Weekend - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

21 November 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hallo Allemaal,

Dit weekend vrij rustig en relaxed doorgebracht. Op de zaterdag veel bewolking en veel regen gehad. Meer dan ons lief was….diverse straten weer behoorlijk onder water en dat gold ook voor Oranjestad waar we op het moment van de bui waren. Na enige tijd gewacht en geschuild te hebben gingen we op een bepaald moment oversteken. Alleen was er geen droog stuk weg en straat mee te bekennen. Stonden dan ook tot onze enkels weer in het water. Maar goed dat heeft ook wel weer wat, het is per slot van rekening niet koud en de regen is zelfs warm te noemen. We zijn alweer op zoek gegaan naar een paraplu…we hadden vorig jaar in de Chinese winkel een prachtexemplaar op de kop getikt maar deze zijn er niet meer…laat staan andere paraplus, pleus, pluen….of hoe je het meervoud daar ook van moet schrijven. Misschien moeten Rita en ik op Aruba maar een store beginnen….je hoeft die dingen niet alleen voor de regen te gebruiken…..voor de zon is het ook een uitkomst.

We hebben nog in het Wilhelminapark gelopen en diverse Iguana’s bekeken. Het waren er deze keer erg veel. Heel divers ook. Heb er meerdere op de foto gezet en ik verwijs er graag naar. We hebben verder in Oranjestad nog wat kaartjes en postzegels gekocht en Rita heeft haar ring nog even laten repareren, daar miste een diamantje in. Bij een kleine plaatselijke reparateur hebben we dat goedkoop weten te fixen. Heb wel geen officiële nota gekregen….maar dat hoeft voor ons ook niet zo.

In Aruba zie je veel honden langs de weg lopen. Sommige zijn het bezit van de mensen en dienen als waakhond maar er lopen er ook heel veel in het rond die een zwervend bestaan hebben. Dat is echt een plaag te noemen. Sommige zijn echt vals ….ze lopen ook achter en tegen de auto aan te springen. In het verkeer moet je er erg alert op zijn voor dat je het weet heb je er eentje voor hangen. Rita vind het allemaal maar zielig…is het natuurlijk ook…maar goed dit probleem moeten ze op een andere manier zien op te lossen. Menigeen op dit eiland heeft het wel goed met de huisdieren voor en men heeft bij Baby Beach zelfs een dierenbegraafplaats gerealiseerd….daar zie je her en der kruisen en bouwsels staan. Weinig in lijn en gestructureerd, en het oogt allemaal erg illegaal,… maar het is er. Een van de foto’s daarvan staat bij dit verslag. Ook heb ik de uitstoot van rommel van de raffinaderij nog even op de plaat vastgelegd….hier zit je vanaf Baby Beach tegenaan te kijken. Wel een mooi contrast.

Tegen de avond zijn we nog even richting High Rise gereden. De kapster die Rita had geknipt gaf aan dat ze ook bij cafe De Pijp werkzaam was. En of we nog even langskwamen?, dit hebben we dus maar even gedaan……maar ze was er niet. Dus hadden we daar ook niet zo veel te zoeken. Wel opvallend is dat er veel mensen zijn die hier op het eiland dubbele banen en/of bezigheden hebben. Het is niet ongebruikelijk om 6 dagen achtereen werken dat is hier heel normaal!!!!!!!.

Het had ons nogal wat moeite gekost de auto te parkeren….uiteindelijk konden we hem bij de McDonalds voor de deur kwijt, officieel een plek alleen voor klanten….maar goed we hoefden daar niet te zijn maar dat kon eventueel ook wel later ……..We hebben nog wat rondgelopen en Rita heeft een naambord voor thuis gekocht….wel hebben we Aruba laten weghalen en onze naam ervoor in de plek laten zetten. Ziet er best leuk uit. Verder was er niet zo veel aan, en we hebben nog even een klein poosje bij de Paddock gezeten.

Elke dag gebeurd er wel iets. Maar de politie is je beste vriend!!. Ik weet nog dat ze in Assen een ophef hadden gemaakt over het feit dat de politie patat ging halen (wel met een zwaailichtje)….op Aruba was het op zaterdagavond nog leuker. In de McDrive stond een politiewagen in de rij te wachten op de bestelling….voor de heren een rij met auto’s maar ook achter hen….daar konden ze niet meer uit…..er zal maar wat gebeuren!!!....het kan allemaal, en ze doen er hier maar niet te moeilijk en te geforceerd over. Tis One Happy Island!!!.

Vandaag, zondag 20 november vieren we de verjaardag van Rita. We gaan vanavond bij Que Pasa in de Wilhelminastraat uit eten. Daar zijn we al eens eerder geweest en dat is ons goed bevallen. Ik heb al een reservering via de site gedaan en kreeg daar even geleden een bevestiging van. Ik weet dat we op het balkon zitten met uitzicht op de straat. Verder hebben we veel Skypend doorgebracht en ook zijn er diverse mailtjes en SMS-jes binnengekomen. Namens Rita allemaal bedankt daarvoor. We hebben verder wat geluierd en niet teveel ondernomen in de overdag situatie. Allebei een beetje lam en moe…vochtigheid ligt weer erg hoog en we hebben zelfs nog wat buitjes gehad. Zelf heb ik wat last van mijn voet (minimaal) maar het lijkt wel op een klein beginnend jicht aanvalletje…maar ff wat rustiger aandoen dus!!. Wat minder Polar en kipproducten eten.

Bij het huis wat aan lopen vegen en rommel bij het schuifhek weggehaald. Edna schreef al dat de veranda regelmatig wat zanderig is. Maar goed dat is met een bezem zo te verhelpen. Verder is er erg veel verkeer , op de straat maar ook bij de buren. Deze hebben een lotto verkooppunt aan de weg….en het is een komen en gaan van goklustige mensen….misschien moet ik ook nog maar even bij de buurvrouw langs….wie weet??.......

Een van de honden in de buurt zag zijn kans schoon en trok de vuilnisbak van de overburen tegen de vlakte. Krijg je weer lekker veel rommel van. Wij deponeren alles gewoon in de kliko…daar zit tenminste een deksel op. Wel benieuwd wanneer ze nu komen legen…..we zijn al anderhalve week op Aruba en de dienst is nog niet geweest. Postbode zien we wel vaak….die komt met de auto voor….heeft weinig post voor de familie…en gaat doorlopend het huisje voorbij.

In de avond goed en lekker gegeten bij Que Pasa, we hadden een kerriesoep vooraf, Rita een schnitzel en ik heb me gewaagd aan de Barracuda in een bedje van Spinazie. Als nagerecht nog wat vanille-ijs in een verpakking van kokos. Dat laatste was wat minder, we zijn niet echt liefhebber daarvan. Maar goed in het geheel genomen was het weer prima. We waren weer redelijk op tijd thuis en ik ben maar begonnen om wat pillen te gaan slikken om mijn jicht de kop in te drukken. Aankomende dagen mijn voeding en drinkpatroon maar wat aanpassen en veel water drinken. Jullie lezen in een later verslag wel of dat gelukt is……………

Ayo.

• 21 November 2011 - 10:34

Melle:

Ey folks

Wat zien jullie er lekker Arubaans uit, Erik lijkt al wel een Zwaruba Piet. Riet wat zit je haar mooi, lijkt wel of je jonger bent geworden in plaats van ouder. Nog van harte. Het gaat wel snel zo'n vakantie, maar jullie hebben nog een heerlijke lange tijd te gaan. Geniet er lekker van, wij lopen hier al dagen met het hoofd in de wolken, dus ik weet niet wat beter is regen of mist. Eigenlijk hebben jullie meer regen als wij, hier is al 1 richting verkeer op de IJsel vanwege lage waterstand. Al 3 weken geen regen. Maar desondanks benijd ik jullie wel, maar het is jullie gegund. Wel leuk om die dingen allemaal te lezen en er dan een beeld bij te hebben van herkenning.
    Ajo peopletjes en enjoy

• 21 November 2011 - 10:54

Gre:

Wat laat maar toch van harte gefeliciteerd, ik ben jaloers hier is het vreselijk mistig de laatste dagen en koud. Nog geen sneeuw maar toch wat winters weer. Prachtige foto's mooi om ze te bekijken je krijgt de aandrang om gelijk een vakantie te boeken naar een van deze oorden. Bedankt en tot de volgende mail. Groeten

• 22 November 2011 - 09:00

GJ: