Aruba - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Aruba - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Aruba

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

09 November 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,
Gisteren hebben we onze laatste dag op Curaçao nuttig besteed door o.a. de Mazda af te tanken en lekker nog even de zon op te pikken bij Playa Porto Marie. Het was weer lekker…leuk gesnorkeld en weer wat foto´s en film onder water gemaakt. Zal nog wel even kijken of ik daar nog wat van op de site kan zetten. Alles wat ik gemaakt heb is met de Lumix gedaan. Zowel gisteren als vandaag. Ik vind het allemaal best wel goed gelukt. We hebben er wat uurtjes gelegen , en lekker rustig aangedaan.

In de middag toen Rita en ik wegreden van Porto Marie kwamen we een zwijnenechtpaar (wilde), met een stuk of zes jongen tegen. Alleen had ik het fototoestel achterin liggen en toen we deze gepakt hadden bleek de familie Zwijn alweer het struikgewas in geschoten te zijn. Daar baalden we wel even van… het was een erg leuk en schattig gezicht en had zeker een hoog troetelgehalte.

Verder hebben we de dag rustig beleefd , in onze studio de zaak wat op orde gebracht en onze spullen wat bij elkaar gezocht. Frits gebeld om even afspraken te maken over de afhandeling van gemaakte kosten en vervoer voor de dag erop.

In de avond zijn we nog even Willemstad ingegaan en hebben daar nog even in de buurt van de Handelskade gegeten. Was er erg gezellig en redelijk druk. Er lag nog een boot bij de terminal in Otrobanda. Er waren er zelfs twee geweest , De Zuiderdam van de Holland Amerika Lijn (HAL) had de gehele dag aan de steiger in Willemstad gelegen. Imposant gezicht !!!

We hebben aan de kade lekker uit zitten waaien…en nog een keer genoten van het mooie kleurrijke schouwspel. Handelskade is erg mooi verlicht in de avond.


Aruba, 9 november:

Vandaag was het dan zover, afscheid nemen van Curaçao en ons op maken voor de reis naar Aruba. We hebben onze spullen ingepakt (wel veel kilo’s!!!) en de zaak netjes opgeruimd. Daar hechten we zelf veel waarde aan. Zoals je het krijgt moet het ook terug….dat geld idem voor de huurauto….je krijgt iets te leen/bruikleen en moet daar goed en keurig mee omgaan.
Frits en Erna waren er rond de klok van 10 en we hebben ons deel voor het verbruik van elektra en water afgedragen, ook de huur voor de auto nog voldaan. Hebben hartelijk afscheid genomen van Erna bij het appartement en van Frits bij het vliegveld. Was top !! Erg Fijne mensen!!! Staan voor je klaar als je ze nodig hebt….misschien wel eens wat te veel ( of niet soms Frits!!!! ). Dat met die auto’s dat was me wat!!.

Bij Hato waren me mooi op tijd en hebben onze koffers mooi op tijd kunnen aanbieden. Ik was nog wel even wat benauwd dat ze ons nog even zouden aanslaan voor een extra component aan bagage. We mochten namelijk 2 x 20 kilo aanbieden en de weegschaal gaf bij beide 48,6 kilo aan. Toch behoorlijk teveel, maar goed ze deden er niet moeilijk over…..het werd in ontvangst genomen. We hebben verder nog even buiten gezeten , wat gedronken en alvast wat dollars uit de muur gehaald om in Aruba gelijk een taxi te kunnen pakken. Zal later daar wel de florin gaan pinnen.

Na een poosje zijn we richting douane gegaan , daar gaf een dame aan dat we ook nog onze airporttax moesten voldoen. Frits had me dat ook al gezegd. Maar ik dacht zelf dat dit al bij mijn tickets inbegrepen zat (in mei al geboekt via budget air) maar goed, niet zo’n probleem dat zoek ik later nog wel eens uit. Rita en ik moesten nog wel even 64 dollars betalen. Kwamen verder piep en wapenvrij door de detectie (lijkt mijn werk wel….).
Achter de douane nog even bij de shops gekeken om te zien of er iets van onze gading bij was…Rita heeft zich weer eens met parfum bespoten….lekker goedkoop bezig dus… kijken , kijken en weer niet kopen!!.

We hadden op onze boarding pas staan dat we ons bij gate 6 moesten melden…..echter op de monitoren stond gate 7…..ik kreeg weer een deja-vu , want vorig jaar van Aruba naar Bonaire hadden we dezelfde ellende, zaten we ook erg lang op de verkeerde plek. Gelukkig voor ons bleek gate 7 en 6 naast elkaar te liggen. Wel hadden we iets vertraging …en stond er op de monitor op een bepaald “departed” terwijl hij nog niet eens was aangekomen??……..maar goed niet zenuwachtig worden.

Over zenuwachtig zijn…in de hal waar we zaten bleken er ook veel mensen te zitten die richting Miami en Barbados gingen. Of ze nu met een training bezig waren of ze iets aan het zoeken waren….op een bepaald moment hebben wij 5 verschillende honden aan ons en onze voeten en bagage voorbij zien trekken…..elke keer liepen die fikkies gelukkig door en gingen niet zitten….maar toch…we vonden het allemaal wel wat te, en best wel wat intimiderend. In Nederland loop je ook tegen een 100% controle aan…maar dit had hier wel wat minder gemogen!!

Goed tegen de klok van enen toch groen licht en werden we naar voren geroepen…een man of 14 in de benen……geen groot toestel dus…of weinig passagiers…naar buiten gelopen en inderdaad weer een mooie , kleine prop…we durven wel!!! Foto’s spreken voor zich. Rita en ik het toestel in en een plekje gezocht officieel 7a en 7 b…maar toch min of meer free seating…..(nou ja hij zat vol!!). Zaten op plekje 6 A en B. Gordels om en gaan……mooi apparaat….ik had als enige geen klepje die ik om kon klappen…..moest namelijk voor Aruba de formulieren invullen……tis wel gelukt….spijkerschrift geworden met hanenpoten….vliegtuig schudde af en toe wat……!!.

Het allermooiste is de airco die bijgezet word. Uit het systeem komt een overdaad aan condens/stoom/water. Als je voor de eerste keer zou vliegen dan is dit een signaal waarop je zou kunnen denken dat de zaak in de fik staat……

Leuke vlucht gehad en weinig last van de oren…..dat was vorig jaar met Tiara wel wat anders, we waren erg vlot bij de douane en men had wat problemen om de zaak gescand te krijgen. Lag niet aan mijn schrijven hoor!!! Uiteindelijk lukte dat en we konden richting de uitgang…we konden verder zo door lopen. Buiten liepen we Roberto tegen het lijf!! Hij werkt voor Inselair en zag me!! Fijn om hem weer te zien…even bijgepraat en binnenkort maar even aan de borrel !!!

We hebben een Taxi genomen en ons bij de car rental af laten zetten. Ik moest de man nog vertellen hoe hij moest rijden…… het moet niet gekker worden.... Bij Mipos/Gotcha was het ook weer een leuk weerzien, we kregen nog wat meer korting…en heb de huur in florin kunnen pinnen…..dollars ligt aanmerkelijk hoger. We kregen de Vitara mee. Binnen drie minuten waren we bij Boegoeroei…

Casa /Kas = prachtig en mooi!!! Goed werk verricht mensen!!! Petje af!! Alarm werkt ook goed, instructie gevolgd met de vingers in de oren…… er gebeurde niets……. Geen toeters en/of bellen …..

Wel heb ik vrij vlot de Vitara weer ingeleverd, deze lekte wat olie,…..nu een X-trail mee (7 persoons). Morgen zal het verholpen worden en dan krijgen we hem weer terug…..Kom dus toch al binnen 1 week aan 4 auto’s !! Vorig jaar ging het ook al zo!!! Maar toen gedurende de gehele vakantieperiode.

We hebben verder nog wat boodschappen gedaan, mooie grote koelkast tot onze beschikking….voor water en zo,,,,, wat eten gehaald en nog vluchtig even kennis gemaakt met de nicht van Benzan. Ook Lies nog even gebeld met de mededeling dat we er weer zijn….ze was al weer druk en onderweg… we gaan ze zeker zien, we verheugen ons er op.

Morgen maar zien wat de dag ons brengt…


Ayo.

  • 10 November 2011 - 09:12

    Gerda:

    zo weer een mooie onderneming zie ik met een goede afloop, have fun

  • 10 November 2011 - 22:12

    Betty:

    Hoi Erik en Ria,

    Afgelopen zondag een reis naar Aruba geboekt. Lees ik het nu goed, hebben jullie een huis op boegoeroei? Het toeval wil dat wij ook daar een vakantiehuis hebben gehuurd, namelijk op Boegoeroei 243. We gaan met z'n 4en, Ben en ik en zoon en schoondochter. We gaan van 9 februari tot 23 februari en hebben er ontzettend veel zin in. M'n zoon heeft er helemaal zin in. Voor hem is het 25 jaar geleden dat hij er vertrokken is. Ben en ik zijn al eens teruggeweest naar Aruba. Natuurlijk gaan we de plekken waar we gewoond hebben en waar we goede herinneringen aan hebben bezoeken. Kijken of er nog wat veranderd is, dat zal ongetwijfeld. Natuurlijk gaan we ook de bekenden van toen waar we nu ook nog met sommigen van hen contact hebben, bezoeken.
    We heben in de carnavalsperiode geboekt, dus dat wordt genieten van de sfeer en de optochten.

    Met veel plezier lees ik jullie avonturen en zie dat jullie je erg vermaken en al een lekker kleurtje hebben gekregen. Ik wens jullie voor de rest ook nog heel veel mooie momenten toe.

    Groetjes, Betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 134274

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 29 September 2013

Florida 2013

10 December 2012 - 04 Februari 2013

Aruba en Florida 2012/2013

02 November 2011 - 17 December 2011

Antillen 2011

02 November 2010 - 11 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: