar met zijn kont tegen de vergrendeling aan gekomen, deur in het slot dus…met draaiende motor…balen dus…….mijn telefoon geleend om zijn vrouw te bellen en de wegenwacht!!! Geld had hij nog wel op zak!! Later bleek hij er een anderhalf uur te hebben gestaan…

Maar goed wij werden weggestuurd om de Pajero op te pikken. . Erna was bij het appartement en heeft ons na enig zoeken de sleutels (reserve) weten te geven. De originelen lagen namelijk in Frits zijn afgesloten auto. Maar goed we waren gered en morgen komt er in de Mazda een nieuwe accu.

Veel later dan gepland zijn we dus weer naar het strand van Port Marie vertrokken. Waar we rond de klok van 12 waren. Daar weer lekker gezwommen, foto’s en filmpjes gemaakt. Wel een mooi plekje onder de bomen gekozen…want het gaat erg hard met die zon. Ook daar wat pech…ben mijn ring van mijn horloge kwijt….zal wel ergens op de bodem liggen….Andre een suggestie?/ Valt eraan te komen…??

Rond een uur of 5 zijn we weer weggegaan en hebben we op de terugweg nog wat spullen gehaald bij de winkel “ Centrum “ genaamd. Mooie zaak waar veel is te krijgen…vooral de ananas is lekker!!. Komen we terug bij de Pajero ……wil je niet weten….. de linkervoorband zo lek als het maar zijn kan!! Moet niet gekker worden!! Bij een normale auto wil het nog vrij makkelijk zijn om een band te vervangen maar dit was andere koek!! Zwaar klote dus….Frits maar weer gebeld…die zag er lol nog wel van in….moest wel ff van de golfbaan komen. Hebben met zijn 2-en het wieltje vervangen…..mooie zwarte klauwen….maar goed het is ons gelukt….moesten er ook zijn autokrik nog bij gebruiken…die van de Pajero was niet toereikend. Uiteindelijk reden we weer….band word morgen ter reparatie aangeboden….

Thuisgekomen zijn we onder de douche gedoken en later naar Willemstad gereden waar we bij een Cubaan hebben gegeten. Daar was op zich niets mis mee en Rita was erg blij met de Ceasars Salad…alleen zat er iets in wat er niet in hoorde…leek wel plastic…een smal en hard stuk…melding gemaakt en het spul terug laten gaan…hebben er ook niet voor betaald. De rest was wel prima…Men gaf aan dat het een stuk bot van een vis was geweest??...Hoe dat erin is gekomen…?? gebeurd anders nooit….uitgerekend bij Rita dus!!! Past wel mooi in het beeld van de gehele dag….

Morgen dan maar weer een betere dag…naar de Dolphin Academy met Rita. En later op de dag ga ik op werkbezoek naar…..Sentro di Detenshon i Korekshon Korsou. Even op bezoek bij Wibo. Lijkt me leuk om ff bij te praten en naderhand wat te gaan drinken.

Maar daarover later meer…. Ayo.

• 07 November 2011 - 04:59

Extra:

Ey genieters, als jullie zo vaak met de auto langs de kant, staan kun je volgend jaar beter 14 dagen extra vakantie nemen.
    Enjoy and have fun.
    Melle

• 07 November 2011 - 10:35

Lisette:

He Erik en Rita,

Wat een verhaal, wat een pech op een dag, maar goed helaas hebben wij het niet voor het zeggen.
    Wederom weer geweldige foto's

Ik blijf jullie volgen en ik geniet van jullie verhalen.

Liefs en rustig aan.

Lisette

• 07 November 2011 - 12:35

Pieter&Gea Kamphuis:

HOI vakantiegangers,

Wat mooie dat jullie zo genieten, ach ja zo,n pech dag heeft ook wel wat haha.......
    Het is allemaal goed afgelopen gelukkig.
    Wij kijken met veel plezier uit naar het volgende verslag hopelijk zonder pech.

Groetjes P & G oet Leek.

• 08 November 2011 - 12:57

Juul En Jan :

hallo lieve fam. wij blijven je volgen hoor heel leuk om te zien wat jullie dagelijs ondernemen en erik mooie foto''s hoor veel plezier groetjes uut Assen