12000 foto's - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu 12000 foto's - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

12000 foto's

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

25 November 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Ja , 12.000 foto’s…..dat is niet weinig…..eigenlijk bizar veel zelfs…..je zal ze maar gekregen hebben om op je blog te kunnen plaatsen……dat is mij vandaag (donderdag) dus overkomen. Via facebook zag ik een bericht dat Waarbenjij.nu meer als 12.000 volgers heeft…..je kon hen met die mijlpaal feliciteren door een mailtje te sturen en daarmee tevens kans te maken op xtra fotoruimte….ik heb dat gedaan… en we zijn 1 van de 12 die deze heeft gewonnen….. ik ben er erg blij mee!!! Mailtje heb ik er nog maar ff bij aan geplakt.


Beste reiziger,

Bedankt voor de felicitaties!

Jij bent één van de gelukkige winnaars van de fotoruimte! Ik heb zojuist 12.000 foto's aan jouw dagboek toegekend. Deze ruimte is een jaar geldig.

Ik zeg: heel veel reisplezier gewenst en benieuwd naar jullie foto's! Als je een keer een hele leuke/mooie/apart foto hebt gemaakt, dan vinden we het altijd leuk om deze terug te zien op onze wall! :-)
Groetjes uit Utrecht!
Met vriendelijke groet,
Froukje Zumbrink
Communicatie- en Community Manager

WaarBenJij.nu
Boothstraat 5
3512 BT Utrecht



Ik zal de gehele ruimte wel niet benutten…..dit omdat het boek wat we nog gaan afdrukken wel heel erg dik en zwaar zal gaan worden. Wij zijn heel erg tevreden over deze vorm van een blog bijhouden en misschien wel een idee voor iemand van jullie?? Tis weliswaar openbaar maar wat je niet wilt ,zeggen of delen doe je toch niet……dat geld voor hyves en facebook idem.. Wij vinden het mooi om onze dagelijkse dingen te beschrijven en daar later in een boekvorm nog eens op terug te kunnen kijken. We raden jullie dan ook aan gewoon te reageren….gepast of ongepast!! We kunnen naderhand de ongepaste reacties altijd nog verwijderen………gelukkig maar!!!!!!

Afgelopen dagen ook weer vrij rustig doorgebracht, op woensdag ff een wat mindere dag vwb het weer, dit werd vandaag weer goed gecompenseerd door veel zon!! Hebben weer lekker twee uurtjes bij het strand gelegen en we zijn weer wat bijgekleurd!...voor zover dat nog kon. We zijn vandaag ook nog met het fototoestel in de weer geweest om een zelfportret van ons 2 -en te maken. Ook weer een hele tour om dat te realiseren….met een tripod…Rita heeft er een andere benaming voor (iets met vib..) dat verklaard misschien ook wel het feit dat we bij vertrek vanaf Schiphol twee keer de handbagage door de scan moesten halen….. Maar goed het is gelukt … foto nog ff op facebook gezet…met dank voor het leuke commentaar!!!! …ik reken bij thuiskomst nog wel ff af met enkelen….

De auto doet het ook nog steeds prima…afspraak die we hebben gemaakt is dat we een keer per week even langs komen voor de check van olie, bandenspanning etc. Dit om problemen voor hun maar ook voor ons te zien voorkomen. Bij de check zag ik dat we rechtsvoor een attribuut in de band hadden welke er niet hoort. Een schroef/spijker…..maar aangezien de band nog vol is laten we hem maar gewoon zitten. Als je hem eruit haalt dan loopt die geheid leeg. Hoop maar niet dat het ons onderweg een keer gebeurd?? We hebben meestal wel iets met auto’s…….maar een lekke band is hier op het eiland niet zo’n probleem , het komt erg vaak voor en langs de kant van de weg zijn er diverse bedrijfjes waar je de zaak kunt laten repareren. Ik begreep dat je voor 25 Florin al klaar bent.

Heb vandaag Ronny nog even gebeld (familie van Edna/Benzan) en hem gevraagd of hij met me mee wil gaan zeevissen , volgende week of de week erop. Ik weet dat ik Rita er geen plezier mee doe….Ronny zal het me nog even laten weten wanneer het eventueel goed uitkomt…..dan kan ik dat met Albert van de Thaisa kort gaan sluiten. Misschien en hopelijk hebben we dan een mooie vangst….we nemen dat natuurlijk mee!! Hoop dat Edna en Benzan er geen bezwaar tegen hebben dat ik dat dan in het vriesvak van de koelkast doe??? Laat het nog maar even weten.,??? ……….(ik doe het wel in een plastic zakje, ik leg ze er niet los in…..)

We hebben verder nog goed gegeten vandaag….snack dag….De Piraat zit hier nog in de straat…..lekker origineel aan de frikadellen speciaal….smaakt weer ouderwets….vrijdag gaan we maar zien wat we dan gaan doen…kreeg nog een tip van een Nederlander om de Butterfly Farm te bezoeken. Er zitten ook kolibries en misschien dat die zijn te fotograferen. We zijn er zelf nog nooit geweest maar goed met een wat mindere dag is het misschien een idee.

