Vlindertuin en Grupo di Betico - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu Vlindertuin en Grupo di Betico - Reisverslag uit Boegoeroei, Aruba van Erik Kruise - WaarBenJij.nu

Vlindertuin en Grupo di Betico

Door: erikenritakruise

Blijf op de hoogte en volg Erik

28 November 2011 | Aruba, Boegoeroei

Hoi,

Het afgelopen weekend is er regelmatig water naar beneden gekomen, weer meer dan ons lief was. De aangeschafte paraplu kwam dus nu mooi van pas en heeft zijn waterdoop ook ondergaan. We konden door dit weer het ten aanzien van het snorkelen wel vergeten. We hebben dus maar andere dingen ondernomen.

Zo zijn we op zaterdag maar even naar de Vlindertuin geweest. Velen van jullie zullen wel eens in de dierentuin in Emmen zijn geweest. Daar hebben we het over een tuin. Op Aruba hebben we het dan over een tuintje. Klein dus, maar wel leuk om er ff rustig te gaan zitten en de vlinders wat aan je voorbij te laten trekken. We hebben er diverse foto’s en film gemaakt. We kregen verder een kaart mee en we mogen tot het eind van onze vakantie zo vaak als we willen de tuin bezoeken. Je betaalt eenmalig entree dus,voor ons mooi als het weer wat slechter is en je even een uurtje over hebt.

Na het bezoek van de tuin hebben we onze gebruikelijke zaken ondernomen. Oranjestad in en wat door het Wilhelminapark gelopen. Aansluitend een poosje bij de Paddock gezeten en samen met Gert-Jan nog even een paar gezonde drankjes gedronken, Jagermeister , daar zitten er veel goede kruiden in. Het is echt winterdrankje…..maar i n de Tropen is deze ook erruugggg lekker.

We hebben op de kop van Seaport Mall bij Casa Tua nog gegeten en hadden een leuk tafeltje. Was er redelijk druk en het werd gaandeweg steeds drukker. Op het podium wat er staat was men bezig de zaak in te richten. Er ging een band spelen…maar welke??. We kwamen er al zeer vlot achter en het bleek de “Grupo di Betico” te zijn. Die hadden we in het begin van de week in “Fort Zoutman” ook al zien spelen. Leuke aanstekelijke muziek. Het optreden was ter promotie van hun nieuwste cd, “Felicidad”. De Arubaanse TV was daar bij aanwezig en maakte er opnames van. Het ging er allemaal erg officieel aan toe. Na de presentatie hebben wij de band nog gesponsord door deze nieuwe cd te kopen. Hij is zeker het beluisteren waard.

Na dit vrolijke gebeuren zijn we richting auto gegaan die voor de Paddock geparkeerd stond. We werden in het voorbij lopen opgemerkt en moesten nog ff een afzakkertje halen. Heel vervelend allemaal, enkele Zwarte Pieten namen de toko nog ff over wat ook wel weer lachen was. Een stel Engelsen snapten er niets van,we moesten ze weer uitleggen wat nu de bedoeling van dat al is.

De zondag begon net zoals de zaterdag. Veel bewolking en regen. Erg benauwd ook….zon laat zich niet zien en de luchtvochtigheid lag erg hoog. We hebben een behoorlijk lange tijd bij het huis gezeten en zijn in de middag richting San Nicolas gegaan. Onderweg bij het vliegveld nog even gekeken hoe diverse grote exemplaren de lucht ingingen. Dat blijft indrukwekkend. In San Nicolas was ook weinig te beleven zelfs de Charleys Bar was deze zondag dicht. Normaal is dit een trekpleister van jewelste. We zijn doorgereden naar Baby Beach en hebben daar een leuke en plezierige namiddag gehad. We wilden eigenlijk maar een uurtje blijven maar uiteindelijk kwamen we daar in het pikkedonker vandaan. Erg veel “laatste” biertjes gedronken. Gelukkig had Rita niet gedronken en zij heeft terug gereden. Best wel een rot stuk…met name in het donker. Wegen zijn minder verlicht dan bij ons, je moet wel alert zijn. Honden die zomaar oversteken en de weg is soms net een gatenkaas. Ook is het uitkijken met het water, in de ochtend gingen we met onze Vitara door een grote plas en we waren de grip even voor een momentje kwijt. Wel ff schrikken. De banden zijn erg profielloos en deze doen het bij warme en zonnige omstandigheden uitstekend. Zijn Prima slicks…..bij water is het dus opletten….maar goed dat weten we nu.

Dit was in het kort ons afgelopen weekend. Aankomende week maar hopen dat de bewolking wat wegtrekt en we weer ff kunnen gaan plonzen. Zullen verder maar eens gaan kijken in de grote tent bij Banco di Caribe waar ze al weer bezig zijn kerstbomen te verkopen. Ze zijn er namelijk al. Erg snel en vroeg dus…de verwachting was dat deze rond 5 december zouden komen. Maar nu dus al….we hebben al diverse verkooppunten gezien. Ook bij de supermarkt Ling en Sons worden ze al aangeboden. Maar goed daarover later meer in een van de volgende verslagen.

Tot zover, Ayo.

• 28 November 2011 - 19:21

Roby:

Hallo daar,
    Wat leuk zeg, die vlindertuin. Nooit geweest. Waar is die?
    Wat maken jullie super foto's en filmpjes....ligt dat aan de camerakwaliteit of aan de fotograaf/filmer? Hoe dan ook, ze zijn heel mooi!!
    Als het daar regent, regent het ook echt he....jé wat een stortbui op de film.Niet gezellig meer. Dan blijf je inderdaad maar even binnen.
    En hier in Nederland was november de droogste maand ooit hoorde ik net op tv...ráár toch. Helemaal op z'n kop.
    Nou tot later maar weer, ik duim voor droogte voor jullie. Doeiiiiiii, Roby

• 29 November 2011 - 15:32

Gre:

Hoi, wat een geweldig mooie vlindertuin althans de vlinders zijn zeer mooi, wat heb jij het weer goed Erik. Ik hoop voor jullie dat de regen niet langer aanhoudt en de zon weer gaat schijnen. Hier is het koud en mot regent het maar niet de hele dag de zon schijnt ook nog af en toe. Heel ander weer dan vorig jaar om deze tijd. Wat ontzettend leuk dat je bij een opname was van een band nu ga deze band natuurlijk promoten in Nederland.

groetjes en tot mails