Jolanda's verjaardag.... - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Jolanda's verjaardag.... - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Jolanda's verjaardag....

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

18 November 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Onze dagen vliegen hier echt snel voorbij. We hebben het goed naar onze zin en dat is misschien ook wel de oorzaak dat het allemaal zo hard gaat.

Gisteren (donderdag) begon de dag wat bewolkt en leek het allemaal niet zo best te gaan worden, her en der donkere wolken, waaruit in de loop van de dag regelmatig wat water uit gekomen is. Gelukkig niet veel maar wel van dien aard dat we ons strandbezoek voor de donderdag hebben gelaten voor wat het was.

We moesten sowieso op pad om een cadeautje voor Jolanda te kopen. Dat is de dame van de Baby Beach Snack op Baby Beach. Ik had op facebook gezien dat ze jarig was en we vonden het leuk om daar toch even wat aandacht aan te besteden. Op zoek naar een presentje dus. Dat was wel even zoeken, je komt al gauw terecht in die winkeltjes waar ze heel veel Arubaans getinte zaken verkopen (toeristendingen). Daar kun je niet mee aankomen. Uiteindelijk bij de High Rise in een leuk winkeltje wat gevonden en mooi in laten pakken. We hebben een leuke shawl / omslagdoek gekocht. Een erg sjiek ding. Mooi neutraal en overal bij te dragen. Op het eind van de dag dus maar naar Baby Beach.

De rest van de middag hebben we besteed om nog even weer bij de Casibari rockformations te kijken. Ze hebben tegen een van die rotsen een stellage gebouwd, je hebt daardoor een leuk overzicht over een stukje van het eiland. Het was er snikheet….weinig wind en de vochtigheid was erg hoog, het zweet gutste ons van het hoofd. Gewoon niet lekker meer. Het was verder erg druk , we waren nog alleen toen we er aankwamen maar in no time kwamen er jeeps, taxi busjes en drie grote touringcars van Palm Tours met allemaal Amerikanen aan. Er lagen weer cruiseboten in Oranjestad en dan weet je het wel weer, er moet geld verdient worden.

Later op de middag zijn we naar Baby Beach gereden, dat ligt in San Nicolas en is ongeveer een 30 / 40 minuten rijden. Heeft wat te maken met het tijdstip…in onze situatie zaten we al tegen de klok van 15.30 en dan komt het werkverkeer weer op gang. Gevolg drukte op de weg….ook word er niet hard gereden, gemiddeld is het hardste wat we hier rijden 80 km per uur…maar meestal haal je dat nog niet eens. We waren ver na vieren op de plek van bestemming en hebben Jolanda gefeliciteerd en het cadeautje gegeven. Ze vond het echt en oprecht leuk. Wij natuurlijk ook!! We waren niet alleen, ook Kees ( de man van Valero) was gekomen en nog een collega van hem en zijn vrouw. Ook kwam er nog een nicht voorbij die een mooie taart kwam brengen. Het was erg gezellig…wij werden in de watten gelegd (zijn niets eens jarig) en hebben taart gegeten, hapjes gehad en diverse biertjes tot ons genomen. Normaal is het om 17.00 uur gebeurd….maar uiteindelijk ging het licht aan…het was al donker aan het worden. Toch vrij laat afscheid genomen en daarna hadden wij het voornemen om San Nicolas in te gaan.

In San Nicolas is er sinds enige tijd op de donderdagavond muziek , verkoop van eten en standjes aan de kant van de weg met eigen gemaakte sieraden. Daar hadden we ons vizier nog even op gericht. We kwamen er echter niet aan, Kees waar ik al eerder in een verslag over memoreerde, heeft een woning van de raffinaderij in bruikleen zolang hij hier is (traint aankomende operators). Hij stond aan de kant van de weg en nodigde ons uit voor een biertje……was erg gezellig,,,,zo gezellig dat we ons bezoek aan San Nicolas maar hebben uitgesteld…..per slot van rekening hebben we nog 4 weken!!

Na achten uiteindelijk afscheid genomen van Kees en maar weer naar Oranjestad….in Oranjestad nog maar ff naar De Paddock…dat ging daar ook weer van dik hout zaagt men planken….erg gezellig,,,te gezellig zeg maar……maar toch weer een prima dag en avond beleefd.

Nog wel even een nieuwtje…we hebben sinds woensdagmiddag ons Vitaraatje terug….die hele grote is weer terug…..deze pas toch beter bij ons…….

Vandaag hebben we rustig aan gedaan…uitgeslapen …lekker de tijd genomen en laat in de ochtend even naar het strand. Gesnorkeld en wat met mensen gesproken die op een van de cruiseboten zaten. Waren voorkomende mensen en niet zo van die blazers…….bleken achteraf Canadezen te zijn…..gelukkig wat no-nonsense types…..van doe maar normaal….daar houden wij wel van.

Later op de middag hebben we nog even in Oranjestad een ketting van Kees ter reparatie aangeboden…..deze kon bij een reparateur (op aanraden van een kennis) gerepareerd worden voor 10 dollar…..leuk om zo’n klein zaakje te ontdekken. Daarna nog ff een klein biertje gekocht en op tijd weer terug naar het huis, ff een soepje en wat bami met kroepoek bij Yami Yami gehaald. Weer lekker gegeten en vanavond wat eerder onder de wol……en non-alkoholico!!!

Morgen maar weer verder zien wat de dag ons brengt………

Ayo.

• 19 November 2011 - 01:42

Ilja:

Mooi die foto van de blaublau! Ze zijn daar wat blauwer dan bij ons...

• 19 November 2011 - 07:48

Tinus En Carla:

Hallo Erik en Rita

Rita, alvast Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag , wij zijn er morgen niet dus geen laptop bij de hand ,maar wil je alvast een fijne dag toe wensen.

Hier alles oke , komen de borrel later wel ophalen .....overmorgen...hahaha nee een beetje ver weg.
    Zie dat jullie het goed naar jullie zin hebben ,en al lekker verkleurd zijn.
    Leuke verslagen,kijk elke dag ff.

Gr en xxxxxxxxxxx Tinus enCarla

• 20 November 2011 - 11:39

Wilr & Evelien:

Hallo lieve broer & schoonzus,

Tuurlijk waren we je niet vergeten Rita, "van harte gefeliciteerd" met je 53ste verjaardag.
    Je leeftijd zal ik niet vergeten , je huppelt steeds 7 maanden achter Wilri aan.

Aan alle verslagen te zien en te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin. Het zijn dan ook
    mooie verslagen en leuke foto's, af en toe ga ik weeer even kijken hoe het jullie vergaat.
    Hier is het steeds mistig en af en toe nachtvorst, niet te benijden dus.
    Rita, wij wensen jou en Erik een hele gezellige verjaardag toe en nog een fijne vakantie.

Liefs van ons, Wilri & Evelien

• 20 November 2011 - 17:47

Jan En Bonny Dieckma:

Hallo Erik en Riet:Wij willen jullie feliciteren met Riets verjaardag en we wensen jullie nog veel gezonde en gelukkige jaren toe en maak er een mooie dag van een dag om niet te vergeten.

Groeten Jan en Bonny

• 20 November 2011 - 18:10

Louwe En Elly:

Hallo Erik en Rita

Rita van harte Gefeliciteerd Erik ook met Rita verjaardag en dat je nog een mooie vakantie hebt vergeleken met hier zo mistig en koud is .

groetjes louwe elly