De vrijdag verliep niet volgens onze planning. Wat we van plan waren lukte niet. Het weer wilde vandaag niet meespelen. Het regende…. Dus niet naar de Butterfly Farm en ook maar niet naar BabyBeach. Misschien dat de dag van morgen wat beter zal zijn. De tijd maar wat volbracht met boodschappen doen en diverse shops bezoeken om te zien of er nog een klokje valt te scoren. Ze praten erg makkelijk over bedragen, en waar ik denk dat het Florin is, hebben zij het veelal over dollars….en wat ik /wij mooi vinden is veelal 2000 euro of meer waard….echt goedkoop???. Ja ,Ja, dat zal best wel zo zijn vergeleken met de Europese markt…..heb nog wel een Tag Heuer gezien en deze was 1000 dollar……maar dat is ook best wel te gortig….of er nog onderhandelingsruimte inzit?……misschien nog maar eens weer gaan kijken en zeuren…..!!! . Voordeel, de verkoopster herkende me nog van vorig jaar!!! Dat was wel weer bijzonder……. Het is een Happy Island zeggen ze altijd…..ik wil wel happy worden. Juwelier happy!! dan wij ook happy!!!!

Maar , gekheid natuurlijk…..we zijn wel goed maar niet gek geworden. We houden het wel bij kijken…. Het is wel wennen met de verkoop in het algemeen, men gunt je weinig tijd en ruimte om iets in alle rust te bekijken. Er staat heel snel iemand klaar om je van dienst te zijn. Ook staan er, met name op sieraden, weinig prijsjes die leesbaar zijn…..je moet altijd maar vragen wat iets kost…dat vinden wij ( Hollanders) maar raar. Amerikanen daarentegen zijn dat blijkbaar gewend. Ook bieden ze je gelijk drank aan…dat is iets wat wij ook niet kennen, misschien wel de manier om iemand onder invloed van alcohol een impulsaankoop te laten doen?.

Verder hebben Rita en ik nog de winkels in de winkelstraat achter het Renaissance bezocht….deze straat ligt in het geheel open en men is geloof ik tijdelijk gestopt met de werkzaamheden. Als we het goed hebben begrepen zal daar op termijn een tram gaan rijden….zal nog wel een tijdje gaan duren. Het moest weer opnieuw aanbesteed gaan worden. Na ons shopping moment zijn we nog even bij de Paddock geweest en hebben daar ff gezeten. Er lagen twee boten binnen en het was er gezellig druk. De avonden daarentegen zijn er minder op geworden. Vorig jaar waren er nog allerhande activiteiten en nu is het er doods. Veel gebeurd er nu bij de Hotels (High Rise) maar ook heeft het met de instelling van de toko zelf te maken. Als je wat leven in de brouwerij wilt dan moet je investeren. Happy Hours instellen of studentenavonden…of ander domme doe dingen. Maar goed dat is gelukkig niet mijn zorg. Wij gaan daar naar toe waar de Aktie is!!.

De Aktie!!! is nu op dit moment thuis…vandaag maar weer eens zelf wat in elkaar brouwen. Op Aruba is alles te koop….soms goedkoop maar soms ook wat duurder……maar beter te duur als niet te koop zullen we maar zeggen!!. Alle Hollandse producten zijn er, wel is het zo dat de zuivel wel wat duurder is…. echte Nederlandse yoghurt o.i.d. zit omgerekend gauw tegen de 5 euro aan. Maar er is genoeg te krijgen hoor. Echte verse ananas is een aanrader…. We gaan vanavond maar eens weer aan de pasta….lekker, met verse ingrediënten. Verder voor de avond nog geen plannen gemaakt, we zien wel, tijd aan ons zelf,

Gegroet maar weer!!!

  • 26 November 2011 - 08:48

    Roby:

    Daaaag Curacarubanen,

    Nu wij weer terug zijn heb ik jullie verhalen, foto's en video's beter gelezen en bekeken. Op de boot was internet 0,75 cent per minuut, dus toen alleen er even snel doorheen gekeken, dat zullen jullie snappen. Nu zijn we weer helemaal op de hoogte. Wat geweldig dat Rita met dolfijnen heeft gezwommen. Daar moet je me echt alles over vertellen.....lijkt me gááf!!
    De foto's/meeste video's zijn steeds op heel bekende plekken.....best wel beetje jaloers. En dat jullie nu in "het grote huis" wonen. Helemaal super!
    Leuk trouwens dat we zo nu en dan even skypen.....handig is dat toch.
    Nou plezier ze verder en we wensen jullie veel zon en tot gauw maar weer.....doeiiiiiiiii
    Paul en Roby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 134267

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 29 September 2013

Florida 2013

10 December 2012 - 04 Februari 2013

Aruba en Florida 2012/2013

02 November 2011 - 17 December 2011

Antillen 2011

02 November 2010 - 11 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: