“Hij” en “Het” ...... is er weer!!!! - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu “Hij” en “Het” ...... is er weer!!!! - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

“Hij” en “Het” ...... is er weer!!!!

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

14 November 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Een leuke titel om mee te beginnen….”Hij” is de Kerstman en onze eigen vertrouwde kindervriend, Sinterklaas……. ”Het” slaat op de regen…welke een groot gedeelte van de morgen zijn gezicht heeft laten zien.

Maar eerst nog maar even over de “low Bat”.Het alarm waar ik het eerder over had. Het bedrijf maar even gebeld over deze melding en wat ik er mee aan moest?. Ik dacht dat het misschien nog een normaal penlight batterijtje kon zijn….die heb ik thuis ook in mijn thermostaat zitten… maar ik kreeg van de dame bij het bedrijf te horen dat er wel iemand langs zou komen. We waren afhankelijk van iemand die de piket dienst had, we hebben een tijd gewacht in de ochtend maar het duurde me toch wat te lang. We wilden graag nog even weg en hebben de afspraak gemaakt dat ze na drie uur in de middag langs zouden komen. En inderdaad iets voor 5 was er een heer van Benjamin Securities die het apparaat kwam bekijken. Hij had ook gelijk al een batterij meegenomen…… meer in de vorm van een mini accu. Hij heeft de andere verwijderd en deze geplaatst. Beetje stoeien met de instellingen en klaar was het weer!! Blij toe ….kunnen we tenminste met een gerust hart op stap.

We hebben verder op de zaterdag nog even op Malmok onze kop in het water gehad. Ik had helaas mijn fototoestel niet bij me. Rita had een mega grote trunkfish (koffervis) gespot. En ik nog een slang van ongeveer een meter (geen tuinslang!!!!!!). Kreeg verder nog van een Amerikaan het advies om onder een rots te gaan kijken…op ongeveer 4 a 5 meter diepte. Dan wel met je hoofd omlaag , omgekeerde wereld zeg maar. Hij had een murene?? gezien. Heb het ff een keer geprobeerd en kreeg toch een druk in mijn oren…gewoon niet lekker meer….poging maar gestaakt. Dat is ook de reden dat ik niet ga duiken…klaren is een probleem voor me.

Na het snorkelen op Malmok naar het huis en daar geruime tijd geskyped met het thuisfront!! Het gaat goed en we zijn blij met de berichtgeving dat het kouder aan het worden is!!! Dat doet ons goed……..

In de avond hebben we ons bij de High Rise vermaakt. Tis daar een bedrijvigheid tot en met. Alle Amerikanen komen hun hotels uit en storten zich in het avondleven. Vele winkels en kleine shops zijn dan tot 22.00 uur geopend en restaurants draaien volop. We hebben nog wat drankjes genuttigd bij Rembrandt, een Nederlands café waar ze vele bekende merken bier (o.a Grolsch) en zelfs jenever schenken!! (Daru, buurman!!!!!).

Opvallend was dat de zaken al weer veel met de Kerst in de weer zijn. We hebben diverse versierde Kerstbomen gezien en menigeen kocht al weer Kerstattributen….bizar….en dan maar te bedenken dat het 12 november is. Voor ons komt Sinterklaas eerst…..als het goed is op 13 november, wel een dag later dan in Nederland maar ja, hij kan maar op 1 plek tegelijk zijn.

