Dolphin academy en op "werkbezoek" ...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Dolphin academy en op "werkbezoek" ...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Dolphin academy en op "werkbezoek" ......

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

08 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi ,

Vandaag een mooie dag gehad. Prima weer en erg actief geweest – althans Rita. Vanochtend om 11 uur hadden we een afspraak bij de Dolphin Academy waar Rita met dolfijnen ging zwemmen. Na een korte briefing kreeg ze met haar groepje waarin ze zat de zwemvliezen aangemeten en was het tijd om in het bassin af te zakken. Ik kon mooi foto’s en wat filmopnamen maken. Ook was er een professionele groep aanwezig die dat beroepshalve aan het doen waren. Zij zitten er wat dichter op en hun beelden zijn wat beter dan de mijne (alhoewel….). We hebben ze na afloop ook maar gekocht…hebben dan ook een leuk filmpje en fotomateriaal. Rita heeft er van genoten….was wel zwaar om meer als een halfuur in het water min of meer te moeten te watertrappelen maar het was de moeite waard. Zoiets maak je niet vaak meer mee!! Ik verwijs graag naar de foto’s.

Later op de middag had ik een afspraak met Wibo die me heeft rondgeleid in de gevangenis van Curaçao. Ik vond het prettig en leuk om hem weer eens te zien en te spreken. Het is bijzonder om eens te zien hoe het daar van binnen uit ziet. Iedereen heeft misschien wel ideeën bij een Amerikaans/Zuid-Amerikaanse gevangenis. Zo moet je deze inrichting ook een beetje voorstellen. Meermangebruik van een cel etc. Wel is er een differentiatie in de vorm van een JOVO afdeling en ook is er een afdeling voor de doelgroep waar ik ook werkzaam mee ben (FOBA). Voor de rest ga ik er maar niet teveel over schrijven omdat deze blog erg openbaar en toegankelijk is. Ik praat menigeen na mijn terugkomst wel weer bij. Wel liep ik collega Evert (PI Zwolle) nog tegen het lijf. Deze is enkele weken geleden op Curaçao aan de slag gegaan. Leuk om die ook nog even te treffen. Had hem in Nederland nog gesproken en aangegeven dat we elkaar misschien nog zouden treffen?....zo zie je maar.

Na het bezoek zijn we met zijn vieren, Wibo, Ilja, Rita en ik nog bij een mooie club wat wezen drinken en later in Willemstad “Bij de Buren” wat wezen eten. Hebben een erg leuke middag en avond met zijn vieren gehad. Ilja heeft ons na het eten wat de stad uit geloodst en aangeven hoe we heel snel thuis zouden kunnen komen…..ik zal wel weer wat verkeerd hebben gedaan…maar ik mistte weer een afslag of zo….we zijn er uiteindelijk wel gekomen…onderweg nog wel ff getankt…..de Pajero kan weer terug…maar goed ook ging ff voor 60 gulden peut in. Alleen nog wel ff een moeilijkheidje, ik kon de benzineklep niet open krijgen….gelukkig dat iemand we wilde helpen …die vond een hendeltje ergens onder het stuur…..

Heb verder niet zo veel meer te melden en het word wel weer tijd het mandje op te gaan zoeken. Tis nu al 00.30 in Nederland alweer 5 uur later….
Plaats nog wel wat foto’s van vandaag,

Ayo.

  • 08 November 2011 - 08:06

    Lisette:

    Hallo,

    Daar was ik weer even, ik ben jaloers op Rita. dit wil ik ook!!!!
    Wat weer een geweldige foto's en wat een ervaring.

    Heel veel plezier vandaag met al jullie leuke bezigheden.

    XXX


  • 08 November 2011 - 09:00

    Gerda:

    PRACHTIG

  • 08 November 2011 - 09:28

    Joke En Harry:

    lieve zus geweldig dat jij dit hebt mogen beleven. samen met dolfijnen zwemmen en spelen. ben geheel ontroerd. zo leuk. liefs van mij.

  • 08 November 2011 - 13:01

    Juul En Jan :

    war gaaf voor rita om dat mee te maken zeg (doet me denken aan Flipper hahah ) lijkt me supermooie ervaring

  • 08 November 2011 - 16:16

    Edna:

    Rita, hoy! Zo ontroerend om te zien, jij met de dolphins! Ik werd er even heel stil van, bij het emotionele af! En Erik, alweer prachtig mooie foto's.

    Groetjes,

    Edna

  • 08 November 2011 - 17:49

    Johan En Corine:

    Wat een prachtige foto's!! Zal een geweldige ervaring geweest zijn. Fijn om te zien dat jullie het zo naar je zin hebben, we lezen dagelijks de blogjes. Geniet ze!!!
    groetjes uit een koud en kil Assen...

  • 08 November 2011 - 20:37

    Tinus En Carla :

    Hallo Erik en Rita

    Wat een Supermooie foto,s...........Geweldig.
    En ook leuke filmpjes!!!
    Nog heel veel plezier samen.

    Gr Tinus en Carla xxxxxxxxxxx

  • 09 November 2011 - 20:22

    Oscar & Johanna:

    Wat gááfff zwemmen met dolfijnen!! Dat wil ik absoluut ook nog een keer doen, ben erg benieuwd naar je verhalen hierover..!

    Groetjes en veel plezier, geniet ervan!

  • 13 Januari 2012 - 15:57

    Jos En Eline:

    Wat een leuke foto's, nog bedankt voor het opsturen van jullie eigen materiaal!

    Groetjes,

    Jos en Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 134268

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 29 September 2013

Florida 2013

10 December 2012 - 04 Februari 2013

Aruba en Florida 2012/2013

02 November 2011 - 17 December 2011

Antillen 2011

02 November 2010 - 11 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: