Bon Dia, Bon Tardi, Bon Nochi - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Bon Dia, Bon Tardi, Bon Nochi - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Bon Dia, Bon Tardi, Bon Nochi

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

15 November 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi

Het gaat goed met de Kruises…we vermaken ons nog opperbest. Afgelopen dagen met regelmaat aan het strand te vinden. En de buien zijn schaars…of ze vallen langs ons heen, of zijn al gevallen….of vallen juist op die plekken waar wij weer niet zijn. Hoeveel mazzel mag en kan je hebben. Als ik nu maar de zaak niet over me afroep??!!.

Na de goede ervaring met Rita haar wenkbrauwen zijn we op advies van Gert-Jan (barkeeper van de Paddock) op zoek gegaan naar een kapsalon “Knipoog” geheten. Na enig zoeken hebben we deze zaak gevonden. De aanwezige kapster begreep goed wat Rita wilde laten doen en ze had nog wel tijd om met haar aan de slag te gaan. Rita wilde graag een ander kapsel en ook nog het haar laten verven maar dat kon gezien het tijdstip niet meer (17.00). Dat moet dus op een ander moment. Ik heb Rita daar achtergelaten en ben zelf maar naar de Paddock gegaan om daar maar af te wachten. Tegen de klok van zessen kwam ze terug en was helemaal opgetogen…Prima gelukt en ze was erg tevreden.!! Ik verwijs graag naar de foto’s. Woensdag mag ze weer…en dan gaat er nog een kleurtje in. Doe eens wild!!! Ze kreeg al een reactie dat ze erg bruin was geworden…het word nog wat als de kleur erin zit!!!.

We gaan het woensdag wel weer beleven. Ik moet me dan zelf maar even vermaken misschien Albert maar eens opzoeken. De man van de Thaisa, waar ik de voorgaande jaren mee ben wezen zeevissen. Of als hij er niet is maar een colaatje of zo drinken.

Verder hebben we nog op Baby Beach gezeten vandaag. Toen we daar vlak bij waren kwamen we Kees tegen. Die hadden we enige dagen geleden leren kennen op BB. Hij is werkzaam voor de Valero raffinaderij en is jaarlijks hier 1 of 2 keer te vinden. De raffinaderij heeft huizen rondom de fabriek staan en Kees heeft daar eentje van in gebruik. Ze zijn te herkennen aan de blauwe dakgoten. En geloof me dat zijn er nogal wat. Hij heeft een prachtig uitzicht op Rodgers Beach. Een prachtige locatie.

Bij Baby Beach hebben we wat gesnorkeld en een hapje en een drankje gehad. Af en toe uitleg en vragen lopen beantwoorden aan Amerikanen en/ook Canadezen , waar de vissen zijn te ontdekken?. Deze toeristen komen letterlijk met busladingen tegelijk uit Oranjestad…sommigen vanaf de boten, maar ook van de hotels. Het is dan lekker druk…..ook gaan de zwemlessen gewoon door. Dus ook de schoolbussen rijden ook af en aan. We zijn enige tijd daar gebleven en toen betrok de lucht en was het tijd om maar weer eens rustig af te zakken richting Oranjestad/Boegoeroei.

We verbazen ons over het verkeer op Aruba, er is veel mogelijk. Ramen totaal geblindeerd je ziet niet iemand achter het stuur zitten, onder het rijden veelvuldig bellen en pingen, zowel rechts als links inhalen terwijl dat niet mag, geen richting aangeven, en rijden met zeer gladde banden….zoals wijzelf…elke bocht die ik maak met 5 km per uur geeft je het idee dat je met gierende banden uit de bocht vliegt. Prachtig, vooral de reacties van de omgeving. We zagen deze week ook een motor rijden , deze had gewoon spots op zijn achterband…..als die een klapband krijgt dan is het niet best. Ook opvallend op Aruba/Curacao is dat je op de doorgaande weg gewoon voorrang hebt, verkeer van rechts kun je vergeten (natuurlijk wel even opletten). Dat zal in Nederland weer opletten zijn. Verder is er nog de zogenaamde 5 seconden regel….die gaat op Aruba niet zo op!!! Op Curaçao kun je nadat het licht op rood springt nog 5 seconden zonder brokken door rood. (Ilja….hier maar niet!!).

Bij de autoverhuur zijn we vandaag ook nog even geweest om te informeren of de andere auto al weer beschikbaar komt. Met een beetje mazzel kan dat morgen gaan gebeuren. Wel zijn de verzekeringsplaatjes erop gekomen. Vorig jaar werden we aangehouden door de politie omdat ze er toen niet opzaten. We weten dat ze er op gaan letten.

Verder schreef ik in het vorig verslag over de inkomst van Sinterklaas en dat het dit jaar zo lang duurde. De reden lag niet alleen in het feit dat hij er uitgebreid de tijd voor heeft genomen maar Citaat uit de Amigoe : “De organisatie van de intocht zou vergeten zijn om een
vergunning voor evenementen aan te vragen. Daardoor was er geen politie op de been om de intocht ordentelijk te laten verlopen en de Sint en de Pieten te begeleiden”.

Ondanks dit kleinigheidje is hij toch gekomen….en hebben ze het toch weten te klaren. Het heeft toch ook wel weer wat.

Vandaag verder mijn studiemateriaal er maar even bij gepakt. Er zal toch wat moeten gebeuren…anders krijg ik de online leraar op mijn dak. Vandaag wel weer geleerd dat:
“ Ruba, Korsou i Boneiru ta forma parti di Islanan abao” / Aruba , Curaçao en Bonaire deel uit maken van de Benedenwindse eilanden. Dat wist ik natuurlijk wel…..maar in het Papiaments nog niet. Probeer toch elke dag de zaak wat op te pakken, heb zo links en rechts nog wel wat momentjes. Rita zit regelmatig tv te kijken…..voor haar geen GTST maar de zender TNT- welke veel films uitzend. Ik zit dan op de veranda, o.a deze verslagen te maken en de studie erbij te pakken. Geblaf van honden en het verkeer wat voor het huis langs komt krijg ik er gratis bij……en af en toe een steek van een mugje…het gaat gelukkig vrij goed…..maar ze zitten er wel…ze zullen me wel niet zo’n lekker ding vinden…….je ziet hier soms toeristen lopen en zwemmen die zitten er gewoon onder…middelen met Deet schijnen daar tegen te werken.

Ik zet bij dit verslag ook weer enkele foto’s …ook nog van een hagedisje welke op Malmok het prettig vond op mijn voet te gaan zitten. Ze komen heel dicht bij je en zijn best wel brutaal. Als je maar niet teveel beweegt dan wanen ze zich veilig, maar zijn wel vliegensvlug en laten zich niet pakken of vangen.

Tot zover maar weer even….

Ayo.

• 16 November 2011 - 05:32

Mitchel & Sharon:

Hallo daar!

Goed om te lezen dat jullie het nog steeds super naar je zin hebben en prima vermaken. De foto van Rita hadden wij al gezien op Facebook en Sharon zei meteen:' Kijk, mama heeft een ander kapsel en wat is ze al bruin!!!'. Het staat je heel goed Rita!!! Ben benieuwd naar de kleur die erin komt.

We zullen snel weer skypen. Ben nog niet veel online omdat ik midden in tentamenweek zit, vandaag de laatste gelukkig.

In ieder geval nog heel veel plezier en we spreken elkaar snel weer!!

Groetjes uit het steenkoude Assen,

Mitchel & Sharon

• 16 November 2011 - 08:32

Edna:

Hoi, hoi! Wat een apart kapsel Rita, ik had je de eerste keer niet herkend! Ik dacht, zeker weer een oude bekende tegengekomen in Charlie's bar of zo! Dus niet, je ben het zelf, leuk hoor!
    En Erik, waar was het hagedisje dan op zoek naar? Of is het op de aroma afgekomen, haha! En de boom heet Fofoti (en niet Fotofi), beetje dislectisch? Geeft niet, het wordt vast een leuke wenskaart. Citronellakaarsjes willen wel eens helpen tegen die mugjes! En valt het mee met de stof op de veranda? Soms is het in regentijd iets minder. En heb je al plannen gemaakt om te gaan diepzeevissen? Als er zoveel regen is, kan de zee ook onstuimig zijn! Nog veel plezier daarzo en tot horens!

Edna, ook uit het koude Assen.

• 16 November 2011 - 09:28

Brutus:

Hallo saampies, gaat jullie zo te lezen erg fijn af allemaal. Maximaal genieten, goed bekeken. Het weer hier isn ook fantastisch, alleen 20 graden te koud. Vanochtend vroren de noten zowat vanonder m'n donder: + 3 gr C, brrrrrrrrrrrrrrrrrr maar goed toch lekker met de honden gelopen.
    Ben met die taxicentrale in zee gegaan 24 nov start m'n opleiding, want zonder taxipas mag je niet rijden. hhhhhhhhhhhhh mooi is dat, heb je al 32 jaren een BE-rijbewijs..
    Geniet er lekker van en op tijd je natje en je droogje. Groetjes Bert, ayo

• 16 November 2011 - 10:14

Hallo:

Vorige week las ik jullie blog aan de rand van het zwembad in Portugal. Helemaal goed. Ben nu weer terug in het koude Nederland en ben toch wel wat jalours. Maandag weer naar de PI, maar moet je dan nog een maandje missen geloof ik. Het leven is oneerlijk.....(het oude moet toch eerst op?)....
    Ik wens jullie nog alle goeds daar, geniet er van!

Groetjez

• 16 November 2011 - 16:18

Marloes En Cuchi:

Mam wat ben je MOOI!!!!!!!

Liefs
    Marloes

• 18 November 2011 - 08:50

Gre:

Net terug van vakantie en ik herken wat in de rij gewoonte in Turkije ben je je leven ook niet veilig er wordt op de zelfde wijze gereden en zo rijden gewoon door rood zonder uit te kijken.
    Rita je ben verandert maar op een goede manier prachtig nu nog een kleurtje in je haar en je bent onherkenbaar. De kleur op je huid is al geweldig. Mooi dat jullie genieten en ons mee laten genieten veel plezier nog en tot het volgende verslag.
    Gre