Op zondag (13 november) was het tegen drie uur in de ochtend dat ik wakker werd. Ik hoorde heel veel lawaai…bekend geluid van regen en het kwam zeer heftig omlaag. Rita vernam niets…die lag weer met haar Zorro masker en met proppen in de oren erg afwezig te zijn. Heb het enige tijd bekeken en aangehoord maar het bleef allemaal binnen de perken en we hebben doorgeslapen tot een uur of negen. Na de koffie en het brood nog wat boodschapjes gehaald, dat kan bij ons op zondag in de straat tot 22.00!! en plan de campagne gemaakt. We wilden eventueel nog wat gaan zwemmen…maar de lucht was erg aan het betrekken. Op een bepaald moment kwam me daar toch een regen uit…ff niet normaal….achter het huis liep de zaak weer behoorlijk snel onder en over….heb de zaak wat bekeken en / of de waterafvoerbuis ook niet verstopt raakte…want dan heb je wat. Foto’s en beeldmateriaal zegt genoeg!!! Gelukkig weten wij sinds vorig jaar heel goed wat we in extreme situaties kunnen verwachten.

Begin van de middag trok de hemel weer wat open en werd het lichter in de lucht. Zon kwam er verder niet meer door en die liet zich ook niet meer zien. We zijn Oranjestad ingegaan en hebben een bakkie bij Starbucks gedaan, daar is het vaak erg druk met mensen die met hun laptop gebruik maken van de gratis wifi. Ik ben blij dat Benzan en Edna dat hier in het huis in orde hebben gemaakt. Je hoeft daardoor niet alles mee te slepen. Koffie was prima, deze keer iets met caramel…en koffie.

Na nog een beetje te hebben rondgelopen ons eerste biertje van de dag maar weer gescoord, verder alle bewegingen op het water in de gaten houden. Het werd namelijk erg druk….veel bootjes en boten met mensen / kinderen erop. De Sint zou per boot arriveren……even voor vieren in de middag zag ik in de verte een sleepboot met daarop een man met een rode mijter op zijn hoofd. Hij werd geëscorteerd door vele bootjes. We hebben nog even afgewacht en zijn met foto en filmapparatuur aan de weg gaan staan…..we waren niet de enigen…veel Arubanen met kinderen alsook Nederlanders waren gespannen in afwachting van onze “Spaanse weldoener”.

Het duurde eeuwen…….pas tegen de klok van zessen ( het begint al redelijk snel donker te worden) werd het wachten beloond. Vele ZwarubaPieten en uiteindelijk Sinterklaas in het vizier. Deze nam uitgebreid de tijd om op de foto te gaan en handjes te schudden vandaar het oponthoud denk ik. Dit jaar was het een Blanke Sinterklaas…vorig jaar was het een donker getinte Sinterklaas, dat geeft een speciaal effect als die geschminkt is (doet griezelig aan). Voor onze neus stapte hij weer in zijn koets en verdween daarna weer vrij vlot uit ons beeld.

Daarna kwam het verkeer weer op gang en iedereen op weg naar huis, dus wij ook!!! Tegen zeven uur waren we weer terug. We hebben een BBQ (weggooier) in de brand gezet en wat lopen knoeien. Prima gelukt…dag en avond dus prima besteed. Misschien nog een sandaal zetten vanavond??.

Ayo.

  • 14 November 2011 - 10:32

    Gerda:

    Hoi Hoi, de goedheiligman is hier ook veilig aangekomen. Nieuwe look, deed het goed vond ik. Maar gister de film De Sint gezien, nu vind ik hem niet meer zo leuk, mag mijn deur voorbij gaan haha
    Hier inderdaad mooi opgefrist en autoruiten krabben. Have fun

  • 14 November 2011 - 20:03

    Wilri & Evelien:

    Hé hallo wereldreizigers,

    Prachtig die verslagen, we kunnen jullie wel benijden. Hier is het al koud, het begint alweer te vriezen. Mooi dat jullie je zo vermaken, mooie foto's en video's. Ik zou zeggen geniet er allebei lekker van. Trouwens alles goed met Rita, nergens last van hoop ik. Hier gaat alles zijn gangetje.

    Liefs uit het koude Emmen,
    Wilri & Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 134244

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 29 September 2013

Florida 2013

10 December 2012 - 04 Februari 2013

Aruba en Florida 2012/2013

02 November 2011 - 17 December 2011

Antillen 2011

02 November 2010 - 11 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: