Van Malmok naar Baby Beach - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Van Malmok naar Baby Beach - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Van Malmok naar Baby Beach

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

11 November 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Alweer twee dagen op het mooie Aruba, we komen er weer tot rust. Veel zaken zijn er nog….Yami Yami waar je mooie combo’s kunt kopen voor weinig geld ( Chinese keuzemenu’s). Paddock hebben we weer gezien (biertoko!!). En natuurlijk de befaamde Starbucks waar je prima koffie kunt bestellen, white chocolate mokka is wel een aanrader. Wel een caloriebom maar wat kan het schelen. Er hoeft dan niet teveel eten in.

We hebben onze tijd doorgebracht met het rondrijden en door op diverse plekken onze kop in het water te steken. Een welkome aanrader was een duik in het water bij Malmok ….we troffen daar twee prachtige vissen aan waarvan ik de naam op dit moment niet weet. Nu dus wel…ff …googlen…..Anglefish of Keizersvis… Ik heb ze op film en foto. Ook zag ik daar nog een giga barracuda…dat is gewoon eng te noemen….maar goed dat Rita hem niet zag…….het voordeel is bij Malmok dat je dicht tegen de kust en gesteente aanligt. Je hoeft dus niet te veel uit de kust en je ziet veel aan je neus voorbij gaan. Ook gaan er veel snorkeltours naar toe……voor je het weet lig je tussen de boten en Yanken in. Wel druk….maar zij betalen er voor en wij hebben het voor niets.

Aansluitend zijn we naar Arashi beach gegaan. Daar was het wel druk met zonaanbidders en zwemmers maar het had weinig leuks onder water te bieden. We hebben er even gezwommen maar waren er vlot klaar mee. We hebben op de terugweg nog wat boodschappen gedaan en in het huisje een lekker broodje gemaakt. In de avond verder weinig ondernomen…wat buiten op de veranda doorgebracht en wat met de laptop in de weer.

11 november:
Vandaag naar Baby Beach gegaan. Dat was weer erg leuk en vertrouwd, we werden erg hartelijk ontvangen. Dennis was er gelukkig dit jaar weer, deze lag vorig jaar tijdens ons verblijf in het ziekenhuis. We hebben wat bijgepraat, dat zal de aankomende weken ook wel zo blijven. Natuurlijk hebben we ook gedaan waarvoor we gekomen waren, namelijk snorkelen.

Rita had van Ilja de tip gekregen om brood in een flesje te doen, als je dat dan vult met water dan kun je deze onderwater rustig aan leegdrukken. Dat heeft ze geweten…..voordat je het weet zit je tussen de vissen in…en niet een paar…hele kuddes….prachtig gewoon.

Na nog wat gedronken te hebben zijn we nog even naar Mangel Halto gegaan. Het zag daar keurig uit, er was een ploeg aan het schoonmaken. Het was er ook drukker blijkaar hebben veel mensen het ontdekt. We zijn naar het rif gezwommen….wel een eindje…je kon er zelfs ook lopend naar toe je als je dat zou willen, daar ook weer mooie vissen gezien…..Rita vond het wat eng en wilde op een bepaald moment terug. Ze kon ook niet aangeven waarom, er stond geen stroming, het was niet diep…etc. Misschien de afstand, het was een beetje verder in zee dan gebruikelijk. Misschien een keer vaker er naar toe…tis even wat wennen.

Na het zwemmen van vandaag nog even een stoel retour gedaan naar de Leenbakker...er bleek een schroef lam te zijn en deze viel niet vast te zetten….van daaruit richting Oranjestad. Rita wilde graag haar wenkbrauwen wat donkerder laten maken. Het was even zoeken maar uiteindelijk hebben we een kapper/schoonheidssalon gevonden. Ze kon nog niet terecht en ze had een afspraak gemaakt om 6 uur. We moesten dus een uurtje overbruggen…….. naar de Paddock dus. Daar werden we ook weer zeer welkom geheten Gert-Jan was ons nog niet vergeten. En de 1e kregen we van hem!!!

Rond de klok van zes is Rita die kant opgegaan, bij hen nog wel ff gevraagd hoe lang het ff zou duren?? Het duurde niet al te lang vlgs de dame. Ik ben maar weer terug gegaan naar de Paddock waar ze ook nog happy hour hadden. Bah…..Ik kwam daar in gesprek met een stel wat hier ook vakantie viert, erg gezellig, ze gingen ook nog naar Curaçao en Bonaire. We hadden gespreksstof zat dus. Tijd schoot voorbij maar Rita liet zich niet zien….was intussen al anderhalf uur verder maar van Rita nog geen spoor. Maakte me toch wat zorgen…de barkeeper van de paddock hoefde nog geen geld….en ik mocht zo even weglopen om te kijken of ze er nog zat. En ja hoor, ze was er nog!!! Zat nog met het hoofd achterover…de kleur pakte niet…en ze deden het nu voor de zoveelste keer. Ze was er niet echt blij mee. Weer een half uur later was ze klaar en melde ze zich bij de Paddock. Nog steeds dezelfde kleur..4 x waterstofperoxide eroverheen, en de mededeling dat ze er niet mee mag zwemmen morgen. Ze heeft niet alles hoeven te betalen, ze vond het wel rot voor de meid die haar onder handen had genomen. Ondanks alles heeft ze wel goed haar best gedaan. In de salon kwam Rita , Lies en Lindsey nog tegen, zij gingen naar de bioscoop. Leuk en toevallig allemaal.

Bij de Paddock gebleven de rest van de avond….ze hadden het druk. Er was een hele grote groep meiden aan het eten….bleken achteraf de “Hooters” meiden te zijn. Die hadden we een dag eerder al in gepaste kledij zien lopen….maar nu waren ze in burger. We kregen te horen dat ze een kalender hebben geschoten op Aruba. Een van de barkeepers/bedienend personeel was helemaal wild…aanval van een teveel aan testosteron….hij bleek later wel een telefoon nummer van een van de meiden te hebben gescoord…..

We rijden verder nog steeds in de grote bak, de kleine variant is nog niet gerepareerd. Niet normaal meer, hij rijd wel lekker, maar je moet rekening houden met zijn draaicirkel…deze is vrij groot. Thuis gekomen heb ik een tijdje aan deze blog zitten schrijven en hoorde op een bepaald moment het alarm een signaal afgeven….niet het alarm , maar meer een waarschuwing….kastje geeft aan “system lo bat”….zal dus wel een batterij kwestie zijn…..neem daarover morgen wel contact met het bedrijf op….ik blijf eraf….ook ten aanzien van de instellingen e.d.\

Goed tot zover maar even, Ayo.

• 12 November 2011 - 17:42

Melle:

Ik hoor en zie het allemaal, jullie hebben het prima naar het zin en komen een hoop oude bekenden tegen. Zo te zien is het weer ook goed, hoop dat het zo blijft. Hier is het koud, 's nachts wat vorst en overdag een beetje snijdende regenkou............maar wel zon.
    Hey people enjoy one happy island

• 13 November 2011 - 13:12

Edna:

Hoi Erik & Rita,
    Wat een héérlijke verhalen. Hierdoor krijgen wij steeds meer zin in onze vakantie! En wat een mooi filmpje van de Keizersvis. We hoorden wel wat rare geluidjes, zal wel van de Keizersvis komen, je bent immers niet voor niets een Keizersvis genoemd, haha. Heb via de mail een reactie inzake het alarm gezonden. Het is toch wat, low bat.
    Nou, geniet ze nog maar, zie dat dat helemaal geen probleem is. Behalve dan die wenkbrauwen, hè. De zon brandt, maar laat ook veel bleken!

Groetjes,

Edna

• 13 November 2011 - 16:59

Andre:

Hey Erik en Rita. Wat een geweldige vakantie !! Heel veel plezier , ik blijf jullie volgen !!