Cultuur - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Cultuur - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Cultuur

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 November 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

De laatste dagen was het met het weer wat wisselend en het was het niet uitnodigend om te gaan zwemmen cq te gaan snorkelen. We hebben nu op deze voor ons vroege woensdagochtend een hele fikse regen en onweersbui. Het water kan gelukkig nog weg …..en alles komt met tussenpozen. Het is te hopen dat het nog gaat opklaren maar dat weet je hier toch niet, het kan allemaal snel gaan.

Afgelopen dagen hebben we maar wat cultureels gedaan. We zijn o.a. maar weer eens het eiland rondgereden en hebben ons gezicht maar weer eens bij de Bushiribana Goudmijn laten zien. Rita had gelukkig haar andere schoenen ook nog meegenomen (op aanraden van mij) want vorig jaar was het op die rotsen moeilijk lopen met die “hakjes”. We zijn de ruïne niet meer in of op geweest maar nog wel ff wat foto’ s gemaakt. Verder heeft Rita daar nog gestapeld……het blijkt dat vele toeristen daar van die mooi torentjes bouwen (van steen). Wat daar de bedoeling van is?? Dat is mij niet duidelijk maar goed….Rita kon niet achterblijven. Het is aan die zijde van het eiland genieten, de mens heeft daar gelukkig zijn invloed niet aan kunnen wenden door de zaak aan te leggen of te verbouwen. Het is echt de ruige kant van het eiland. De wind en de zee hebben daar nog vrij spel en dat levert mooie plaatjes op….je komt er nog tot rust.

We zijn van Bushiribana doorgereden naar de nieuwe Baby Bridge….de oude was , zoals jullie misschien al eens eerder gehoord of gelezen hebben ingestort. De restanten liggen er nog. Ook hier heeft de wind, de zee zijn dus invloed op gehad. De kleine Baby Bridge is maar een schim van de oude, maar deze trekt toch nog veel bekijks. Ook de Aruba Helitours neemt deze mee in hun rondvlucht en natuurlijk de Palm Tours, Jeep Safari’s etc. Komen en gaan van de toeristen dus…..wij voelen ons geen toerist meer. We krijgen dan ook regelmatig de vraag of we op het eiland wonen?? Daarnaast krijg ik regelmatig de opmerking dat men mij eerder heeft gezien??? Zal ik dan toch beroemd zijn???. We hebben onderweg weer diverse foto’s gemaakt, enkele ezels kwamen we tegen die hebben ons de weg versperd…alleen uiteindelijk kozen die wel eieren voor hun geld. Ook weer diverse taferelen wat met de Kerst te maken heeft. Een cactus van een kerstmuts voorzien heeft ook wel iets.

In de avond zijn we naar het Bon Bini Festival gegaan. Dit is een wekelijks terugkerend festival bij Fort Zoutman waar men de toeristen kennis laat maken met de Arubaanse Cultuur. Dit in de vorm van zang en dans, ook worden er lokale lekkernijen en souvenirs aan de man/vrouw gebracht. Het was een leuke en onderhoudende presentatie van hooguit 2 uur. Waarbij de finale swingend op straat werd voorgezet…dit met de band TBS (ik heb daar een ander beeld bij…) en dansers, alles in een wat carnavalachtige sfeer. Wat een ritme!!!. Ik zal de namen van optredende gasten nog maar even vermelden , misschien heeft famia Giel er wel beelden en herkenning bij. Nos Cultura (Caha di Orgel), The Super Dancers, Jacobs Family, Grupo Betico, Hilyann Croes en de Brass Band TBS. We hebben helaas niet al te veel foto en filmmateriaal dit kwam vanwege het weinige licht en ook de plek waar we zaten gaf niet echt een uitzicht waar je iets mee kon. Mochten er onder jullie nog mensen zijn die naar Aruba gaan of mede naar aanleiding van onze verslagen daar naar toe willen. Elke dinsdag van 18.30 tot 20.30 bij Fort Zoutman!!!.

De rest van de afgelopen dagen heb ik me wat bezig gehouden om de jichtaanval de kop wat in te drukken, dat is goed gelukt. Met wat medicijnen en wat minder voeding te nemen wat het uit kan lokken is het goed gekomen. Ook hebben we nog met Albert gesproken de man van de boot waar ik mee wil gaan zeevissen. Hij blijkt nu de eigenaar van de boot te zijn en ziet er weer naar uit om mee te nemen. Natuurlijk kost me dat wel wat dollars maar ja…voor niets gaat de zon op (alleen vandaag niet) . Hij was wel wat duurder geworden…maar paste zijn prijs wel wat aan….voor de 320 wil ik het wel weer gaan doen. Dus daar moet ik ook nog even een dag voor gaan plannen.

De vuilnis dienst ik ook geweest zojuist…..ik vroeg me in een vorig verslag al af wanneer dat zou gaan gebeuren….vandaag dus. Ook een Job hoor…..fysiek stukken zwaarder dan bij ons. In Nederland komt er een man langs die in zijn auto blijft zitten en met een hefmechaniek de kliko leeg gooit. Hier gaat het nog echt met het handje…petje af voor de heren…..en met die warmte….ik vind het al niet lekker ruiken…laat staan dat je er doorlopend in zit.

Vandaag verder maar kijken wat we verder zullen gaan doen….tis wat droger geworden maar de zon is weg en nog steeds erg donkere wolken die duiden op onweer. Heb wel achter het huis de boel bekeken om te zien of de waterafvoer vrij ligt. Dat is gelukkig het geval……gisteren dreef er een plastic zak voor….daar was ik nog mooi op tijd bij. Oh ja , douchen met deze omstandigheden is ook wel een uitdaging. We hebben geen beschikking over een boiler…water komt sowieso warm uit de kraan. Maar als het een tijdje bewolkt en regenachtig is dan gaat die temperatuur ook wat naar beneden. Douchen is dan echt een uitdaging, gaat dan ook erg snel….., het nodigt niet uit om te blijven staan.

Tot een volgend verslag maar weer , Ayo.


  • 23 November 2011 - 16:30

    Ilja:

    Shake hands! Wat een weertje niet..?

  • 23 November 2011 - 16:31

    Ilja:

    Als ik zie wat er hier nog aankomt, dan zijn jullie er ook nog lang niet vanaf! Bahbahbah...

  • 23 November 2011 - 16:58

    Gre:

    Beter regen in een warm land dan al een week lang dikke mist, wij leven op dit moment in een zeer klein land, het is nog wel redelijk warm 10 graden. Wat zij de foto's prachtig mooi. een mooie natuur en mooie mensen zo te zien. Veel plezier verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 134249

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 29 September 2013

Florida 2013

10 December 2012 - 04 Februari 2013

Aruba en Florida 2012/2013

02 November 2011 - 17 December 2011

Antillen 2011

02 November 2010 - 11 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: